Co ma nikotyna do kwasu nikotynowego?

1. Data: 2008-04-18 18:34:42

Temat: Co ma nikotyna do kwasu nikotynowego?
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jak komuś brakuje kwasu nikotynowego, to należy palić papierosy?

2. Data: 2008-04-21 09:10:20

Temat: Re: Co ma nikotyna do kwasu nikotynowego?
Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@a...pl> wrote in message
> Czy jak komuś brakuje kwasu nikotynowego, to należy palić papierosy?

Jeść :P

--
Jarosław Grzyb <g...@o...pl> http://octopian.na11.pl

3. Data: 2008-04-21 19:31:46

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeść tytoń?
A do czego to się dodaje? Do jakiej potrawy? I ile?
I jaki gatunek, taki z supermarketu do palenia?

--
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

4. Data: 2008-04-22 09:47:53

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:
> Czy jak komuś brakuje kwasu nikotynowego, to należy palić papierosy?

jesli juz nie masz ochoty na szukanie informacji w publikcjach naukowych t
wystaczy w google wklepac zapytanie : czym jest nikotyna a czym jest kwas
nikotynowy.. Mam wrazenie, ze zwyczajnie zasmiecasz grupe, zazwyczaj jak
zawsze...
A co do dostarczania kwasu nikotynowego to Jarek ma racje - wystarczy go
jesc w postaci: chude mięso, wątróbka, serca, drób, ryby, fasola, groch,
drożdże piwne, masło orzechowe, odtłuszczone mleko, ser, soja, orzechy,
suszone brzoskwinie, pełne ziarno, migdały, grzyby

5. Data: 2008-04-22 17:37:36

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drożdże piwne, masło orzechowe, odtłuszczone mleko, ser, soja, orzechy,
> suszone brzoskwinie, pełne ziarno, migdały, grzyby

Dzięki, ale wiesz, coś się nie zgadza.
Kwas nikotynowy to zdaje się lekarstwo na woreczek zułciowy,
a te pokarmy w dużej części są co najmniej nie polecane w takiej sytuacji.

6. Data: 2008-04-22 18:05:23

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:

> Dzięki, ale wiesz, coś się nie zgadza.
> Kwas nikotynowy to zdaje się lekarstwo na woreczek zułciowy,
> a te pokarmy w dużej części są co najmniej nie polecane w takiej sytuacji.

"Kwas nikotynowy jest prowitaminą (prekursorem) witaminy PP, bowiem w
organizmie jest przekształcany w amid kwasu nikotynowego.
Witamina PP jest magazynowana w ustroju po połączeniu z nukleotydem.
Działanie farmakologiczne: przeciwmiażdżycowe, zółciotwórcze, żółciopędne,
obniżające ciśnienie krwi, pobudzające wydzielanie soku żołądkowego,
nasilające perystaltykę przewodu pokarmowego, poprawiające ukrwienie skóry,
mózgu i obwodowe. Hamuje wydalanie kwasu moczowego.
Kwas nikotynowy rozszerza naczynia krwionośne skóry, serca i mózgu.
Zdolności rozszerzania naczyń krwinośnych nie posiada amid kwasu nikotynowego.
Kwas nikotynowy obniża stężenie triglicerydów, VLDL, HDL2, LDL i
apolipoproteiny.
Wskazania: niedobory witamin, stany skurczowe naczyń krwionośnych, zmiany
zwyrodnieniowe błon śluzowych, schorzenia skórne (liszaje, liszajce,
wypryski, trądzik, łuszczyca, rumień wielopostaciowy, łojotok, toczeń
rumieniowaty, odmrożenia, oparzenia, rumień słoneczny), świąd sromu, świąd
odbytu, zaparcia, atonia jelit, afty, zapalenie języka, akrocyjanoza,
akrodynia, depresja, nadpobudliwość nerwowa, drżenie kończyn, neuralgie,
obłęd pilczy, stwardnienie rozsiane, zapalenie wątroby i nerek, dyskinezy
dróg żółciowych, zawroty głowy, choroba wieńcowa, miażdżyca, podwyższone
stężenie cholesterolu we krwi, hiperlipoproteinemia IIa, IIb, III i IV,
choroba Meniere, migrena, niedokrwistość, choroby oczu (niedowidzenie),
niewydolność trzustki i wątroby, zatrucia.
Przeciwwskazania: jaskra; kwasu nikotynowego nie podawać przy niskim
ciśnieniu krwi. Nie podawać przy artretyzmie (skaza dnawa).
Ostrożnie podawać pozajelitowo z uwagi na możliwość wystąpienia zapaści,
zwłaszcza przy wstrzyknięciach dożylnych."

Wnioski wyciagnij sobie sama...

Tak na marginesie - mam nadzieje, ze zdajesz sobie sprawe, ze orografia w
jezyku polskim jest miara inteligencji?

7. Data: 2008-04-22 18:29:33

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ostrożnie podawać pozajelitowo z uwagi na możliwość wystąpienia zapaści,
> zwłaszcza przy wstrzyknięciach dożylnych."

Dzięki, zdaje się kupię ten tytoń w supermarkecie.

> Tak na marginesie - mam nadzieje, ze zdajesz sobie sprawe, ze orografia w
> jezyku polskim jest miara inteligencji?
Nie: z tym poglądem właśnie stale dyskutuję, ale na grupie
pl.hum.polszczyzna.

8. Data: 2008-04-23 08:20:58

Od: artiun <a...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:

> Dzięki, zdaje się kupię ten tytoń w supermarkecie.

Chyba nadal nie rozumiesz.. Kwas nikotynowy i nikotyna nie sa zwiazkami
tozsamymi. To NIE JEST to samo.

> Nie: z tym poglądem właśnie stale dyskutuję, ale na grupie
> pl.hum.polszczyzna.

Powyzsze twierdzenie jednak jest dowodem na to, ze czlowiek inteligentny
bedzie znal i uzywal polskiej ortografii...

--
Artur

9. Data: 2008-04-23 19:33:24

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ten kws nikotynowy to nie jest witamina B3?

> Powyzsze twierdzenie jednak jest dowodem na to, ze czlowiek inteligentny
> bedzie znal i uzywal polskiej ortografii...

Z założenia : >człowiek inteligentny
nie wynika teza >bedzie znal i uzywal polskiej ortografii...

A człowiek inteligentny jednak powinien znać podstawy logiki.

10. Data: 2008-04-24 07:23:49

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka pisze:
> A ten kws nikotynowy to nie jest witamina B3?

Jak jest napisane w artykule, ktory Ci wkleilam jes prowitamina wit. B3
(czytac ze zrozumieniem tez umiec trzeba)

Piwo a witamina B
Pilne pytanie do lekarza lub farmaceuty
Ból głowy pomocy od czego
Lek Primolut-Nor - przeciwwskazania