CIACH

1. Data: 2004-09-28 19:59:52

Temat: CIACH
Od: "ksRobak" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Re: Swiadomy podmiot = własne JA by ksRobak
http://www.polnews.pl/showmsg.php?id=199&mid=179944
__________________

"silvio manuel" <S...@p...onet. pl>
news:cirhgq$dsg$1@atlantis.news.tpi .pl
> "ksRobak" <e...@v...pl>
> news:3b36.0000010b.414dad46@newsgat e.onet.pl...

>>> vonBraun

> [...]
> Barometr tak jak i kasownik nie są świadome niczego, ponieważ nie
> mają świadomości. Wskaż to, że materia nieożywiona posiada
> percepcję. Rozszerzalność liniowa metali pod wpływem ciepła wcale
> nie jest percepcją (chyba, że metaforycznie). A tak przy okazji
> barometr i kasownik to nic innego, jak przedłużenia ludzkich
> zmysłów i umysłu (tak samo jak i wszystkie inne urządzenia i
> narzędzia jakie tworzy).
> Świadomość to synonim życia.
>
> silvio
>
> P.S. Czy świadomość nieświadomości też jest

chech,, "silvio"
determinizm jest FAKTEM bowiem gdy położysz odważnik na wagę
to waga się wychyli.
Barometr i kasownik są świadome bowiem reagują na zewnętrzne
zmiany.
Świadomość a percepcja to dwa różne pojęcia: świadomość jest
pojęciem fizycznym a percepcja psychicznym.
Sądzę, że niezbyt dokładnie potrafisz rozdzielić świadomość
od samoświadomości a samoświadomość od WIEDZY o własnym JA.
e...@w...pl

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl