Bulgarska salatka - szopski salat czy jakos tak...

1. Data: 2000-07-04 14:46:49

Temat: Bulgarska salatka - szopski salat czy jakos tak...
Od: MarcinP <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Bierze sie dwie duze cebule, dwa duze ogorki, jedna czerwona slodka
papryke, dwie papryczki chilli (w zaleznosci od upodoban mozna ich
wziac wiecej), dwa duze pomidory. Wszystko razem kroi sie w kostke
(nie za drobno!!) i miesza ze soba w glebokiej misce. Na talerzu
posypuje sie toto tartym na wiory serem "feta" (oryginalnie jest to
inny ser, ale jeszcze go w Polsce nie widzialem), pieprzy i soli. Z
chlebkiem jest super na upalne dni. :o)
Smacznego!
Marcin

1. Data: 2000-07-04 19:37:55

Temat: Re: Bulgarska salatka - szopski salat czy jakos tak...
Od: Michal <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak utrzec fete na wiory?
Moze raczej pokruszyc?
Michal

1. Data: 2000-07-05 05:27:54

Od: "M.W." <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal napisał(a) w wiadomości: <3...@n...com>...
>Jak utrzec fete na wiory?
>Moze raczej pokruszyc?
>Michal

A moze to nie feta tylko Kaszkaval?
Byl taki ser kiedys - podobno pochodzenia bulgarskiego

Marek

1. Data: 2000-07-05 08:21:39

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal <n...@n...com> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...com...
> Jak utrzec fete na wiory?

Potrzeba do tego szopa pracza. Stad nazwa salatki.

Jader

1. Data: 2000-07-05 11:27:11

Od: MarcinP <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 04 Jul 2000 19:37:55 GMT, Michal <n...@n...com> wrote:

>Jak utrzec fete na wiory?
>Moze raczej pokruszyc?
>Michal

Mozna to zrobic bez wiekszego problemu prosto po wyjeciu jej z
lodowki. Pozniej istotnie moze byc problem ;o)
Pozdrowka,
Marcin

1. Data: 2000-07-05 11:32:09

Od: MarcinP <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 05 Jul 2000 05:27:54 GMT, "M.W." <t...@f...onet.pl>
wrote:
>A moze to nie feta tylko Kaszkaval?
>Byl taki ser kiedys - podobno pochodzenia bulgarskiego
>
>Marek

Nie wiem, czy moze byc kaszkawal - ja stosuje fete i calkiem niezle
wychodzi.
Marcin

1. Data: 2000-07-16 20:26:12

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

MarcinP <m...@i...pl> wrote in message news:rut
3...@4...com...

| Na talerzu posypuje sie toto tartym na wiory serem "feta" (oryginalnie
| jest to inny ser, ale jeszcze go w Polsce nie widzialem)

Ser jest dostępny w Polsce, a przynajmniej w Wawie w sklepach Wina
Bułgarskie.
Nazywają go po prostu ser szopski. Zdaje się, że nie ma większej
różnicy między nim, fetą i solanem (wszystkie one są serami solankowymi),
ale pewnie Władysław zaraz mnie poprawi :-)

W każdym razie, jeśli możemy, to zróbmy szopską z serem z Bułgarii,
a nie z Polski czy Danii.

A kaszkawał to zupełnie inna bajka. Kaszkawał jest serem twardym
z masy parzonej.

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
b...@w...pdi.net If you're caught out in the rain

?!
grill + wegetarianin
Placek z czereśniami i galaretka
surowka dla Ani
Dziczyzna przetrzymana w zamrażarce-odp.