Co jeszcze do apteczki publicznej?

1. Data: 2009-11-16 19:06:37

Temat: Co jeszcze do apteczki publicznej?
Od: Suri <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Proszę podpowiedzcie mi co oprócz n/w rzeczy należało by mieć w
apteczce
publicznej. Chodzi mi również o to jakie leki podstawowe powinny i czy
powinny być wedle przepisów.
Z góry dziękuję.

1. Opatrunek indywidualny G - 1 szt.
2. Plastry 10x6cm - 8 szt.
3. Plaster 5m x 2,5cm - 1 szt.
4. Opaska elastyczna 6 cm - 2 szt.
5. Opaska elastyczna 8 cm 3 szt.
6. Chusta opatrunkowa 40x60cm - 2 szt.
7. Chusta opatrunkowa 60x80cm - 1 szt.
8. Kompres 10x10 cm - 3 szt.
9. Opatrunek indywidualny M - 3 szt.
10. Chusta trójkątna 2 szt.
11. Nożyczki 14,5cm - 1 szt.
12. Rękawice lateksowe 4 szt.
13. Koc ratunkowy 160x210 cm - 1 szt.
14. Instrukcja udzielania I-ej Pomocy - 1 szt.

--
Syla

2. Data: 2009-11-16 19:17:45

Temat: Re: Co jeszcze do apteczki publicznej?
Od: games <g...@g...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Suri pisze:
> [...]
> 12. Rękawice lateksowe 4 szt.
> 13. Koc ratunkowy 160x210 cm - 1 szt.
> 14. Instrukcja udzielania I-ej Pomocy - 1 szt.

Woda utleniona, jodyna tabletki przeciwbolowe

3. Data: 2009-11-16 20:05:57

Od: STranger <p...@n...ue> szukaj wiadomości tego autora

games pisze:

> Woda utleniona, jodyna tabletki przeciwbolowe

Dorzuciłbym węgiel aktywny, a jako przeciwbólowy, przeciwzapalny lek to
podstawową rzecz czyli aspirynę, najlepiej odmianę polopiryna s,
ewentualnie zastępczo paracetamol. Poza tym dobrze byłoby mieć w
apteczce coś silnie uspokajającego na wypadek czyjejś histerii nerwowej,
ale nie znam sie na lekach z tej dziedziny. Zresztą pewnie to wbrew
przepisom.

4. Data: 2009-11-17 19:23:15

Od: "Malgorzata K." <j...@u...to.z.tego.adresu.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Ustnik/-i do usta-usta

Malgosia

5. Data: 2009-11-17 20:41:45

Od: "Tadeusz" <...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "games" <> napisał w wiadomości ...

> tabletki przeciwbolowe

a jak trafisz na uczulonego i coś mu się stanie po twoich tabletkach?
IMHO sens żaden skoro są w każdym kiosku i sklepie i każdy
może sam sobie kupić na własną odpowiedzialność...

Tadeusz

6. Data: 2009-11-17 20:45:59

Od: "Tadeusz" <...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "STranger" <> napisał w wiadomości ...

> Dorzuciłbym węgiel aktywny, a jako przeciwbólowy, przeciwzapalny lek to
> podstawową rzecz czyli aspirynę, najlepiej odmianę polopiryna s,
> ewentualnie zastępczo paracetamol.

problem jak w moim poście wyżej...

>Poza tym dobrze byłoby mieć w apteczce coś silnie uspokajającego

w żadnym wypadku i pod żadnym pozorem !!!
silne leki uspokajające są na indywidualne recepty
do konkretnych schorzeń...
w przypadku zaburzeń psychicznych podanie przypadkowego
leku uspokajającego może przynieść skutek odwrotny

Tadeusz

7. Data: 2009-11-17 20:50:03

Od: jilett <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Lis, 21:45, "Tadeusz" <t...@a...pl> wrote:

> [...]
> do konkretnych schorzeń...
> w przypadku zaburzeń psychicznych podanie przypadkowego
> leku uspokajającego może przynieść skutek odwrotny

Oj chyba przesadzasz, od 15 kropli Milocardinu jeszcze nik się nie
przekręcił.
___
jilett

8. Data: 2009-11-17 20:55:04

Od: "Tadeusz" <...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jilett" <> napisał w wiadomości ...

> [...]
> leku uspokajającego może przynieść skutek odwrotny

>Oj chyba przesadzasz, od 15 kropli Milocardinu jeszcze nik się nie

była mowa o silnych środkach a nie herbatce ziołowej
dla pani co to się za mocno wzruszyła oglądając telenowelę...

a nawet jeżeli to nie będąc lekarzem jakie masz kompetencje aby wydać środek
uspokajający przypadkowej osobie ???

9. Data: 2009-11-17 21:11:20

Od: jilett <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Lis, 21:55, "Tadeusz" <t...@a...pl> wrote:

> [...]
> dla pani co to się za mocno wzruszyła oglądając telenowelę...
>
> a nawet jeżeli to nie będąc lekarzem jakie masz kompetencje aby wydać środek

A Ty jesteś lekarzem twierdząc z takim przekonaniem, iż Milocardin to
herbata? Jakoś bez recepty go nie kupisz i również nie ma go w
markecie na półce między gumami a prezerwatywami. ;>
No to ciekawe, bo jak idziesz to intre. i mówisz, że jesteś
podenerwowany to
daje najczęściej waśnie Milocardin. Lepsze to w napadzie lęku czy
histerii, niz nic.
___
jilett

10. Data: 2009-11-18 07:41:27

Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dla pani co to się za mocno wzruszyła oglądając telenowelę...
>
> a nawet jeżeli to nie będąc lekarzem jakie masz kompetencje aby wydać

więc jeżeli jest na receptę to nie może być wydawany odręcznie...

[fizjoterapia]-ponaciaga ne miesnie / sciegna
obraz trzustki USG
Jakie kupić soczewki kontaktowe
rozcieńczalnik radiofarmaceutyków
3 krostki