Chwalę sos pomidorowo-serowy

From: "Pola" <p...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Chwalę sos pomidorowo-serowy
Date: Fri, 18 Jul 2003 10:30:29 +0200

Witam,

Wczoraj na obiad zrobiłam makaron z sosem pomidorowo-serowym inspirując się
przepisem Lia z wątku "Szybkie dania obiadowe?". Lia poleca polać ugotowany
gorący makaron zimnym sosem lub ewentualnie chwilę podgrzać go na patelni.
Ja zrobiłam nieco inaczej mianowicie wszystkie składniki dusiłam na patelni
przez ok. 12 minut i powstał przepyszny sosik. Dla jednej osoby nalałam na
patelnię 3 łyżki oliwy z oliwek, pokroiłam 2 pomidory (nie obierałam ich ze
skórki) i wrzuciłam na oliwę, chwilkę podsmażyłam, a raczej poddusiłam, bo
pomidorki dość szybko zaczęły sie rozgotowywać, po 5 minutach dodałam 2
nieduże rozgniecione ząbki czosnku, serek Brie pokrojony w drobną kostkę,
suszoną bazylię, sól i pieprz do smaku. Wszystko pogotowało się jeszcze parę
minut. W tym samym czasie ugotował sie makaron (ugotowałam "pióra") i
wyszedł naprawdę pyszny i szybki obiad. Tajemnica smaku wydaje mi się tkwi w
doskonałej kompozycji pomidorów i właśnie sera typu brie. Gorąco polecam.

Pozdrawiam,
Pola