Co jadlem?

1. Data: 2005-08-22 14:36:05

Temat: Co jadlem?
Od: "lukas3339" <l...@g...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj wrocilem z Czech ale przy okazji zahaczylismy tez Wieden. Tam przy
ratuszu jest taki skwerek gdzie jest kilkanascie stoisk i kazde sprzedaje
potrawy innego kraju. Skusilismy sie na kuchnie rzekomo austriacka i bardzo
mi smakowala wiec chcialbym sobie cos takiego przyrzadzic. Potrawy w sumie
dosc proste sie wydaja ale moje umiejetnosci sa ograniczone wiec wolalabym
miec konkretne przepisy. A wiec do rzeczy. Potrawa nr 1: pomieszane i razem
podsmazone plasterki ziemniakow, platki miesa wieprzowego oraz boczku i to
wszystko dobrze przyprawione, do tego surowka z kapusty z kminkiem. Potrawa
nr 2 to taki malutenkie kluseczki ( wielkosci paznokcia u malego palca ) z
duza iloscia roztopionego zoltego sera i to wszystko posypane zrumieniona
cebulka ( tymi wiorkami ). Coz to moze byc i jak to przyrzadzic?
pozdrawiam
lukas3339

2. Data: 2005-08-22 14:50:36

Temat: Re: Co jadlem?
Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

lukas3339 wrote:
> [...]
> wszystko dobrze przyprawione, do tego surowka z kapusty z kminkiem. Potrawa
nazwa w tłumaczeniu to smażone ziemniaki na boczku ;-)

> nr 2 to taki malutenkie kluseczki ( wielkosci paznokcia u malego palca ) z
> duza iloscia roztopionego zoltego sera i to wszystko posypane zrumieniona
> cebulka ( tymi wiorkami ). Coz to moze byc i jak to przyrzadzic?

Käsespätzle. Kiedyś pisałem, jak się te "wróbelki" robi. Dokładnie nie
pamiętam, ale ciasto jest mniej więcej jak na lane kluski, tylko trochę
gęstsze, mąka, woda i dużo jajek. Ciasto nakłada się na zwilżoną deskę i
japońską szpachlówką (najlepiej wychodzi) sciera do osolonej wrzącej
wody. Jak wypłyną to wyławiać i na stronę. Potem na patelnię ze
zrumienioną cebulką, trochę podsmażyć i posypać serem. Wcinać.

Waldek

3. Data: 2005-08-22 14:57:17

Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

*** Waldemar Krzok <w...@c...de>:

> nazwa w tłumaczeniu to smażone ziemniaki na boczku ;-)

(...)

> Käsespätzle.

(...)

Z tym, że nie są to raczej IMHO stricte austryjackie potrawy. Te
ziemniaki to prawdopodobnie Tiroler Roestli (było w nich jajo?), a te
kluseczki to bardziej są szwajcarskie. ;) Austryjacki to jest Wiener
Schnitzel. :)

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

4. Data: 2005-08-22 15:17:05

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski wrote:

> (...)

> (...)
>
> Z tym, że nie są to raczej IMHO stricte austryjackie potrawy. Te
> ziemniaki to prawdopodobnie Tiroler Roestli (było w nich jajo?), a te
Rösti, tylko tu ziemniaki są drobniej krojone. Z jajkiem to może być
tzw. Strammer Max, potrawa z cyklu nawinie lub boska (tylko bóg wie, co
do patelni wpadło).

> kluseczki to bardziej są szwajcarskie. ;) Austryjacki to jest Wiener
bardziej szwabskie, ale w Salzkammergut (Salzburg i okolice) to też jest
potrawą narodową.
> Schnitzel. :)

tak jak jedyną polską potrawą narodową jest bigos ;-)

Waldek

5. Data: 2005-08-23 08:43:36

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości

> Käsespätzle. Kiedyś pisałem, jak się te "wróbelki" robi. Dokładnie nie
> pamiętam, ale ciasto jest mniej więcej jak na lane kluski, tylko trochę
> gęstsze, mąka, woda i dużo jajek.

Absolutnie NIE. Te kluseczki się tradycyjnie robi tylko z jaj, mąki i soli.
Żadnej wody.
Woda w tych kluskach to zwykły szwindel. Mają być jaja chłopskie czyli
prawdziwe, żeby był kolor klusek odpowiedni (no i smak co najważniejsze),
mąka świeżo przesiana i sól. I nic więcej.
Reszta zgoda. :-)

--
Edyta Czyż
/// A kiedy będziesz mieć problem /
klaśnij to urwie mu łeb / niech gna / bez łba ///
Janerka

Ustrojstwo do naleśników
Cukier waniliowy czy wanilinowy?
talerz Crisp