Chirurgiczna operacja bez badania

1. Data: 2013-12-13 10:33:40

Temat: Chirurgiczna operacja bez badania
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

Randka w ciemno --> operacja kręgosłupa bez rozpoznania
rezonansem magnetycznym. Pomysł dr n. med. Wiesławy
Zawadzkiej Tołłoczko. :)

(dr nauk medycznych specjalista neurolog)

http://www.znanylekarz.pl/wieslawa-zawadzka-tolloczk
o/neurolog/bialystok

3 Wizyty zamiast jednej:

() w piątek wizyty nie było; rzekomo chciano mnie
o tym powiadomić telefonicznie, ale ponoć nie
odbieram telefonów

() we wtorek czekam pod drzwiami gabinetu ponad 90 minut;
z braku czasu zostaję odesłany na dzień następny,
mam zjawić się około 17 godziny

() w środę jestem o godzinie 16:55, czekam około 90 minut;
w czasie wizyty dowiaduję się, że jeśli mam zwyrodnienia
szyjnej części kręgosłupa i lędźwiowej, zapewne mam także
zwyrodnienia części piersiowej, ale moja prośba o skierowanie
mnie na badanie rezonansem magnetycznym zostaje odrzucona,
jako że wg lekarki rezonans jedynie zaspokoiłby ciekawość
(nie powiedziała -- moją, jej, czy kogoś innego) i zająłbym
miejsce w kolejce komuś potrzebującemu takiego badania

aby było jasne -- ja nie poddaję się po jednej prośbie,
lekarka zdecydowanie odrzucała moje prośby o skierowanie
mnie na badanie rezonansem

A może jednak 4 wizyta też się przyda?...

() nie wiem, kiedy będzie kolejna wizyta, ale w czasie tych
3 wizyt lekarce zabrakło czasu (a może cierpliwości) do
poprawnego wpisania mojego peselu (36062005152 to raczej
nie mój pesel; mój jest jej znany -- na innej kartce
wpisała poprawny)

-=-

kartka z błędnym peselem zawiera:

moje nazwisko i imię (znane mi, więc nie
mam problemu z odczytaniem)

pesel (nie mój, ale też potrafię odczytać)

rozpoznanie (mam wątpliwości, choć wiem, co mi dolega)

kilka słów, których nie potrafię odczytać

u góry datę odciśniętą pieczątką
oraz na dole podpis i pieczątkę osoby wykonującej badanie

W sumie mało pisania, kilka wizyt, sporo czasu...

XXI wiek, komputeryzacja, ręczne (nieczytelne)
pismo -- zawsze w cenie, jak każda ręczna robota...

-=-

Siedzenie sprawia mi trudności -- z powodu uszkodzeń kręgosłupa.
Z chodzeniem jest lepiej, o ile nie bolą kolana, a z nimi też mam problemy.
Wąchanie innych ludzi (chorych) też jest fajne, bo mam astmę. :)
Od jakiegoś czasu wszelkie hałasy sprawiają mi trudności -- z powodu
urazu akustycznego...

-=-

Liczba 36 w peselu wskazuje raczej na osobę wyglądającą zupełnie
inaczej niż ja. Najwyraźniej pani doktor myślami odbiegała daleko
ode mnie w czasie swej ,,ciężkiej'' pracy... Mój pesel zaczyna się
liczbą 67 a mój wygląd raczej wskazuje na liczbę większą niż 67...

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

Postscriptum: Pani doktor chyba nieźle modli się, skoro post nie potrafi się
opublikować na grupach...
Ja także modlę się -- prosząc o zdrowie... Ten sam Bóg stworzył i mnie,
i panią doktor...

2. Data: 2013-12-14 18:39:51

Temat: Re: Chirurgiczna operacja bez badania
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystko w normie NFZ.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2013-12-14 23:01:24

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" 52aca600$0$2148$6...@n...neostrada.pl

> Wszystko w normie NFZ.

-- Czym mnie pan przekona do temp że należy się panu sanatorium?
-- Choćby badaniami rezonansem magnetycznym.
-- Takie badanie każdy może sobie zrobić i o niczym one nie świadczą.
-- Ale ja mam refundowane przez NFZ...
-- No i co z tego? Przecież mówię, że każdemu to należy
się, jeśli zachodzi podejrzenie uszkodzenia kręgosłupa.
-- I każdy z takim podejrzeniem otrzyma skierowanie na takie badanie?
-- Tak, o ile lekarz uzna, że bóle wskazują na uszkodzenie kręgosłupa.
-- Więc może w opisach jest coś, co panią przekona...
-- A... To co innego... W takim razie zajrzyjmy do opisów...

Tak wyglądała (mniej więcej) rozmowa w ZUSie, gdzie
starałem się o skierowanie do sanatorium.

A tak wyglądała przed paroma laty rozmowa u neurologa:

-- Którą część wcześniej chce pan zbadać?
-- Obu naraz nie można?
-- Nie. NFZ nie refunduje tak.
-- Więc szyję pierwszą. Sytuację z dołem
mogę poprawić poprzez odchudzenie się
i rezygnację z noszenia ciężarów, ale
na szyję nie mam pomysłu.

Po jakimś czasie poprosiłem o badanie lędźwiowej części.
Przy okazji -- szyja, choć przez jakiś czas nie mogłem
nią w ogóle ruszać, wróciła do zdrowia dzięki ćwiczeniom
(codziennym) i unikaniu przeziębień. Koszule zamieniłem
na bawełniane golfy a jeśli już nie mam na sobie takiego
golfa, na szyi jest ręcznik -- także w czasie, gdy śpię...

