Chłoniak a badania

1. Data: 2004-11-01 13:35:03

Temat: Chłoniak a badania
Od: "AntyK" <...@...1> szukaj wiadomości tego autora

Mój ojciec ma chłoniaka. Jakie badania powinienem wykonywać okresowo (czy co
rok jest wystarczającym okresem czy może częściej?), aby wykryć tą chorobę w
możliwie wczesnym stadium? Czy są jakieś badania specjalistyczne poza podst.
badaniami krwi, moczu, itd. ?
Pozdr.
AntyK

2. Data: 2004-11-02 17:30:44

Temat: Re: Chłoniak a badania
Od: "Zbigniew Rudzki" <m...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

AntyK <...@...1> napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>rok jest wystarczającym okresem czy może częściej?), aby wykryć tą chorobę
>możliwie wczesnym stadium? Czy są jakieś badania specjalistyczne poza

Zdecydowana wiekszosc chloniakow (ponad 99%) nie ma jakiegokolwiek
uwarunkowania dziedzicznego, co oznacza, ze ryzyko chloniaka dla czlonkow
rodziny pacjenta z chloniakiem jest rowne populacyjnemu.

Wyjatki (owe ponizej 1%) to:
1. rzadkie przypadki przewleklej bialaczki limfocytarnej (B-CLL)
2. rzadkie przypadki ziarnicy zlosliwej
3. chloniaki powstajace w kontekscie rozmaitych zespolow niedoboru
odpornosci (ale te zespoly same z siebie maja dosc burzliwe objawy i raczej
nie przechodza niezdiagnozowane poza wiek dzieciecy).

Podsumowujac, jesli w rodzinie tylko ojciec ma chloniaka, to trzeba skupic
sie na staraniach o tate, nie o siebie. Jesli istnieja przeslanki do
podejrzen ktorejs z sytuacji powyzej to sensowny bylby rezim badan
kontrolnych u hematologa (co 6-12 m-cy) obejmujacy:
- badanie ogolne
- USG brzucha
- rtg klatki
- morfololgie krwi.

uklony

Zbyszek
patolog

3. Data: 2004-11-03 10:47:57

Od: "AntyK" <...@...1> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Rudzki" <m...@c...edu.pl> napisał w wiadomości
> Zdecydowana wiekszosc chloniakow (ponad 99%) nie ma jakiegokolwiek
> uwarunkowania dziedzicznego, co oznacza, ze ryzyko chloniaka dla czlonkow
> rodziny pacjenta z chloniakiem jest rowne populacyjnemu.

Być może nie jesteś świadomy, ale właśnie bardzo mi poprawiłeś samopoczucie,
nie mówiąć już, że dodałeś otuchy.

> [...]
raczej
> nie przechodza niezdiagnozowane poza wiek dzieciecy).
Mam 24 lata, więc punkt 3 odpada raczej, co nie? Do teraz chorowałem
najpoważniej na WZW - ten typ pokarmowy, już nie pamiętam literki.

> [...]
> podejrzen ktorejs z sytuacji powyzej to sensowny bylby rezim badan
> kontrolnych u hematologa (co 6-12 m-cy) obejmujacy:
Jakie mogłyby to być przesłanki?

> - badanie ogolne
> - USG brzucha
> - rtg klatki
> - morfololgie krwi.
Ostatnie badania kontrolne krwi, rtg, moczu - ok.

Dzięki z góry za odpowiedź.
Pozdr.
AntyK

Zapalenie teczowki i cialka rzeskowego
Niski poziom bialych krwinek
Jakie zrobić badania
bol w podzebrzu - POMOCY !!!
Penis - zwód 12,5, obwód 12 czy to kompleks ?