Ciastka z maszynki.

1. Data: 2002-11-27 12:12:28

Temat: Ciastka z maszynki.
Od: "Piotr Szuta" <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuje przepis na ciastka, które się wytłacza czymś w rodzaju ręcznego
"pistoletu". Przy zakupie tego narzędzia była dołączona instrukcja i przepis
na ciasto, ale po wykonaniu było zbyt gęste i nie chciało się wycisnąć.

Za wszystko, z góry bardzo dziękuje.

Piotr Szuta

1. Data: 2002-11-27 12:18:19

Temat: Re: Ciastka z maszynki.
Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Szuta" <l...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
przepis
> na ciasto, ale po wykonaniu było zbyt gęste i nie chciało się wycisnąć.

A gdzie mozna kupić taki pistolet i ile kosztuje, jeśli mozna.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2002-11-27 12:29:46

Od: "Piotr Szuta" <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja kupiłem niestety w Niemczech, ale jest on dostępny w Makro Casch and
Cary, w gazetce obowiązującej od 27-11-2002 w cenie około 60zł.

Piotr Szuta

1. Data: 2002-11-27 12:43:20

Od: "Kasia A." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Potrzebuje przepis na ciastka, które się wytłacza czymś w rodzaju ręcznego
> "pistoletu".

Witaj!

Widzę, ze ciasteczka kruche to męska sprawa, bo u mnie w domu takie
ciasteczka piecze mąż. Mnie nawet nie pozwala wyrobic ciasta bo jedynie on
wie jaka ma być najlepsza konsystencja. Oto przepis:

0,5 kg mąki
szklanka cukru pudru
torebka cukru waniliowego (16g)
1 kostka margaryny
2 żółtka
szczypta soli

Posiekać mąkę, cukier i margarynę. Dodać żółtka i szybko zagnieść ciasto.
Jeśli nie chce się zagnieść można dodać odrobinę śmietany (lub zimnej wody
gdy śmietany brak). Można to wszystko wyrobić w malakserze z nożem.
Ponieważ ciasto kruche lubi poleżakować w chłodzie, a zimne jest twarde,
najpierw wykrawamy ciasteczka na blachę a potem z blachą do lodówki lub zimą
na balkon.
Piec do zrumienienia w temp. 180-200 stopni.

Porcja z 0,5 kg mąki to niewiele ciastek, jak na nasze mozliwości
oczywiście. :-) Zwykle pieczemy z minimum 1 kg.

Kasia

1. Data: 2002-11-27 14:40:07

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AnnaK wrote:

> Moja Babcia robiła takie ciastka w maszynce do mięsa, ale chyba miała
> specjalną końcówkę.

Moja mama ma taką końcówkę do maszynki do mięsa. Jest tam kilka wzorków
do wyboru.

--
Gosia
wywal "brzydkie" mailto: zgosiula(at)poczta.onet.pl

1. Data: 2002-11-27 14:46:13

Od: "AnnaK" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
A gdzie mozna kupić taki pistolet i ile kosztuje, jeśli mozna.
> Pozdr. - Gośka (Lublin)

Moja Babcia robiła takie ciastka w maszynce do mięsa, ale chyba miała
specjalną końcówkę. Muszę się Jej o to zapytać. Sama zjadłabym takich
maszynkowych ciasteczek, mniam.

--
Anka z Pruszkowa

1. Data: 2002-11-27 16:44:02

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AnnaK wrote:

> Właśnie się zastanawiam czy mozna coś takiego dokupić do maszynki
> elektrycznej Zelmera.

Nie mam pojęcia. Tamto raczej nie pasuje, bo nie ta średnica. Gdyby
pasowało, to mama by pewnie wykorzystała ten fakt (ma też teraz Zelmera).

1. Data: 2002-11-27 17:06:40

Od: "AnnaK" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zGosiula" <z...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:3DE4D947.4080402@poczta.onet.pl...

1. Data: 2002-11-28 06:26:42

Od: zGosiula <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lipinska Miroslawa wrote:

> Już się kiedyś zastanawiałam jak by to wyszło, gdyby to razem
> pożenić, ale boję się że nie opanowałabym szybkości wychodzenia tego "
> ciastkowego wałka" i nie odważyłam się.

No właśnie. Jak się kręci ręcznie maszynką, to łatwo jest zrobić przerwę
no i tempo sobie jakieś przyzwoite narzucić. A w przypadku elektrycznej
- kosmos ;-). Wijące się ciasteczkowe węże na podłodze ;-).

1. Data: 2002-11-28 06:43:17

Od: m...@p...com.pl (Lipinska Miroslawa) szukaj wiadomości tego autora

> Nie mam pojęcia. Tamto raczej nie pasuje, bo nie ta średnica. Gdyby
> pasowało, to mama by pewnie wykorzystała ten fakt (ma też teraz Zelmera).

dzień dobry......
ja mam i maszynkę elektryczną i tradycyjną przystawkę do ciastek z dawnych
czasów. Już się kiedyś zastanawiałam jak by to wyszło, gdyby to razem
pożenić, ale boję się że nie opanowałabym szybkości wychodzenia tego "
ciastkowego wałka" i nie odważyłam się.
-mirka

żurawiny
gęś