Ciąża i badania prenatalne - czy robić?

1. Data: 2007-03-18 21:53:19

Temat: Ciąża i badania prenatalne - czy robić?
Od: "Ed" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy 27-letnia kobieta, u której w czasie ciąży (2-gi miesiąc) nie
stwierdzono niczego niepokojącego powinna zrobić badania prenatalne?
Jakie badania tego typu można wykonać, co mogą dać w porównaniu ze zwykłymi
typowymi badaniami, USG, itp.?
Czy takie badania można wykonać na koszt NFZ?

2. Data: 2007-03-19 06:47:33

Temat: Re: Ciąża i badania prenatalne - czy robić?
Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ed" <z...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Czy 27-letnia kobieta, u której w czasie ciąży (2-gi miesiąc) nie
> stwierdzono niczego niepokojącego powinna zrobić badania prenatalne?

Jeśli nie ma nic niepokojacego w tej ciąży, wcześniej nie było poronień czy
innych kłopotów z utrzymaniem ciaży to nie ma wskazań do badań prenatalnych
w tym wieku. Poza tym trzeba pamiętać, że większość z tych badań są to
badania inwazyjne i mogą prowadzić do komplikacji

> Jakie badania tego typu można wykonać, co mogą dać w porównaniu ze
> zwykłymi
> typowymi badaniami, USG, itp.?

Stronka do poczytania http://www.badaniaprenatalne.pl/test_potrojny.html
W badaniu USG w 12-13 tyg. ciaży jest mierzony fałd karkowy, który jeśli
jest zbyt duży może oznaczać zespół Downa, jeśli to badanie nie wychodzi
prawidłowo, wtedy najczęściej są zalecale inne testy.

Pozdrawiam A

3. Data: 2007-03-19 08:55:01

Od: Kimy <k...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta napisał:

> W badaniu USG w 12-13 tyg. ciaży jest mierzony fałd karkowy, który jeśli
> jest zbyt duży może oznaczać zespół Downa, jeśli to badanie nie wychodzi
> prawidłowo, wtedy najczęściej są zalecale inne testy.

Jest to badanie bezinwazyjne więc nie widzę powodów aby z tego nie
skorzystać.
Ja właśnie za dwa tygodnie idę na takie badanie.

--
pozdrawiam,
Kimy

4. Data: 2007-03-19 09:11:03

Od: "Cancer" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ed" <z...@N...gazeta.pl>

http://www.resmedica.pl/ffxraport1299.html

Cancer

5. Data: 2007-03-19 09:24:14

Od: "murziczek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zwykłymi
> typowymi badaniami, USG, itp.?
> Czy takie badania można wykonać na koszt NFZ?

Witam,
jezeli nie było wczesniej zadnych klopotow i nie ma "obciązen" w rodzinie to
takie badania nie są konieczne.
Jezeli są jakies choroby w rodzinie,nalezy o tym poinformowac lekarza
prowadzącego ciązę,powinien Was skierowac do poradni genetycznej.
Takie badania robione w szpitalu lub poradni są bezpłatne,robione prywatnie
dosyc kosztowne.
Poza tym są to badania inwazyjne i mogą byc po nich powiklania.
Moim zdaniem podstawowym badaniem jest dobre usg,u lekarza specjalisty!!! na
dobrym sprzęcie.
Wiele wad mozna wykryc stosunkowo wczesniej,niektore pozniej ,ale przeciętny
lekarz raczej nie będzie tego w stanie zrobic.
Tak wynika z moich doswiadczen,niestety,warto zainwestowac i isc do dobrego
lekarza na badania ok.13 tygodnia,potem na "połowkowe".
Jezeli jestescie z Warszawy mogę Wam podac namiary na swietny gabinet
prywatny w Warszawie i na lekarzy do ktorych warto pojsc.
pozdrawiam i zyczę wszystkiego dobrego :-)
Iwona

Odpłatność badań w ciąży
Panowie, bierzecie rexetin?
maść końska-pytanie (fakty i mity)