Co podaliscie na Wigilie?

21. Data: 2005-12-27 00:11:24

Temat: Re: Co podaliscie na Wigilie?
Od: "JMD" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"almadka" <a...@a...przed.maupa.pl> wrote in message
news:e0b86$43b03ae4$540a16f0$15627@news.chello.pl...
> Użytkownik "JMD" <j...@p...com> napisał w wiadomości
> Musze cos innego
>>
> U mnie oprocz tradycyjnych potraw pojawily sie w tym roku rewelacyjne
> pierozki z ciasta francuskiego z farszem grzybowym w sosie pietruszkowym
> ( sos: maslo, maka, smietanka plus natka pietruszki na koniec) ozdobione
> galazka swiezego tymianku i mniej rewelacyjne knysze z ciasta drozdzowego
> z kapusta i jajkiem na twardo. Obie potrawy podpatrzone z jakiejs gazetce
> kulinarnej. Te pierozki z ciasta francuskiego na pewno zagoszcza na stale
> [...]

To podaj przepis na te pierozki, Almadko!

22. Data: 2005-12-27 00:15:46

Od: "JMD" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"@nn" <ann@post> wrote in message news:43b0076f$1@news.home.net.pl...
> Użytkownik "JMD" <j...@p...com> napisał w wiadomości
>>
> U mnie tez jest skurczone:)
> Karpia nie lubię - więc był łosoś:)
> Klusek z makiem tez nikt nie lubi - wiec były pierogi ze śliwkami
> A barszcz tez był - grzybowy, z uszkami tez grzybowymi :))
> Ania
> --
> ***********e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ***********
> ******************** www.madej.master.pl ********************
> Przeznaczenie jest jedno, ale sposobów jego realizacji wiele.

a jak sie robi te pierogi ze sliwkami?

Jola

23. Data: 2005-12-27 00:18:10

Od: "JMD" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"bazyli4" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> 4. Śledź z rodzynkami.
> 5. Śledź w oleju z cebulką.
> 6. Śledź w pierzynce z buraków czerwonych, ziemniaków, cebuli, jajek
> etc...
> 7. Kapusta postna z grzybami.
> 8. Karp smażony.
> 9. Karp w sosie piwnym.
> 10. Kluski z makiem.
> 11. Kluski ze śliwkami.
> 12. 'Suszony kompot' jak mówi mały moich znajomych
> 13. Karp w galarecie.
>
> Jak to teściowa mówi, 'wydziwiać nie będziemy' ;o) ale że ja karpie a
> żona śledzie możemy jeść w każdej ilości, toteż i tak w końcu

zapomnialam ze maz sie nauczyl od mojej mamy robic dosc smaczna salatke
sledziowa (mowie dosc smaczna bo za sledziem przewaznie nie przepadam, ale
jego wersja jest dobra, zreszta on wlasnie to zrobil glownie "dla siebie" bo
bardzo lubi) tyle mielismy tej ryby po grecku i salatki ze dopiero dzisiaj
skonczylismy

24. Data: 2005-12-27 00:23:37

Od: "JMD" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"ewa" <e...@w...pl> wrote in message

> Użytkownik "JMD" <j...@p...com> napisał w wiadomości
>
> U mnie jeszcze kutia, kulebiak do barszczu, kisiel z mleczkiem makowym,
> śledzie oczywiście, sałatki śledziowe....

Kisiel z mleczkiem makowym? Brzmi smacznie. Mozesz podac przepis?

Jola

25. Data: 2005-12-27 00:24:12

Od: "JMD" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"dogma" <d...@N...wp.pl> wrote in message

> barszcz z uszkami
> karp (w tym roku wyjatkowo dobry)
> sledzie w roznych odmianach
> cieciorka z kapusta (z braku grochu...ale rewelacja)
> salatki wloskie (jedna z majonezem, druga z jogurtem naturalnym)
> salatka z tunczyka z czerwona fasola
> pierogi z grzybami i kapusta
> i jeszcze wiele, wiele innych...lodowka peka w szwach...(a miala byc
> wigila na 3 osoby+kota) :)
> pozdrawiam
> dogma

a co kot z tego jadl? (tak dla ciekawosci)

26. Data: 2005-12-27 01:53:25

Od: "almadka" <a...@a...przed.maupa.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To podaj przepis na te pierozki, Almadko!
Prosze bardzo:
Przepis podpatrzylam w pismie "Smacznego!"

