Buki a żywopłot

1. Data: 2001-10-23 08:58:15

Temat: Buki a żywopłot
Od: "Kraak" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czytałam kiedyś na grupie, że na żywopłot doskonale nadają się graby. Czy
buki też mogą być? Mam możliwość kupić od leśniczego buki i on twierdzi, że
buki też się nadają i że tnie się je dokładnie tak samo jak graby. Bardzo
proszę o szybką odpowiedź, bo muszę się zdecydować czy je wziąć.

Pozdrowienia

Dagmara

2. Data: 2001-10-23 10:20:39

Temat: Odp: Buki a żywopłot
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, buki tez sie nadaja i maja podobne do grabu wlasciwosci, mimo, ze
naleza do roznych rodzin drzew - buk spokrewniony jest z debami, a grab z
brzozami. Mozna je (buki) mocno ciac, trzymaja liscie dlugo w zimie (czesto
traca dopiero wraz z pekaniem pakow wiosna). Ale np. na mojej dzialce graby
rosna znakomicie, a buki prawie wcale. Trzeba zatem dobrac drzewo do
siedliska.
pik

3. Data: 2001-11-01 08:12:01

Temat: Re: Buki a żywopłot
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> napisał w
wiadomości news:9r3e8o$qll$1@news.lublin.pl...
> Tak, buki tez sie nadaja i maja podobne do grabu wlasciwosci,
Ale np. na mojej dzialce graby
> rosna znakomicie, a buki prawie wcale. Trzeba zatem dobrac drzewo do
> siedliska.

Graby są bardziej odporne na ostrzejszy klimat.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

4. Data: 2001-11-04 12:05:27

Od: "Artur Powszek" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Buki bardzo wolno rosna.

Artur Powszek
a...@p...wp.pl

5. Data: 2001-11-04 17:37:36

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Artur Powszek

Buki bardzo wolno rosna.

Artur Powszek
a...@p...wp.pl

Ale tylko w poczatkowej fazie .
Wspaniale nadaje sie na zywoploty,dobrze znosi ciecie i strzyzenie,liscie
czesto pozostaja na drzewie do wiosny (oczywiscie suche ;-)
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

6. Data: 2001-11-04 20:51:15

Od: "Artur Powszek" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wspaniale nadaje sie na zywoploty,dobrze znosi ciecie i strzyzenie,liscie
> czesto pozostaja na drzewie do wiosny (oczywiscie suche ;-)

Faktycznie bardzo mocno gestnieje, css o tym wiem jako bonsaista ;), ale
roczne przyrosty to kilka centymetrow..

Do zabawy
OGRODY
Róże