Choroby genetyczne

11. Data: 2002-06-28 08:57:35

Temat: Re: Choroby genetyczne
Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona Sochacka wrote:

> To jak rozumiec nastepujaca sytuacje:
>
> Choroba nowotworowa rozpoczyna sie od pewnej zdrowej komórki, ktora
> przechodzi przemianę nowotworową. Jej kod genetyczny zostaje
> zmieniony, czyli zmutowany i komórka traci kontrolę nad podziałami. Moze sie
> to zdarzyc pod wplywem oddzialywania kancerogenow.
>
> Czyli sa czynniki, ktore powoduja zmiany genetyczne?
>
> Jezeli sa czynniki wywolujace chorobe nowotworowa, to czy nie bedzie innych
> czynnikow wywolujacych inne zmiany genetyczne oraz inne choroby?

Jak pisałem w innym wątku (rak u dzieci), są to najczęściej czynniki endogenne,
czyli nieuchronnie związane z funkcjonowaniem naszego organizmu. Nie można ich
wyeliminować. Na to dopiero nakładają się czynniki egzogenne, ze środowiska.

Leszek

12. Data: 2002-06-28 10:44:23

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona Sochacka wrote:

> Jesli chodzi o dr Clark:
>
> Nazywa sie Hulda Regehr Clark. Jest biologiem.
> Studiowala biofizyke i fizjologie komorki.
> Ma doktorat z fizjologii.

Z internetu uzyskałem informację, że Hulda Clark uzyskała doktorat w 1958 roku.

W Medline jest 6 pozycji autora o inicjałach Clark HR:

Clark HR. Strickholm A. Evidence for a conformational change in nerve membrane
with depolarization. Nature.
234(5330):470-1, 1971 Dec 24.

Strickholm A. Clark HR. Ionic permeability of K, Na, and Cl in crayfish nerve.
Regulation by membrane fixed charges and pH. Biophysical Journal 1977. 19(1):
29-48

Clark HR. Barbari TA. Rao G. Modeling the response time of an in vivo glucose
affinity sensor. Biotechnology
Progress 1999. 15(2): 259-66

Laws HF. Clark HR. Hepler BR. Frimpter GW. Letter: "Pseudo-cystathioninuria"--a
note of caution about chromatographic diagnosis. Journal of Pediatrics 1974.
84(6): 925

Santos F. Johnson PR Jr. Hall M. Clark HR. Wagner RH. Preparation of bovine
platelet aggregating factor (PAF).
Thrombosis Research 1978. 13(5): 741-50

Clark HR. Veith RG. Hansen ST Jr. Adolescent bunions treated by the modified
Lapidus procedure. Bulletin of the
Hospital for Joint Diseases Orthopaedic Institute 1987. 47(2): 109-22

Przypuszczam, że żadna z nich nie jest autorstwa w/w Huldy Clark, ale nawet
jeśli (dwie pierwsze są z elektrofizjologii, to dobry temat dla biofizyka), to
żadna z nich nie traktuje ani o mikroelementach, ani o pasożytach, ani o raku,
ani o mikrobiologii, ani o toksynach. Podpieranie się stopniem doktorskim oraz
odbyciem studiów w zamierzchłych czasach jest w tej sytuacji czystym nadużyciem.
Nauka oficjalna za panią Clark nie przemawia, więc powoływanie się na nią jest
próbą dodania sobie powagi. Raczej powinna powoływać się misję od Boga - ten
przynajmniej nie zaprzeczy.

> Jej ksiazka "Kuracja Zycia" jest do kupienia w Merlinie.

> Posiada swoja jedna strone, na ktorej odcina sie
> od calego marketingu, ktory powstal wokol jej osoby.
>
> http://huldaclark.net/index.html

Zajrzałem, nic ważnego tam nie ma.

> Na tej stronie sa opisane przypadki medyczne wyleczen wg wskazań dr Clark.
>
> http://www.drhuldaclark.org/evidence_irene.htm

Przypadek raka piersi - bez najmniejszej wzmianki o sposobie rozpoznania (brak
badania hist-pat)
Przypadek raka wątroby - j.w.
Same opisy to mieszanina poważnie brzmiącej terminologii i bzdurnego
wnioskowania. Fragmenty badań naukowych (TNF, ortofosfotyrozyna, aflatoksyna)
wmontowane we własną, pozbawioną podstaw NAUKOWYCH koncepcję. Co do
orto-fosfo-tyrozyny, to jest to modyfikacja tyrozyny występująca powszechnie w
białkach komórkowych i nie może jej nie być, co najwyżej jest to kwestia
czułości testu i progu uznanego za istotny.

Podsumowując: ewidentne oszustwo jakich wiele.

Lech Trzeciak

Niepelny zakres ruchow w stawie
Nerwica natrectw - kilka pytan
Ciag dalszy... płuca