Co dobrego robicie na obiad?

91. Data: 2011-09-13 21:57:32

Temat: Re: Co dobrego robicie na obiad?
Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Atam - pierwszy raz robiłam ściśle wg Kuchni Polskiej - wyszły od razu, o
> mało nie pękłam z dumy :-)

Ja tak zrobiłam zrazy wołowe wg Kuchni Polskiej :)

--

Paulinka

92. Data: 2011-09-13 21:58:17

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Miałam wtedy jakieś 23 lata 3333-)

A ja 22 :)

--

Paulinka

93. Data: 2011-09-13 22:08:28

Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.09.2011 12:46, Paulinka pisze:
> Witam,
>
> Może zainspirujecie mnie na kolejne dni tygodnia.
> U mnie dzisiaj kurczak pieczony na butelce z czosnkowym ryżem, a do tego
> sałata słodko-kwaśna ze śmietaną.
> Zupę dzisiaj odpuściłam, na deser muffinki/babeczki z gruszkami i malinami.
>
> BTW polecam przepis podstawowy na muffinki/babeczki ze strony :
> http://bakeandtaste.blogspot.com/2010/06/muffiny-z-t
ruskawkami.html
> Wychodzą rewelacyjne i bardzo długo utrzymują świeżość.

Dzisiaj w ramach eksperymentu była zupa z tego przepisu:
http://www.wielkiezarcie.com/recipe33946.html

Anai

*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
***** http://photo-of-anai.gu.ma/ *****
"Tylko pokłady bezinteresownego skurwysyństwa mają nieograniczone
możliwości regeneracyjne."

94. Data: 2011-09-13 22:13:00

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anai pisze:

> Dzisiaj w ramach eksperymentu była zupa z tego przepisu:
> http://www.wielkiezarcie.com/recipe33946.html

Pochwal się, jak wyszło :)

--

Paulinka

95. Data: 2011-09-13 22:13:12

Od: Mario <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-13 21:55, Paulinka pisze:

ruskawkami.html

_entry=37

> A taka oliwa jest do dostania w markecie?

Niestety nie. Tylko w sklepie internetowym.
Oni importują sami oliwę (poznałem właściciela firmy) i oliwa nie jest
przemysłowa, więc wydaje mi się że nie będzie dostępna w marketach.
Ja kupiłem przez net :-). Dlaczego nie?

pozdrawiam
mario

96. Data: 2011-09-13 22:15:53

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mario pisze:

> [...]
> Oni importują sami oliwę (poznałem właściciela firmy) i oliwa nie jest
> przemysłowa, więc wydaje mi się że nie będzie dostępna w marketach.

Żaden problem z zakupem, tylko wiesz jak jest z przepisami, które mają
ładne zdjęcia, nie zawsze jest pysznie. Ale zakupię i spróbuję. Babeczki
rozwiązują mi w 1/4 problem ze śniadaniami do szkoły dla dzieci :)

--

Paulinka

97. Data: 2011-09-13 22:19:39

Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.09.2011 00:13, Paulinka pisze:

> Pochwal się, jak wyszło :)

Muszę powiedzieć, że nadspodziewanie dobrze... ;)
To połączenie kminku i papryki nadaje trudny do opisania ale ciekawy
smak tej zupie...
Przepis oczywiście ciut zmodyfikowałam - dodatkowo dałam po pół zielonej
i czerwonej świeżej papryki.

98. Data: 2011-09-13 22:27:06

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anai pisze:

> [...]
> smak tej zupie...
> Przepis oczywiście ciut zmodyfikowałam - dodatkowo dałam po pół zielonej

To ja w ten deseń polecam zupę cygańską:

4 ziemniaki średniej wielkości
dorodna czerwona papryka
cebula i 2 dojrzałe pomidory
kopiasta łyżka boczku
10 dkg czystego smalcu
20 dkg dobrej kiełbasy
2 łyżki keczupu
3 łyżki śmietany
sól, pieprz, liść laurowy, ziele angielskie
zielenina

--

Paulinka

99. Data: 2011-09-14 01:43:52

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-13 22:29, Paulinka pisze:

> Ja nie przepadam, kojarzy mi się z sosem chrzanowym, którego nie lubię,
> a którym obficie tak ugotowaną wołowinę polewała moja rodzicielka.

Mlaskkkk :)

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

100. Data: 2011-09-14 06:18:15

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-13 21:41, Ikselka pisze:

> Gorące sosy mięsne ze śmietaną mi jakoś nie tego. Niekoszerne jakieś ;-PPP

A skąd Ci te mięsne się przyplątały? Ja miałam na myśli sosy robione ze
śmietany np. carbonarę do makaronu, sos gorgonzola albo inne tego typu
wariacje głównie makaronowe.
Z mięsnych to właściwie tylko kurczak w potrawce ma biały sos i sos
koperkowy do pulpecików. No a teraz, po przejrzeniu wątku, wzięła mnie
chętka na sos chrzanowy do wołowiny, ale to najpierw muszę kupić dobrą
wołowinę.

> Sosy pieczeniowe i inne mięsne zagęszczam tylko niewielką iloscią mąki

To dokładnie tak jak u mnie.

> Jedyne sosy zagęszczane śmietaną (z małą ilością mąki) to koperkowy i
> grzybowy, pomidorowej brei nie robię, bo nikt u nas nie lubi.
jw.
A do sosu pomidorowego w ogóle nie dodaję śmietany, ani zazwyczaj nawet
mąki.

> Duszone maslaki i koźlarze oraz prawdziwki są tylko w śmietanie, o ile w
> ogóle - ich nie trzeba zagęszczać.

To oczywiste. Tłusta śmietana jest sama w sobie zagęstnikiem.

Ewa

Gdzie znajdę polskie wino?
Ktokolwiek widział...
Paprykowo.