Ciecie drzewek owocowych.Roze

1. Data: 2002-02-20 18:00:43

Temat: Ciecie drzewek owocowych.Roze
Od: "Sławosz" <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie
Mam dylemat. Nie wiem czy przycinać drzewka owocowe czy tez nie.Chodzi mi
dokladnie o wisnie, brzoskwinie i sliwke.
Na wisni i brzoskiwini zauwazylem wyraznie nabrzmiale wypustki.Czy o tej
porze roku przyciecie im nie zaszkodzi ?
Mam male doswiadczenie jesli chodzi o przycinanie drzewek owocowych, moze
ktos udzieli mi malej lekcji ciecia.
Czy ktos z szanownych grupowiczow zajmuje sie profesjonalna uprawa roz? W
zeszlym roku jedna z moich ulubienic chorowala (opadly wszystkie liscie,
tylko kwiaty pozostaly przez jakis czas)Boje sie, ze wtym roku bedzie
powtorka.Moze je czyms spryskac.Prosze o pomoc.
Pozdrowienia ze slonecznego Ustronia :))

2. Data: 2002-02-20 21:07:11

Temat: Re: Ciecie drzewek owocowych.Roze
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Samo opadanie lisci jest ciezkie do zdjagnozowania. Opisz dokladnie, co bylo
na lisciach, czy kwiat opadal, czy pojawialy sie jakies plamy.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

3. Data: 2002-02-21 11:46:44

Temat: Odp: Ciecie drzewek owocowych.Roze
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławosz" <s...@r...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> porze roku przyciecie im nie zaszkodzi ?
> Mam male doswiadczenie jesli chodzi o przycinanie drzewek owocowych, moze

Brzoskwinie poleca się przycinać w chwili kwitnięcia lub też tuż przed, gdy
wyraźnie widać już pąki kwiatowe. Tnie się bardzo mocno - drzewo musi mieć
dobry dostęp światła. Alternatywnie można ciąć po zbiorach, robię tak od lat
i nie ma problemów. Teraz można spryskać drzewo przeciwko kędzierzawości.
Wisnie przycina się bezwzględnie po zbiorze owoców (w wyższej temperaturze
jest mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia chorób grzybowych). I też
wycina się masę gałązek, sam zuważyłeś pewnie, że gałązki są długie, cienkie
i wiotkie i tylko na ich końcach jest trpchę liści. No więc skraca się je
dość mocno i przy okazji nadmiar wycina. Oczywiście, jeśli drzewo jest
stare, to w grę wchodzi jeszcze cięcie odmładzające - termin ten sam.
Co do śliw - termin też po zbiorach.
> zeszlym roku jedna z moich ulubienic chorowala (opadly wszystkie liscie,
> tylko kwiaty pozostaly przez jakis czas)

Założę się, że to były czarne plamy:(. W zeszłym roku plamistość szalała.

Miło powitać kolejnego grupowicza z południa kraju:-)))

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2002-02-22 17:35:13

Od: "Sławosz" <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za wszelakie rady
Jeszcze jedno czy jablonie przycinac przed kwitnieniem czy tez po zbiorach?
Pozdrawia Slawosz

5. Data: 2002-02-22 18:00:22

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze jedno czy jablonie przycinac przed kwitnieniem czy tez po
zbiorach?
Najlepiej zaraz zacznij obcinac a jesli masz niewielw to za pare dni jak sie
nieco ociepli. Potem przed zbiorami mozesz wyciac "wilki"
Tomek

6. Data: 2002-02-22 20:56:46

Od: "Sławosz" <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki

Użytkownik Tomasz Łukowski <t...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:033001c1bbca$b580f580$8...@g...incochg.pl

7. Data: 2002-02-22 21:02:40

Od: "Sławosz" <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy moglbys mi zdradzic podstawowe prawa rzadzace przycinaniem drzewek
owocowych.Jak to robia fachowcy? :-))
Pozdrawia Slawosz

8. Data: 2002-02-25 12:49:38

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2002-02-26 08:47:49

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Tomasz =?ISO-8859-2?Q?=A3ukowski ?= napisał(a):

> Ale jesli chcesz wychodowac przy scianie plaska grusze, w miejsce
> winorosli, ktora wlasnie wyrzuciles to zabawy bedzie troche wiecej.

Dlaczego podejrzewasz Sławosza o tak dziwaczne pomysły by zamienić fantastycznš
winorośl na gruszę i do tego płaskš???
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2002-02-26 09:00:33

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego podejrzewasz Sławosza o tak dziwaczne pomysły by zamienić
fantastyczną
> winorośl na gruszę i do tego płaską???
Pomyslalem sobie ze moze mialby ochote na posiadanie tuz przy domu surowca
na pyszne gruszkowe wino ;-))
Tomek

Re: Kłopot ciemiernikowy
RE: Już kwitną !