Ciekawe miejsca

1. Data: 2000-02-01 21:33:23

Temat: Ciekawe miejsca
Od: "Witold Jan Pepłowski" <_...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuję więc wszystkim zrobienie czegoś w rodzaju "ogrodowej mapy Polski".
Spisu miejsc pod kątem ogrodowym, parkowym, które na wakacjach warto
odwiedzić. Wyjątkowo sprzyjającą okolicznością jest fakt iż grupa jest
rozsiana po całym kraju. Każdy niech poleci coś ze swojego regionu, albo
miejsce które zna.

(planowanie wakacji - może to sposób na zimową nudę?)

Pozdrówka
Witold Jan Pepłowski

1. Data: 2000-02-02 08:23:55

Temat: Re: Ciekawe miejsca
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Witold Jan Pepłowski" wrote:
> [...]
> odwiedzić. Wyjątkowo sprzyjającą okolicznością jest fakt iż grupa jest
> rozsiana po całym kraju. Każdy niech poleci coś ze swojego regionu, albo

Kiedys, dawno, dawno temu :-) byl taki watek na pl.rec.ogrody. Co nieco
z tego znalazlo sie u Krzyska Marusinskiego:
http://ogrod.to.jest.to/ogrody/w_wycieczki.htm
Nic nie stoi na przeszkodzie, zeby ten watek wznowic - moze znajdziemy
cos ciekawego jeszcze. A Krzysiek bedzie mogl sobie wpisac piaty cud
ogrodowy Polski zamiast ogrodu o wdziecznej nazwie ??? :-)

Jesli cos z tego watku znajde w swoim archiwum to podesle na grupe.

Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba

1. Data: 2000-02-02 21:43:05

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z arboretów: Przelewice (pod Szczecinem) i Rogów (pod Koluszkami), są równie
często wymieniane w literaturze jak Wojsławice, o Lądku Zdroju może napisać
Jacek Kaliszan.
Ja byłem tylko w Powsinie (na razie:-).

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-02-04 07:37:31

Od: "Krycha" <k...@p...ONET.PL> szukaj wiadomości tego autora

Polecam w maju i czerwcu odwiedzić Moszną. Malutka miejscowość koło Łącznika
na Opolszczyźnie, powiat Krapkowice.
Wtedy ozdabiają zamek w Mosznej azalie i rododendrony.
Krystyna.

1. Data: 2000-02-04 09:10:13

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Mieszkam blisko Rogowa tak ze czesto tam bywam.
Obecnie Arboretum otwarte jest dla zwiedzajacych codziennie lacznie z
niedzielami ,tylko zakupy roslin mozna robic w dni powszednie.
Alpinarium 1,40ha , ale ciekawych roslin nie ma.
Park dendrologiczny o pow. 6,30ha i wlasciwe arboretum o pow.52,47ha.
Kolekcja iglastych nalezy obok kornickiej do najbogatszych w Polsce.Do
cenniejszych iglastych naleza pow.z Abies
grandis,amabilis,balsamea,sibirica,veitchii czy tez procera.Wsrod swierkow
kroluje Picea omorica,orientalis,sitchensis.Wsrod lisciastych na uwage
zasluguja pow. z klonami.
Pozdrawiam,Boguslaw.

--
Najnowsze oferty pracy: http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-praca-oferowana/

1. Data: 2000-02-04 12:57:39

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

W regulaminie pl.rec.ogrody czytalem ze do klubu dyskusyjnego mozna nalezec
pod warunkiem ze zwiedzilo sie, conajmniej dwa arboreta w Polsce.:-)))
Pozdrawiam , Boguslaw.

1. Data: 2000-02-09 14:22:10

Temat: Odp: Ciekawe miejsca
Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krycha <k...@p...ONET.PL> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:%kvm4.39825$H...@n...tpnet.pl...
> [...]
Łącznika
> na Opolszczyźnie, powiat Krapkowice.
> Wtedy ozdabiają zamek w Mosznej azalie i rododendrony.

Na temat ogrodu w Mosznej moge troche opowiedzieć.
Jest jeszcze wspaniały, mało znany ogród w Lipnie k Niemodlina
(Ograbiony przez nawiększe ogrody botaniczne w Polsce.
Wywieziono kolekcję magnoli i innych roslin.)
Jesli są zainteresowani podam dokładniejsze namiary.
Polecam tez oczywiście Łądek
Przez wzgląd na pasje twórców tego arboretum.
Uszanowanie
Jacek

milin amerykański
gadatliwi w styczniu!