Chora morela

1. Data: 2006-10-12 18:55:39

Temat: Chora morela
Od: "Elzbieta Berlicka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Z pnia mojej moreli ,od trzech miesiecy wycieka bardzo duza ilość żywicy.
Od dwóch dni zwiędły na niej liscie.
Morela ta w tym roku obficie owocowała. Ma 10 lat.
Co robić? Czy da sie ja jeszcze jakos uratować?

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam , Elzbieta

2. Data: 2006-10-12 21:07:45

Temat: Re: Chora morela
Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elzbieta Berlicka wrote:
> Z pnia mojej moreli ,od trzech miesiecy wycieka bardzo duza ilość żywicy.
> Od dwóch dni zwiędły na niej liscie.
> Morela ta w tym roku obficie owocowała. Ma 10 lat.
> Co robić? Czy da sie ja jeszcze jakos uratować?

http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=1547
To może być leukostomoza lub rak bakteryjny. Na pierwsze opryski
Topsinem na drugie Miedzianem, oba w stanie bezlistnym.

Pozdrawiam
Baśka

3. Data: 2006-10-13 04:47:36

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Od dwóch dni zwiędły na niej  liscie.
> Morela ta w tym roku obficie owocowała. Ma 10 lat.
> Co robić? Czy da sie ja jeszcze jakos uratować?

W miejsce wycieku gumy wbij kilka miedzianych gwoźdików.Można je dostać
w sklepach z artykułami do remontu mieszkań.Uszkodzenie zaschnie w ciągu
paru dni.To takie moje prywatne czary.
Pozdrawiam.Mirzan

4. Data: 2006-10-13 10:42:51

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:2b50.0000016b.452e8faa@newsgate.onet.pl Elzbieta Berlicka
<e...@o...pl> napisał(a):

> Z pnia mojej moreli ,od trzech miesiecy wycieka bardzo duza ilość
> żywicy. Od dwóch dni zwiędły na niej liscie.
> Morela ta w tym roku obficie owocowała. Ma 10 lat.
> Co robić? Czy da sie ja jeszcze jakos uratować?

Hejka. Żywotność moreli określa się na 10-15 lat.
Leukostomoza drzew pestkowych jest typową chorobą kory. Wiosną więdną
nagle i obumierają gałęzie i konary, a następnie całe drzewo. Na pędach
pojawiają się rozległe nekrozy oraz obfite wycieki gumy. Na obumarłej korze
występują brunatnoczerwone wzniesienia będące skupieniami zarodników
konidialnych. Drewno porażonych pędów brunatnieje. Do zakażeń dochodzi przez
zranienia warstwy korowej. Najczęściej porażane są drzewa uszkodzone przez
mróz lub osłabione długotrwałą suszą. Należy usuwać porażone gałęzie, konary
lub całe drzewa. Topsinem opryskujemy jesienią w momencie gdy już opadnie co
najmniej połowa liści.
Może już czas pomyśleć o nowej sadzonce.
Pozdrawiam fatalnie Ja...cki

5. Data: 2006-10-13 10:56:42

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> Leukostomoza drzew pestkowych jest typową chorobą kory. [...]
> Najczęściej porażane są drzewa uszkodzone przez
> mróz lub osłabione długotrwałą suszą.

:)))) Że też chciało się przepisywać :)

Pozdrawiam
Baśka

6. Data: 2006-10-13 11:33:38

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> W miejsce wycieku gumy wbij kilka miedzianych gwoźdików.Można je dostać
> w sklepach z artykułami do remontu mieszkań.Uszkodzenie zaschnie w ciągu
> paru dni.To takie moje prywatne czary.

Zapewne srebrne podziałałyby jeszcze lepiej. Na serio.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2006-10-13 11:40:16

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:mQKXg.13233$pq4.1920@tornado.ohiordc.rr.com...

> Zapewne srebrne podziałałyby jeszcze lepiej. Na serio.

I do tego czosnek !

Pozdrawiam
Baśka

8. Data: 2006-10-13 11:43:54

Od: "Platyphylos" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W wiadomości news:2b50.0000016b.452e8faa@newsgate.onet.pl  Elzbieta Berlicka

Jacki ma rację, już pomyśl o nowym drzewku. To drzewo jest praktycznie nie do
uratowania. Więc, zlikwidować,spalić i zakupić nowe i wtedy stosuj zabiegi
wcześniej podane.

Życzliwy Platyphylos

9. Data: 2006-10-13 12:18:10

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dobranoc wrote:

> I do tego czosnek !

Czosnek też ma działanie odkażające.

Pozdrowienia,
Michał

10. Data: 2006-10-13 12:24:56

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:6uLXg.10540$OE1.937@tornado.ohiordc.rr.com...

> Czosnek też ma działanie odkażające.

Dlatego nie użyłam emotikonów osłabiających działanie ;)

Pozdrawiam
Baśka

Odsniezarki elektryczne
Czy róża Golden Glow to to samo co Golden Showers?
[ponownie] jak i kiedy przycinac zywoplot z glogu?
Krzewy do cienia
zakupy