Cieknące szambo u sąsiada

1. Data: 2001-08-14 16:38:53

Temat: Cieknące szambo u sąsiada
Od: "lisaczek" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o poważną odpowiedź na pytanie o rzeczywiste zagrożenie ( biologiczne
, bo zapachowe jest oczywiste ) wynikające z przeciekającego (
przepełnionego ) szamba na sąsiedniej działce ( 10 metrów od mojej granicy ,
ale cieknie raczej w moją stronę ) .
Czy powinienem zabronić mojej córce ( 2,5 roku ) chodzić do tych sąsiadów ,
chociaż ich bardzo lubi ?
Czy podobny problem stanowi gnojowisko ze stojącym przy nim ustępem dla
ludzi ? W czasie ostatnich oberwań chmury tam też się przelało.
Wybudowałem swój dom na wsi , chciałbym żyć z ludźmi raczej w zgodzie , lecz
czy zawsze jest to możliwe ?
Może czyta to jakiś lekarz lub inny fachowiec ? Sprawa jest dla nas bardzo
ważna . Proszę o odpowiedź .
P.L.

2. Data: 2001-08-15 10:05:50

Temat: Re: Cieknące szambo u sąsiada
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli chcesz zabezpieczyc zdrowie dziecka a jednoczesnie zyc w zgodzie z
sasiadami kup srodek do utylizacji sciekow (w Hypernova kupilem kiedys cos
takiego za 40 zl, ale wiem, ze w sieci ktos sprzedaje, tylko nie pamietam
adresu) i podaruj sasiadom.
Na www.onet.pl wpisz haslo szambo i poszukaj, moze cos sie znajdzie.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

3. Data: 2001-08-15 10:12:49

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

http://trigger.pl/index.html

Zobacz na przykład tu

4. Data: 2001-08-16 10:01:36

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Robert

> Zwrócenie komuś uwagi nie koniecznie wywoła wojnę a
> uświadomi , że innym
> szambo nie pachnie.

To, że szambo śmierdzi to jeszcze najmniejszy problem. Znacznie gorzej
jest z licznymi zastępami bakterii i pasożytów występujący w odchodach
ludzkich, które mogą znacznie zanieczyścić glebę oraz wody gruntowe i
uczynić je niezdatnymi do konsumpcji. W ten miły sposób ludzie
spowodowali już kilka sympatycznych epidemii, a wydawałoby się, że
dzisiejsza edukacja powinna uświadomić to ludziom i zapobiec
nieszczęściu.

Takie zanieczyszczenia mogą spowodować m.in.: zapalenie wątroby,
czerwonkę, dur brzuszny, nie wspominając już o banalnej gliście
ludzkiej czy tasiemcu.

Tak więc wywołanie wojny międzysąsiedzkiej to jest pikuś przy
zagrożeniu zdrowia i życia swojego i domowników.

> powiadomić Wydział ochrony środowiska w
> urzędzie gminy.

I to jest moim zdaniem jedyna skuteczna metoda. Oczywiście, należy
zwrócić sąsiadom uwagę, ale próbki wody i gleby wartoby zanieść do
stacji sanitarno - epidemiologicznej, żeby upewnić się co do stanu
zanieczyszczeń i ewentualnego sposobu ustrzeżenia się przed chorobami.

Powodzenia życzę

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

5. Data: 2001-08-16 10:25:49

Od: "Robert" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lisaczek" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ważna . Proszę o odpowiedź .
> P.L.

Zwrócenie komuś uwagi nie koniecznie wywoła wojnę a uświadomi , że innym
szambo nie pachnie. Po drugie można poinformować o preparatach do szamb a w
ostateczności powiadomić Wydział ochrony środowiska w urzędzie gminy.

Robert

OBCY na balkonie !
orzech włoski i leszczyna
Pytanie o Hebe