Chrzan na działce

1. Data: 2007-10-12 09:58:30

Temat: Chrzan na działce
Od: "GP" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy macie jakieś swoje patenty na zwalczanie rozrośniętego chrzanu? Rośnie
mi tego w kilku miejscach działki całkiem spore skupisko. "Roundup" - tak
się pisze? - nie pomógł, a wykopywać sztuka za sztuką to trochę żmudna
robota. Co myślicie? Chciałabym z tym się uporać przed zimą, żeby na wiosnę
walczyć jedynie z jakimiś mało ukorzenionymi nowalijkami, a nie tym wielkim
dziadostwem:).
Pozdrawiam, Graszka

2. Data: 2007-10-12 10:33:51

Temat: Re: Chrzan na działce
Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

GP wrote:

> [...]
> mi tego w kilku miejscach działki całkiem spore skupisko. "Roundup" - tak
> się pisze? - nie pomógł, a wykopywać sztuka za sztuką to trochę żmudna

Ja swój polubiłam. Nawet liście się przydają, a nadmiar zwyczajnie
koszę.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

3. Data: 2007-10-12 10:50:34

Od: Słoneczko <s...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger pisze:

> Ja swój polubiłam. Nawet liście się przydają, a nadmiar zwyczajnie
> koszę.

O właśnie i na ogórki nie trzeba podkradać od sąsiada ;-).
Muszę trochę wsadzić chrzanu w przyszłym roku.

Pozdrawiam,
Słońce (z powrotem na grupie..)

--
Chcesz napisać do mnie: wyrzuć smieci :-)

4. Data: 2007-10-12 10:50:40

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fengi0$qg1$1@atlantis.news.tpi.pl GP <g...@w...pl>
napisał(a):

> [...]
> uporać przed zimą, żeby na wiosnę walczyć jedynie z jakimiś mało
> ukorzenionymi nowalijkami, a nie tym wielkim dziadostwem:).

Hejka. Chwasty zaliczane do najbardziej uciążliwych, jak chrzan czy
szczawie, najlepiej zwalczać preparatem dolistnym Starane 250 EC, który
powinien być użyty w okresie wegetacji chwastów, gdy rośliny mają około 10
cm wysokości. Wówczas występuje odpowiednia powierzchnia liści, przez którą
preparat jest pobierany. Optymalna temperatura do wykonania oprysku, to
temperatura powyżej 10°C. Takie warunki występują zazwyczaj od połowy maja
do końca października. W w/w warunkach powinien również skutecznie zadziałać
Roundup w podwójnej dawce. :-)
Pozdrawiam opornie Ja...cki
PS Do Starane można dodać Chwastox albo Aminopielik.

5. Data: 2007-10-12 11:27:48

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dotychczas nikt nie wymyślił nic innego jak systematyczne wykopywanie, po
kolei jak leci. Zostawić tyko małą kępkę w jednym miejscu, bo chrzan się
przyda...

M.

6. Data: 2007-10-12 12:23:04

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik GP napisał:
> Chciałabym z tym się uporać przed zimą, żeby na wiosnę
> walczyć jedynie z jakimiś mało ukorzenionymi nowalijkami, a nie tym wielkim
> dziadostwem:).

Teraz wykopać, póki jest dobrze widoczny.
Przez całe lato konsekwentnie dokuczać pojawiającym się odrostom.
Ja chodzę z wąskim nożem i wycinam jak najgłębiej co się pojawi.
A takie młode listki siekam z inną zieleniną i do talerza...

Pozdrawiam, Barbara

7. Data: 2007-10-12 18:15:52

Od: Słoneczko <s...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> "Słoneczko" <s...@w...com> wrote in message

> To trzydziesci lat temu zrobiliśmy - i mamy chrzan u siebie...

Chyba też tak będę musiała :->...

--
Chcesz napisać do mnie: wyrzuć smieci :-)

8. Data: 2007-10-12 19:19:52

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Graszka napisała:

> "Roundup" [...] nie pomógł,

Czyżby? A zastosowałaś, albo czy zastosowałaś zgodnie z technologią?
Znam dwa przypadki z sąsiedzkich ogródków, gdzie po zastosowaniu
w. wymienionego wszelki ślad po chrzanie zaginął.

Pozdrawiam powątpiewająco, ;-)

Zbyszek

PS
Ja chrzanu nie karczuję, bo podoba mi się jako roślina ozdobna z liści.
Nawet jeśli go coś zaatakuje, to po przycięciu szybko odrasta i można znowu
się cieszyć jego wigorem.

9. Data: 2007-10-15 10:23:38

Od: "GP" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko, dzięki bardzo za poradę - o to mi chodziło. Zastosuję w przyszłym
roku.
Co do głosów innych uczestników tej wymiany poglądów to nadmieniam, że nie
przewiduję produkcji ogórków kiszonych, aby taka ilość chrzanu jaka
występuje na mojej działce była mi potrzebna. Przez wiele lat rosło tam
wszystko co się posiało przez nikogo nie "niepokojone", więc mamy co robić.
I zdecydowanie to ja chcę decydować gdzie co będzie rosło, a nie
dostosowywać się do dzisiejszego składu roślinności na działce:).
Chrzan owszem, do wędlinki i sosu żurawinowego - wyśmienity. Młodych listków
nie próbowałam, ale kto wie?
Pozdrawiam grupę, którą niedługo zacznę traktować jak swoją, bo jest
nadzieja, że od przyszłego roku będę "przywiązana do ziemi".
Graszka

10. Data: 2007-10-18 10:06:22

Od: "GP" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nigdy nie mów nigdy.
>
> Chrzan do sosów, chrzan do ćwikły, chrzan do mięs...

A przeczytałeś wyraźnie? Przecież nie mówię:)
Graszka

ziemia ogrodowa lub torf
Jak wygląda zabezpieczone przed mrozem drzewo?
Skad wziac gliniasta ziemie do uprawy róż
Sternbergia lutea i Crocus speciosus ?
Lavandula Stoechas "Alexandra"