Co mozna zrobic z baranina?

1. Data: 2002-06-04 07:48:20

Temat: Co mozna zrobic z baranina?
Od: "Ola W." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze wybaczyc mi tak bezpretensjonalny wstep. Jestem zupelnie nowa na tej
grupie i powinnam sie najpierw przedstawic: Witam wszystkich, oto ja -
poczatkujaca kucharka Ola. I wlasnie otrzymalam nowe zadanie: jagniecina,
barania, itp. "Moj mezczyzna" ma urodziny i doszedl do wniosku, ze dobry,
nietypowy obiad bylby swietnym prezentem. Bardzo chcialabym sprawic mu te
przyjemnosc i dlatego potrzebuje pomocy! Czy ktos moglby mi podsunac jakis
dobry, ale nie bardzo skomplikowany pomysl? Bede bardzo wdzieczna :-)
Pozdrawiam, Ola

1. Data: 2002-06-04 09:50:21

Temat: Re: Co mozna zrobic z baranina?
Od: "malenka" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ola W." <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> przyjemnosc i dlatego potrzebuje pomocy! Czy ktos moglby mi podsunac jakis
> dobry, ale nie bardzo skomplikowany pomysl? Bede bardzo wdzieczna :-)

Kiedys, w knajpie hinduskiej, jadlam jagniecine w szpinaku. To bylo pyszne
:-)))
Ale przepisu niestety nie znam... Choc wygladalo "dosc normalnie".
Pozdrawiam,
malenka_nie_kucharka ;-)

1. Data: 2002-06-06 09:38:31

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: "Ola W." <s...@p...onet.pl>

> [...]
> przyjemnosc i dlatego potrzebuje pomocy! Czy ktos moglby mi podsunac jakis
> dobry, ale nie bardzo skomplikowany pomysl? Bede bardzo wdzieczna :-)

Znam i wykorzystuje 2 przepisy z jagniecina:

Couscous:

szklanka cieciorki
pol kurczaka
0,5 kilo jagnieciny
3 papryki kolorowe
2 male cukinie
2 srednie marchewki
kawalek selera
pietruszka
sol, cayenne, curry, kardamon zielony
couscous - wzgledem apetytu

Cieciorke namoczyc, zalac nowa woda, dodac miesa, posolic, pocayenne,
pocurry (duzo), wrzucic 3-4 straczki (??? czy to stronczki? moje tak
wygladaja ;-)) kardamonu, marchewke, pietruszke i seler, gotowac do
miekkosci. Mieso i warzywa wyjac, pokroic w kawalki na jeden kens (warzywa w
plasterki), spowrotem do wywaru, dodac pokrojone w kwadraty papryki i w
plasterki cukinie, pogotowac jeszcze przez 15 min. az warzywa zmiekna.
Towaru powinno byc znacznie wiecej niz wody. Do kuskusu rzeczywiscie
rewelacyjnie pasuje, szczegolnie ze wzgledu na cieciorke - nie wiem czemu,
ale swietnie ze soba graja.

Indyjski ryz z jagniecina

0,5 kg udzca jagniecego
ryz basmati - wzgledem apetytu
fiolka szafranu
po 0,5 lyzeczki: chili, kardamonu, sproszkowanej galki muszkatolowej,
cynamonu, gozdzikow
zabek czosnku
kawalek swiezego imbiru
dymka
po lyzce orzecow nerkowca, pistacji, migdalow i rodzynek
olej, maslo
sol

Mieso pokroic, zrumienic porzadnie na oleju, dodac pokrojojony imbir i
czosnek, smazyc chwile, dodac chili, kardamon, galke muszkatolowa, cynamon i
gozdziki, dolac 20 ml wody, sol, dusic 40 minut. W tym czasie zagotowac wode
z sola i szafranem, wsypac ryz, gotowac odkryty 20 minut.
Podsmazyc na masle posiekane orzechy i rodzynki, zdjac z patelni i ostudzic,
na tej samej patelni podsmazyc pokrojona w krazki dymke.

Wymieszac razem mieso wraz z sosem z ryzem, chwile podsmazyc mieszajac,
wylozyc na talerze, posypac dymka i orzechami, podawac.

No i to tyle.

Macabra

1. Data: 2002-06-06 12:14:38

Od: "Kamas" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zeby nie komplikować to może "na dziko"?
Baraninę zamarynować pare dni w nastepującej marynacie:Ocet ,woda zagotować
z włoszczyzną,dużo cebuli parę ziaren jałowca. Gdy mamy go piec wyjąć z
marynaty, nasolić, naszpikować słoniną i piec aż miękkie (ok 1 godz ).
rozbełtać śmietanę z mąką i polać tym pieczeń, zagotować. pokrajać mięso,
obrać z kości, polać sosem i podawać z jarzynkami

--
Pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński (Kamas )

barszcz bialy i zurek
Maslo sklarowane
Re: Barszcz bialy a zurek
Znikam
Potrzebna smazalnia rybek w Gdyni otwarta do pozna