Chrzan

11. Data: 2002-04-15 21:01:48

Temat: Re: Chrzan
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Musze przyznac, ze zrobilam te golabki z lisci chrzanowych i nie byla to
> dobra potrawa. Liscie sie rozlecialy w duszeniu, tylko takie dlugie
> sznurki z nich zostaly. Smak byl znikomy. Nie ma to jak kapusta do
> golabkow. Z mojego doswiadczenia wynika, ze obrobka termiczna lisci
> chrzanowych musi byc minimalnie krotka. Mozna je rowniez przyrzadzac tak
> jak szpinak, ale trzeba powycinac centralne szypulki z lisci.

Zapodaj toto wiesz gdzie?
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Remember that ignorance is expensive. Own a good set of encyclopedia."
http://www.wiw.pl/biblioteka/encyklopedia/

12. Data: 2002-04-16 07:25:01

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisal:

> (...)
> Ktoś tu kiedyś pisał o gołąbkach z chrzanowych liści

Ja. Teraz (jak tylko przeniosę się na wieś) mam zamiar
liście chrzanu do gołąbków najpierw ukisić. Ciekawe, co
z tego wyjdzie ;-)

Krycha&Co(ty)

13. Data: 2002-04-16 07:38:14

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisala:

> Musze przyznac, ze zrobilam te golabki z lisci chrzanowych i nie byla to
> dobra potrawa. Liscie sie rozlecialy w duszeniu, tylko takie dlugie
> sznurki z nich zostaly.

Moje się nie rozleciały. Inny gatunek chrzanu?

> Smak byl znikomy. Nie ma to jak kapusta do
> golabkow.

Smak z lekką goryczką, ale fakt, że bez kapusty to się robi zupełnie
inna potrawa, kapusta jest bradzo wyrazista.

> Z mojego doswiadczenia wynika, ze obrobka termiczna lisci
> chrzanowych musi byc minimalnie krotka. Mozna je rowniez przyrzadzac tak
> jak szpinak, ale trzeba powycinac centralne szypulki z lisci.

Ciekawa jestem tych ukiszonych - powinny mieć wyraźniejszy smak
(albo wogóle rozlecieć się przy próbie zawijania ;-))

Krycha&Co(ty)

14. Data: 2002-04-16 10:27:23

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja. Teraz (jak tylko przeniosę się na wieś) mam zamiar
> liście chrzanu do gołąbków najpierw ukisić. Ciekawe, co
> z tego wyjdzie ;-)

Same w sobie to może być kiepsko, poczekaj trochę i weź takie od ogórków
kiszonych, z wierzchu, będziesz je mogła kontrolować. I smak inny.

15. Data: 2002-04-16 11:03:28

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy napisal:

> Same w sobie to może być kiepsko, poczekaj trochę i weź takie od ogórków
> kiszonych, z wierzchu, będziesz je mogła kontrolować. I smak inny.

Czosnku im dam i nasin kopru. Jak będą ogórki, to chrzan już
będzie starszy. Co szkodzi spróbować? Najwyżej zamiast
gołąbków zrobię kotleciki z farszu :-)

Krycha&Co(ty)

Kwasnosc gleby - pomocy?
Powierzchnia ziemi do tymczasowego zagospodarowania
Moje iglaki i żywotniki !!!
KRETY
mszyce a ukraincy versus dymanie