Skladniki:
1 opakowanie mrozonego ciasta francuskiego
30 dag pieczarek ( ja dalam pol na pol z gotowanymi suszonymi grzybami)
1 cebula
lyzka posiekanej natki
lyzka smietany ( mi sos wchonal znacznie wiecej - uzylam smietanki 18%(
slodkiej))
lyzka oleju slonecznikowego
lyzka masla
sol, pieprz, zoltko
kilka galazek tymianku

Ciasto rozmrozic.
Oczyszczone pieczarki drobno pokroic, cebule tez. Oba skladniki poddusic na
oleju.
Maslo stopic w garnuszku lub na patelni, oproszyc maka, zasmazyc, ale nie
rumienic. Mieszajac rozprowadzic ze smietana. Dodac grzyby z cebulka i
natke. Jak zgestnieje, przyprawic. Farsz przestudzic.

Rozwalkowac ciasto, wykrawac krazki, nadziewac, zalepiac jak pierozki.
Wazne, zeby dobrze zalepic, bo sie z latwoscia podczas pieczenia otwieraja.
Klasc na blasze i smarowac zoltkiem. Na kazdy pierozek polozyc galazke
swiezego tymianku i jeszcze raz posmarowac zoltkiem.
Wstawic do piekarnika nagrzanego do 180stC i piec okolo 30 minut. Dobre na
cieplo i na zimno.

Ja chyba polepilam byle jak, to wiele mi sie otworzylo, ale mimo to byly
pyszne. Te zamkniete lepsze, bo sos nie wyparowal, ani nie wyplynal:). Jak
zobaczylam, ze sie otwieraja, to kolejny rzut zrobilam okragly:) Na jednej
czesci platu ciasta kladlam kupki farszu przykrylam drugim platem i
wykrawalam szklanka. Zrobione tym sposobem nie otwieraly sie w ogole.

Ja robilam z podwojnej porcji i polowe dalam zaprzyjaznionej rodzinie. U
nich te pierozki nie doczekaly wieczora:)

almadka

27. Data: 2005-12-27 03:38:23

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JMD" <j...@p...com> napisał w
wiadomości news:Y8Wdnd1NRd_kGi3enZ2dnUVZ_sSdnZ2d@comcast.com...

> a jak sie robi te pierogi ze sliwkami?

Oj! Kiedyś juz pisałam: śliwki suszone/wędzone (zależy co Ci sie uda
kupić) namaczasz na 13/30 minut (ja zalewam wrzątkiem), odcedzasz,
dosładzasz i pakujesz w ciasto jak każde inne pierogi. Gotujesz,
później podsmażasz na maśle, posypujesz cukrem pudrem i cynamonem, no i
jesz:)
Ania

28. Data: 2005-12-27 07:05:21

Od: "ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <ann@post> napisał w wiadomości
> [...]
> dosładzasz i pakujesz w ciasto jak każde inne pierogi. Gotujesz, później
> podsmażasz na maśle, posypujesz cukrem pudrem i cynamonem, no i jesz:)

To są pierogi łemkowskie, ze śliwkami suszonymi. Do tego można
podać sos z miodu i masła.

29. Data: 2005-12-27 07:25:23

Od: "ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kisiel z mleczkiem makowym? Brzmi smacznie. Mozesz podac przepis?

Gotujesz zwyczajny kisiel, tylko trochę gęsciejszy niż zwykle. Moja
mama kiedyś robiła z żurawin, ja z owoców, które mam w słoikach, ale można
wziąć też "torebkowy" kisiel. Do tego bierzesz mak sparzony wrzątkiem i
trzykrotnie przemielony, dodajesz wodę, miód i bakalie. Jeśli lubisz, może
być trochę zapachu migdałowego. To mleczko makowe musi być gęste. Wszystko
mieszasz i tym polewasz kisiel.

30. Data: 2005-12-27 10:27:27

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

JMD wrote:

> makowki? a jak to sie robi?

ciotka przyniosła. Ale tak z głowy, to jest to bułka nasączona mlekiem z
miodem i do tego mak z miodem i bakaliami. Dokładnej receptury nie znam,
ale mogę się wywiedzieć.

Waldek

KUCHENKA GAZOWA A BLACHA ZE SZKLANYM DNEM
CHRIST: THE ARRIVAL
CHRIST: THE ARRIVAL
[OT] Pytanie o sprzęt do kuchni
wesołych świąt