Ciekawe potrawy z qrczaka - plizz

1. Data: 2001-06-29 12:59:57

Temat: Ciekawe potrawy z qrczaka - plizz
Od: "Yaro" <j...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako, że ostatnio mięso qrze jest najbezpieczniejsze :-), poradźcie coś na
temat łatwych i smacznych potraw z qrczaka.
Oprócz rosołu, kotletów z piersi :-). Aha, do tego dochodzi chińszczyzna
smażone pokrojone piersi + fix do potraw chińskich ) lub zupa z qrczaka
na bazie (znów :-) ) smażonych pokrojonych piersi i mrożonej mieszanki
chińskiej :-) ).
Poza normalnym jeszcze smażeniem na patelni przyprawionych kawałków qrczaka,
to już więcej pomysłów nie mam :-(.

Pozdrówka

Yaro

1. Data: 2001-06-29 19:42:21

Temat: Re: Ciekawe potrawy z qrczaka - plizz
Od: "Ula Dynowska" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Jako, że ostatnio mięso qrze jest najbezpieczniejsze :-), poradźcie coś
na
> temat łatwych i smacznych potraw z qrczaka.

To ja sie odwaze - cos co zrobilam w zeszlym tygodniu na dzialce - tworczosc
wlasna, inspirowana watrobkami w sosie ziolowym :)

Piers kurczaka pokroic w srednie kawalki (niezbyt grube, ale i nie bardzo
drobne, posolic, popieprzyc, polac troche olejem i odstawic.
Dymke - pokroic rowniez "grubo" zielone odlozyc, biale przesmazyc na oleju.
(byly to 3 cebulki)
Grzyby - mysmy mieli modrzewiaki- oczyscic, pokroic j.w. dorzucic do cebuli,
smazyc. (spora garsc)
Dodac kurza piers, smazyc dalej....az bedzie troche zrumienione.
Zalac smietanka - 0,2l, dorzucic czesc szczypioru, troche koperku, dosolic i
dopieprzyc do smaku, poddusic.
Dodac reszte zielonego, podawac i zjadac. (np. z mlodymi kartofelkami i
salatka z zielonych ogorkow )

Nam smakowalo.

Pozdrawiam - Ula

1. Data: 2001-06-29 23:55:06

Od: "Kamila Perczak" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Yaro <j...@b...gnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...inet.com.pl...
> Jako, że ostatnio mięso qrze jest najbezpieczniejsze :-), poradźcie coś
na
> temat łatwych i smacznych potraw z qrczaka.
> Oprócz rosołu, kotletów z piersi :-).

Mój przepis jest nieco czasochłonny, ale na pewno oryginalny :-). Nazywa się
to kurczak cytrynowy. Bierzesz kurczaka i dzielisz go na ćwiartki (mogą też
być same udka, wtedy nie dzielisz). Wyciskasz dużo soku z cytryn (na 2 udka
potrzebuję ok. szklanki soku, to jest około 10 cytryn) i marynujesz w nim
kurczaka przez noc. Na drugi dzień do foliowej torebki wsypujesz mąkę,
trochę soli, pieprzu i papryki, wrzucasz do tej mieszanki wyjętego z soku
kurczaka i potrząsasz torebką tak, żeby kawałki dokładnie pokryły się
panierką. Wrzucasz na rozgrzany olej, chwilę podsmażasz. Gdy się zrumienią
przekładasz do naczynia żaroodpornego, posypujesz brązowym cukrem (nie
piszę, ile tego cukru, to kwestia gustu), na każdy kawałek kurczaka
kładziesz niezbyt cienki plaster cytryny, całość podlewasz szklanką rosołu z
kury wymieszanego z sokiem z cytryny (może być ten z marynowania). Pieczesz
do skutku (ja przy dwóch udkach potrzebuję jakieś 30 minut). Jedzonko jest
pyszne i warte wysiłku włożonego w wyciskanie cytryn.

Kamila Pe. (po dłuuugiej nieobecności)

1. Data: 2001-07-05 13:41:32

Od: "Pooh" <j...@s...uml.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

A może garaleta z mięchem kurczaczym jako erzac nóżek wieprzowych.
Konsumowałem niedawno takowe. Niezłe, niskotłuszczowe.

A może sałatka kurczakowo-ananasowa:
-ugotowane pokrojone w kostkę piersi (ale niekoniecznie),
-takoż pokrojony ananas z puszki,
-można też dodać puszkę qqrydzy (puszki ani qqrydzy nie kroimy)
-ryż ugotowany na sypko,
-jogurt,
-sól, trochę cukru itp przyprawy,
-wedle gustu można też dodać trochę czosnku (rozdeptanego lub w proszku)

najsmaczniejsze jak postoi w lodówie

--
Pooh - bardziej żółty niż zielony.

1. Data: 2001-07-06 12:43:43

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pooh <j...@s...uml.lodz.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9i1qnm$ik2$...@k...man.lodz.pl...

> [...]
> -jogurt,
> -sól, trochę cukru itp przyprawy,
> -wedle gustu można też dodać trochę czosnku (rozdeptanego lub w proszku)

ja robie podobna z piersi kurczaka ale zamiast jogurtu daje majonez , bez
czosnku ,za to dodaje garsc obranych i pokrojonych na wieksze kawalki
orzechow wloskich, miekna jak postoja w lodowce i nadaja niepowtarzalny smak
tej salatce. Ryzu nie radze zbyt duzo, bo jak sie przesadzi - to zabiera
caly smak salatce.

Jola L-L

Zapomniałem się pochwalić :)
Apartament z wiejskim obiadem