Canada - Rewolucyjne odkrycie w walce z cukrzyca

następny post »
From: Sławek SWP <s...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Canada - Rewolucyjne odkrycie w walce z cukrzyca
Date: Wed, 20 Dec 2006 12:32:34 +0100

Krach na rynku urządzeń i lekarstw dla cukrzyków. Czy koncerny pozwolą
wprowadzić nowy lek, dlaczego Kanadyjczykom udało się ogłosić wyniki TAKICH
badań?

W: News:M09ih.500949$1T2.288971@pd7urf2no,
Od: Alexander Sharon <a...@s...ca>
Było:
> http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pierwsza_strona
_061219/pierwsza_strona_a_1.html

> MEDYCYNA
>
> Rewolucyjne odkrycie w walce z cukrzyca
>

> Wystarczy jeden zastrzyk, aby sie pozbyc tej cywilizacyjnej choroby.
> Kanadyjscy naukowcy rozszyfrowali skomplikowany mechanizm powstawania
> cukrzycy. I znalezli prosty sposob jej leczenia
>
> http://www.rzeczpospolita.pl/teksty/pierwsza_strona_
061219/pierwsza_strona_a_1-1.F.jpg
> [...]
> zapadaja na nia coraz mlodsze , nawet niemowleta - mowi dr Hanna
> Trippenbach, diabetolog z Akademii Medycznej w Warszawie. - Mozemy
> szacowac, ze jeszcze 20 lat temu mielismy okolo 5 tysiecy przypadkow
> cukrzycy u dzieci, dzis mamy juz 12 tysiecy. Nie wiemy, skad sie
> wzial ten wzrost. Musialy zadzialac jakies czynniki srodowiskowe -
> moze spadek jakosci zywnosci? Podobny trend obserwowany jest tez w
> innych krajach - dodala dr Trippenbach.
> PIOTR KOSCIELNIAK, i.r., l.k.

> Czytaj takze
> Cukrzyce mozna pokonac jednym zastrzykiem
auka/nauka_a_2.html

> [...]
> typu 1. Testy potrwaja co najmniej kilka lat - zapowiada dr Dosch.
>
> Szacuje sie, ze na cukrzyce choruje ok. 5 proc. ludzi na swiecie.
> Wiekszosc pacjentow ma cukrzyce typu 2 - ocenia sie, ze nawet ok. 85
> proc. wszystkich chorych. Cukrzyca typu 1 najczesciej wystepuje w
> krajach najbardziej rozwinietych -w Ameryce Polnocnej (ok. 1 osoby na
> 400) i w Europie (1 osoba na 500). W naszym kraju zyje ok. 200
> tysiecy chorych na cukrzyce typu 1.
> PIOTR KOSCIELNIAK

> Wierze, ze diabetykow mozna bedzie wyleczyc

auka_a_2-1.F.jpg
> [...]
>
> Oczywiscie, w przeciwnym razie nie bylbym diabetologiem. Wciaz jednak
> jest to w sferze marzen i obawiam sie, ze niepredko nastapi.
>

> Choroba mlodych
>
> Insuline - hormon niezbedny do przetwarzania glukozy - produkuja
> znajdujace sie w trzustce tzw. komorki beta wysepek Langerhansa.
> Komorki te moga zostac zniszczone przez uklad odpornosciowy chorego.
> Dostepne dzis leczenie bazuje na podawaniu pacjentom preparatow
> insuliny w postaci zastrzykow, ktore trzeba przyjmowac do konca
> zycia. Nie chronia one przed spowodowanymi ta choroba zawalami,
auka_a_2-2.F.jpg

http://www.popieramjow.pl/jow.php
http://foxx.salon24.pl/2631,index.html <ROTFL>