Buuu... trzeci chleb z kolei nie wyszedł :(

1. Data: 2004-08-24 09:41:30

Temat: Re: Buuu... trzeci chleb z kolei nie wyszedł :(
Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
news:slrncim2sg.4iq.Grzegorz.Janoszka@plus.icsr.agh.
edu.pl...

> Dzięki wielkie :)
>
> Tylko mam problemem z określeniem tej filiżanki - to jest jakieś 150 ml?

240- 250ml

Atena

1. Data: 2004-08-24 09:43:45

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Aug 2004 11:41:30 +0200 I had a dream that Morrigan <b...@o...pl> wrote:
> 240- 250ml

Dziękuję - dostałem masę przepisów mailem i myślę, że sobie poradzę :)

Jaki jest przelicznik wody i mleka w proszku na zwyczajne mleko?

1. Data: 2004-08-24 12:04:29

Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@S...pro.onet.pl> napisał
w wiadomości news:slrnciksf8.4dl.Grzegorz.Janoszka@plus.icsr.agh.
edu.pl...
> Uzywacie drożdży dr. Oetkera takich z torebki do pieczenia? Bo już nie
> mam pomysłu na to, dlaczego nic nie wychodzi...

Witam!
Ja używam tylko drożdży w proszku dr.Oetekera i zawsze chleb wychodzi. Od wiosny,
kiedy kupiliśmy urządzenie, nie jemy kupnego chleba.
Mleko w proszku z przepisu trzeba rozpuścić, ja daję mleko z kartonu w takiej samej
ilości. Tylko oleju daję łyżkę więcej, chleb jest mniej suchy, ale to kwestia gustu.
:-)
Pozdrawiam i życze cierpliwości!
Agnieszka z chlebem z trzema rodzajami otrąb, płatkami owsianymi i siemieniem lnianym
:-)

--
____________________________
Radio - to cudowny wynalazek!

1. Data: 2004-08-24 14:30:40

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka wrote:

> Dr Oetker to marka, a ich produkty sprzedawane w Polsce, są
> produkowane
> również w Polsce. Np. drożdże pochodzą z Gdańska Oliwy.
===
Wiem, wiem :-D
Podśmiewam się troszkę, bo w twoim poście wyglądało to tak, jakby w Polsce
zaczęto wypiekać chleb dopiero po wprowadzeniu do sprzedaży etkerowych
drożdży :-)

waldek
===

1. Data: 2004-08-24 17:13:23

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Aug 2004 14:04:29 +0200 I had a dream that Agusia (Lublin)
<N...@p...fm> wrote:
> Ja używam tylko drożdży w proszku dr.Oetekera i zawsze chleb wychodzi. Od wiosny,
kiedy kupiliśmy urządzenie, nie jemy kupnego chleba.

Ufff... wyszedł mi chlebek biały mieszany, z prawdziwym masłem smakuje
REWELACYJNIE - jestem z siebie dumny :)
Aczkolwiek wolę chlebki ciemniejsze i z ziarenkami, ale tego pewnie też
się nauczę :)

> Mleko w proszku z przepisu trzeba rozpuścić, ja daję mleko z kartonu w takiej samej
ilości. Tylko oleju daję łyżkę więcej, chleb jest mniej suchy, ale to kwestia gustu.
:-)

W jakiej tej samej ilości? Tzn w takiej ilości jak woda?

> Agnieszka z chlebem z trzema rodzajami otrąb, płatkami owsianymi i siemieniem
lnianym :-)

Daj przepis! :)

1. Data: 2004-08-24 17:31:14

Temat: Re: trzeci chleb z kolei nie wyszedł [P]
Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@S...pro.onet.pl> napisał
w wiadomości news:slrncimtpj.4k4.Grzegorz.Janoszka@plus.icsr.agh.
edu.pl...

> Ufff... wyszedł mi chlebek biały mieszany, z prawdziwym masłem smakuje
> REWELACYJNIE - jestem z siebie dumny :)
Gratulacje!!

> W jakiej tej samej ilości? Tzn w takiej ilości jak woda?
Ja mam książeczkę z przepisami (była dołączona do maszyny) i tam w przepisach jest
mleko w proszku, które trzeba rozpuścić w wodzie, a ja od razu daję mleko z kartonu.
Swoje chleby robię w podobnych proporcjach, jak te w książeczce (na początku robiłam
tylko z tych przepisów i też dobre były).

> Daj przepis! :)

Chleb pszenny razowy z ziarnami i otrębami
1 szkl. (250ml) wody
3 łyżki mleka
3 łyżki oleju słonecznikowego
2 łyżki cukru
1 i 1/2 łyzeczki soli
3 szkl. mąki pszennej razowej
1 i 1/2 łyżeczki drożdży w proszku
Teraz będzie "na oko"
otręby żytnie, pszenne i owsiane razem ok. szklanki
ok. 1/3 szkl. siemienia lnianego
ok. 1/2 szkl. ziaren słonecznika, które wsypuję po sygnale (u mnie to ok. 1/2 godz.
od początku programu)
Program podstawowy.
I tyle.
Życzę smacznego!
Agnieszka i Złota Rybka

--
____________________________

1. Data: 2004-08-24 22:24:41

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Aug 2004 19:31:14 +0200 I had a dream that Agusia (Lublin)
<N...@p...fm> wrote:
> Chleb pszenny razowy z ziarnami i otrębami
> [...]

i wyrośnie na samej mące razowej?

> 1 i 1/2 łyżeczki drożdży w proszku

uhm... a ile to jest? pół opakowania siedmiogramowego?

> [...]
> ok. 1/3 szkl. siemienia lnianego
> ok. 1/2 szkl. ziaren słonecznika, które wsypuję po sygnale (u mnie to ok. 1/2 godz.

łuskany ten słonecznik? żartuję... :)

> Program podstawowy.
> I tyle.

A nie program do chlebków z ziarenkami i razowych?

Dzięki wielkie!

1. Data: 2004-08-25 18:33:57

Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
edu.pl...
> i wyrośnie na samej mące razowej?
Mi zawsze wyrasta na samej razowej

> uhm... a ile to jest? pół opakowania siedmiogramowego?
>Aż poszłam zmierzyć. Opakowanie 7g to trzy łyżeczki, więc wychodzi na to,
że pół.

> A nie program do chlebków z ziarenkami i razowych?
Ja piekę na podstawowym i wychodzi, ale pewnie na tym razowym też mu nie
zaszkodzi.
Pozdrawiam i życzę smacznego!
Agnieszka i Złota Rybka
Ps. Ostatnio dorzuciłam zarodki pszenne.

--
____________________________

1. Data: 2004-09-01 12:41:10

Od: "F.M.T" <f...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

> jakieś francuskie drożdże winne? Chociaż brzmi to bardziej po niemiecku, a
> nich chleb jest do czterech liter, więc nic dziwnego, że i tobie nie
> wyszedł.

Kolejny znawca chleba, w d... byl i ciemno widzial

FMT

Grzyby - lista dyskusyjna o grzybach i grzybobraniu.
gdzie otręby żytnie[Lublin]
pita
marynowane ziemniaki??
pomidory w oliwie