Co na pękającą korę

1. Data: 2018-06-03 21:23:47

Temat: Co na pękającą korę
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Chorują mi wiśnie. Kora pęka na całkiem sporej powierzchni i potem leje
się żywica. Czym te pęknięcia potraktować, aby się nie powiększały,
ewentualnie pod jakim hasłem szukać, co to za choroba?
Jacek

2. Data: 2018-06-03 22:27:28

Temat: Re: Co na pękającą korę
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości

> Chorują mi wiśnie. Kora pęka na całkiem sporej powierzchni i potem leje
> się żywica. Czym te pęknięcia potraktować, aby się nie powiększały,
> ewentualnie pod jakim hasłem szukać, co to za choroba?

Hejka. Prawdopodobnie rak bakteryjny drzew owocowych.
Pozdrawiam częstotliwie Ja...cki

3. Data: 2018-06-04 13:34:27

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Czy te pęknięcia są wzdłuż pnia? Czy występują od południowej strony pnia?
Jeśli 2xtak, to pęknięcia mrozowe.

4. Data: 2018-06-04 13:36:54

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

https://m.wymarzonyogrod.pl/pielegnacja-ogrodu/ochro
na-roslin-szkodniki-i-choroby-roslin/pekniecia-mrozo
we-drzew-jak-leczyc-pekniecia-mrozowe-drzew,14_1955.
html

5. Data: 2018-06-04 13:41:56

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Jeśli to to, musisz tuż przed zimą malować pnie wapnem - szczególnie od południowej
strony. Biel odbija promienie i późną zimą oraz na przedwiośniu uchroni ciemne pnie
przed nagrzewaniem od południa, powodującym różnicę temperatur, sprzyjającą pękaniu.

6. Data: 2018-06-04 21:05:01

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.06.2018 o 13:34, i...@g...pl pisze:
> Czy te pęknięcia są wzdłuż pnia? Czy występują od południowej strony pnia?
> Jeśli 2xtak, to pęknięcia mrozowe.

Z tego, co patrzę i co czytam, to pęknięcia mrozowe są wąskie, a u mnie
pęknięcia są szerokie. Oglądałem też według stron świata i faktycznie,
jakby więcej było od południa, ale mam też pęknięcia od innych stron.
Chyba jednak to nie od mrozu, czyli jakaś choroba.
Jacek

7. Data: 2018-06-06 10:50:28

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Jeśli rak bakteryjny, to by było przykre ?

Drożdże piekarskie na pomidory i ogórki :-)
Rozpoznanie
"Przerywanie" owoców
sprawa z miodem
Podskórnik gruszowy.