Choroba zakazna

1. Data: 2004-05-30 05:43:16

Temat: Choroba zakazna
Od: "Bandrew" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam pytanie, czy jesli ktos przebyl ospe w dziecinstwie
i teraz jest mozliwy kontakt z osoba ktora choruje, czy
powtorka tej choroby jest w 100% niemozliwa ?

Oraz drugie, jakie bakterie przenosza ospe, chodzi mi
o to ze jak juz wyjdzie z tej ospy jaki czas bakterie
sa jeszcze aktywne i moze kogos zarazic.

Pozdrowka
Bandrew

2. Data: 2004-05-30 12:25:02

Temat: Re: Choroba zakazna
Od: "Qciara" <Q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bandrew" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Mam pytanie, czy jesli ktos przebyl ospe w dziecinstwie
> i teraz jest mozliwy kontakt z osoba ktora choruje, czy
> powtorka tej choroby jest w 100% niemozliwa ?

Teoretycznie przebycie ospy daje odporność do końca życia, więc nie
powinieneś się zarazić ponownie, ale zdarzyć się może jeszcze coś takiego
jak półpasiec ( te same mikroby go wywołują )

> Oraz drugie, jakie bakterie przenosza ospe, chodzi mi
> o to ze jak juz wyjdzie z tej ospy jaki czas bakterie
> sa jeszcze aktywne i moze kogos zarazic.

Ospę powoduje WIRUS - Varicella Zooster , a najbardzie zaraża się z tego co
pamiętam przed wystąpieniem pęcherzyków na skórze. ( Na płyn w pęcherzykach
też należy uważać, bo tam znajdują się wirusy) Po wyzdrowieniu już nie
zaraża się innych .

> Pozdrowka
> Bandrew

kolka jelitowa
dusznosci
dlaczego puchnie
Konwertaza angiotensyny - gdzie zrobic takie badanie?
Wstrząśnienie mózgu