-- Nie mogę teraz dać skierowania na kolejne badanie,
bo NFZ nie refunduje aż tak częstych badań rezonansem.

Niestety nie pamiętam już, czy NFZ refunduje raz w roku,
czy dwa razy do roku, czy jeszcze jakoś inaczej.

-=-

Z powyższego wynika, że raczej ;) normą jest refundowanie
takich badań, o ile zachodzi potrzeba (neurolog decyduje)
i badania nie są wykonywane zbyt często.

-=-

Dlaczego ,,zmieniłem'' neurologa? Nie zmieniłem. Wyjechałem
do sanatorium, gdzie wyskoczyła mi plomba z zęba (być może ze
starości -- miała około ośmiu lat) i doznałem urazu akustycznego.
Po powrocie kilka dni byłem w szpitalu laryngologicznym, później
miałem kilka wizyt u różnych lekarzy, w tym i łatanie zęba.
Ponieważ ząb był zbyt wrażliwy a dentysta nie chciał być
pogryziony ;) -- dostałem miejscowe znieczulenie, które
wywołało u mnie skutki druzgocące...

Następnego dnia po leczeniu zęba nie było mowy o wizycie
u neurologa czy w ogóle o wyjściu z mieszkania... A wizyta
ta była wyznaczona właśnie na dzień po wizycie u dentysty.

Takim sposobem wizyta u neurologa przepadła, nową wizytę
wyznaczono mi na luty przyszłego roku, a mnie potrzebne
były dwa papierki -- jeden do lekarza rodzinnego (tu jest
błąd w peselu) i jeden do Urzędu Miasta...

Ponieważ do lutego nie chciałem czekać, udałem się do innego neurologa.
Do jakiego? Do takiego, na którego nie musiałem długo czekać.

-=-

Przy okazji -- są różne urządzenia do wykonywania wiadomych
badań i warto pokusić się o badanie dające nie jedną ,,fotkę'',
ale wiele ,,ujęć'' powiązanych ze sobą i dodatkowo całą masę
informacji. Oglądanie takich wyników (przez kogoś takiego jak
ja) może ciągnąć się w nieskończoność tak zwaną. :) Mnie badano
w tak zwanym Gigancie -- oczywiście w Białymstoku. Widziałem
wyniki innych badań (innych osób) i mogę powiedzieć, że te
inne urządzenia dają skąpe wyniki. Za jakiś czas zapewne
i ten Gigantowy rezonans będzie uważany za przestarzały. ;)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

4. Data: 2013-12-15 10:37:41

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" l8io08$gj0$...@n...news.atman.pl

> Dlaczego ,,zmieniłem'' neurologa? Nie zmieniłem. Wyjechałem
> do sanatorium, gdzie wyskoczyła mi plomba z zęba (być może ze

Plomba wyskoczyła dopiero w szpitalu laryngologicznym,
nie w sanatorium. Była założona na bocznej ściance zęba,
nie na części żującej, więc i jej brak nie przeszkadzał
zbyt mocno.

Obecnie po tym znieczuleniu pozostało jedynie mgliste
wspomnienie, ale było nieciekawie i w przyszłości
wolałbym unikać znieczuleń tego typu.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

5. Data: 2013-12-17 01:17:03

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" 52aca600$0$2148$6...@n...neostrada.pl

> Wszystko w normie NFZ.

Zagłosujmy. ;)

() Dwie lekarki (Stokrotka oraz dr n. med. Wiesława Zawadzka Tołłoczko)
twierdzą, że normą jest odmawianie [różańca?] prośbom o skierowanie
na badanie rezonansem magnetycznym.

() Dwie inne lekarki twierdzą, że NFZ refunduje takie badania w razie
zaistnienia potrzeby przeprowadzenia takich badań.

Stokrotka (jak każdy obywatel w RP) jest i lekarzem, i politykiem zarazem.

Do rozstrzygnięcia (głosowaniem) sporu potrzebne są głosy innych lekarzy. ;)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

6. Data: 2014-11-15 17:38:04

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" l8enq7$gn2$...@n...news.atman.pl

> [...]

> aby było jasne -- ja nie poddaję się po jednej prośbie,
> lekarka zdecydowanie odrzucała moje prośby o skierowanie

Lekarka miała rację -- rezonans wykrył 3 wypukliny w piersiowej
części. Jeszcze nie widziałem wwyniku, ale przeczytano mi ów wynik...

3 części (szyjna, lędźwiowa i piersiowa) naraz -- 1000 pln
Te same 3 części kolejno -- 1200 pln, i to już po 3 latach.

Takie kłopoty (wypukliny w piersiowej części kręgosłupa) zapowiadali
mi także ini lekarze, w tym naczyniowiec i nezurolodzy... Zapowiadali
to na podstawie zgłaszanych przeze mnie bardzo silnych bólów napasowych
klatki piersiowej. Te bóle poniekąd opisuje Mickiewicz w Tawrdowskim:

http://literat.ug.edu.pl/amwiersz/0017.htm

Patrz, oto na miarę ćwieczek,
Cal gruby. długi trzy cale,
W każde z makowych ziareczek
Wbij mi takie. trzy bratnale

Jakby bardzo gęsto (co 0.1 mm) wbite (pod małym
kątem, niemal prostopadle -- od 0 do 15 stopni)
w plecy bardzo grube (pół cala grubości) i długie gwoździe.

Teraz już wiem, skąd Mickiewicz czerpał natchnienie do tego opisu diablich sztuczek.

--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

połamany palec
Simvastatyna - o jakiej porze brać