Chre hippeastrum

1. Data: 2008-03-11 23:07:43

Temat: Chre hippeastrum
Od: "stclaus" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Coś zaatakowalo moje hipeastrum. Może pomożecie co to i czym to leczyć?
Bardzo mi zależy na uleczeniu a nei na rozwiązaniu sprawy na zasadzie do
kosza.

zdjecia są tu: http://picasaweb.google.pl/stclaus25/ChoreHippeastru

Przy okazji może ktoś wie co to za roślinka? Niestety na zdjęciach jest
zaatakowana przez grzyba. Niemniej mialo to to czerwone owoce na Boże
narodzenie.
http://picasaweb.google.pl/stclaus25/OChoroba

Pomożecie?

Z góry dziękuję
stclaus

--

Labor et patientia omnia vincunt

2. Data: 2008-03-12 02:15:09

Temat: Re: Chre hippeastrum
Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Coś zaatakowalo moje hipeastrum. Może pomożecie co to i czym to leczyć?

Choroba grzybowa - Stagonospora curtisii
Leczenie trudne, zapewne sobie nie poradzisz,
ale obaczym. Zasusz roślinę, cebulę z gleby
i do kąpieli w np. Kaptanie.

3. Data: 2008-03-12 05:22:20

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stclaus" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

> Przy okazji może ktoś wie co to za roślinka? Niestety na zdjęciach jest
> zaatakowana przez grzyba. Niemniej mialo to to czerwone owoce na Boże
> [...]

Raz już o to pytałeś. Golteria.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2008-03-13 08:23:05

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ? napisał:

> Choroba grzybowa -

Do tego roślina zalewana. I przędziorki.
I za głęboko posadzona, ponad połowa cebuli
powinna wystawać nad ziemię.
Daj do doniczki drenaż, mogą to być skorupki
z orzechów laskowych, polecane kiedyś przez Miłkę,
chwalę sobie ten pomysł.
Możesz wetknąć pałeczki nawozowe grzybobójcze.
I podlewać od dołu, do spodka.
Nie myć laniem wody z góry a kurz obcierać wilgotną szmatką.
I zniszcz przędziory.

Powodzenia, Barbara

5. Data: 2008-03-13 23:38:45

Od: "stclaus" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> Użytkownik "stclaus" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
>
> Raz już o to pytałeś. Golteria.

Doprawdy? Pytałem o inna rośline i nie bardzo skojrzyłem że to może być to
samo. Szczególnie że tą dostałem niedawno od kogoś. Stąd tez i inne 'błędy'
typu zasadzenie podlewanie etc.

Jednym słowem założyłem że to coś innego. Szczególnie że u 'dawcy' jest
teraz ten sam problem. A poprzednią roślinę (o ile mówimy o:
http://picasaweb.google.pl/stclaus25/OChoroba bo tylko o nia pytałem)
zakupiłem w tesco czy czymś takim stąd przyjąłem że to dwa różne problemy,
dwie różne przyczyny. Szczególnie że patrząc na zdjecia całkiem inaczej
wyglada...

Nie mniej dziękuję za pomoc. Spróbuje wyleczyć - mimo wszystko. Miał to byc
nowy kolor do mini kolekcji moich hipeastrum :(

Pozdrawiam wiosennie
stclaus

6. Data: 2008-03-13 23:42:49

Od: "stclaus" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Użytkownik "?" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> Choroba grzybowa - Stagonospora curtisii
> Leczenie trudne, zapewne sobie nie poradzisz,
> ale obaczym. Zasusz roślinę, cebulę z gleby
> i do kąpieli w np. Kaptanie.

Da sie jakoś uchronić inne rośliny stojące w pobliżu? konkretnie inne
hipeastrum. Też zasuszać? ledwo co kwitły...

Dzieki serdeczne pozdrawiam

stclaus

7. Data: 2008-03-14 08:10:26

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:frcdl8$5fc$1@news.onet.pl stclaus
<s...@a...pl> napisał(a):

> Doprawdy? Pytałem o inna rośline i nie bardzo skojrzyłem że to może
> być to samo.

Hejka. Kojarzenie może być utrudnione jeśli obie doniczki stoją więcej
niż pół metra od siebie. ;-)

> Jednym słowem założyłem że to coś innego.
> ... stąd przyjąłem że to dwa różne problemy, dwie różne przyczyny.
> Szczególnie że patrząc na zdjecia całkiem inaczej wyglada...

Chyba już muszę zmienić okulary. :-)
Pozdrawiam optycznie Ja...cki

8. Data: 2008-03-14 17:06:35

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

stclaus pisze:
> Witam,
> Użytkownik "?" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
>

> Da sie jakoś uchronić inne rośliny stojące w pobliżu? konkretnie inne
> hipeastrum.

Czy wiesz co to izolatka?

> Też zasuszać? ledwo co kwitły...

Daj jej rosnąć i poszukaj jakiegoś preparatu, który pomoże zwalczyć
grzyba w czasie wegetacji.
Najlepiej zwróć sie bezpośrednio do Dirka. On tak truje, ekhm, znaczy
się zalecane przez niego preparaty, że wszystko co żyje to padnie. No
może poza cebulą, jak się wstrzeli.
;-)
pozdr. Jerzy

9. Data: 2008-03-14 17:09:05

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko pisze:
> W wiadomości news:frcdl8$5fc$1@news.onet.pl stclaus
>>
> Hejka. Kojarzenie może być utrudnione jeśli obie doniczki stoją więcej
> [...]

No to idę do kąta.
:-(
pozdr. Jerzy

10. Data: 2008-03-14 17:35:32

Od: "stclaus" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]

Niegdy nie stały razem w jedym pokoju nawet. na innych hippkach już mam
jakieś oznaki. Od razu jak je zauważyłem ustawiłem je osobno - inny pokój.
Ino sie martwie czy to wystarczy. Może postawie drut kolczasty żeby grzyb
"nie przeszedł" hihihi.

Nic ide na zakupy po jakieś preparaty

> No to idę do kąta.

Ja tam nie wysyłam :))

Dzięki

stclaus

osłonki przeciw zającom - kupię większą ilość
Projekt ogrodu
Jabłonie ozdobne
Gdzie kupić morwę?( w centrum)
Traktorek