Co podaliscie na Wigilie?

71. Data: 2005-12-28 21:06:32

Temat: Re: Co podaliscie na Wigilie?
Od: "Misiek" <k...@o...bmj.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:dotloa$198$1@polsl.pl...

> Bardziej chyba rolę gra tu przyzwyczajenie niż faktyczny

> co nie zmienia faktu, ze mieso ryby pozostaje miesem, niezaleznie od
> przyzwyczajen, tradycji i zalecen kosciola.
> katarzyna

Dokladnie tak jak mowisz, choc akurat w tym przypadku jest drobna
sprzecznosc
NIe wiem dla czego ale mieso ryby nie jest uwazane za mieso w pelnym tego
slowa znaczeniu
zawsze mnie to zastanawialo czemu tak jest i do dzis dnia nie znalazlem na
to (albo raczej niezbyt gorliwie szukalem) odpowiedzi

72. Data: 2005-12-29 21:01:25

Od: qubal <q...@n...lubimy.spamu.konto.pl> szukaj wiadomości tego autora

bzybzyk wrote:

> Trzeba zaprzestać wigilii - to przeżytek i do tego zapożyczony z innych
> kultur
> bzybzyk
IMHO nie masz racji. Wigilia jest jednyną z piekniejszych polskich tradycji.
Nie jestem katolikiem, ale Wigilia to jest naprawdę magiczny czas i
szanujmy go, bo inaczej pozostaną nam Walentynki i Halloween.
--
qubal

73. Data: 2006-01-02 10:45:21

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Dec 2005 22:06:32 +0100, Waćpanna lub waćpan Misiek, w
wiadomości <news:douu5f$foh$1@bmj-lx1.bmj.net.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> zawsze mnie to zastanawialo czemu tak jest i do dzis dnia nie znalazlem na
> to (albo raczej niezbyt gorliwie szukalem) odpowiedzi

W tradycjach kościoła - bo pływa. kiedyś można było jeść ogon bobra w
piątek, bo to tez nie mięso :)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

KUCHENKA GAZOWA A BLACHA ZE SZKLANYM DNEM
CHRIST: THE ARRIVAL
CHRIST: THE ARRIVAL
[OT] Pytanie o sprzęt do kuchni
wesołych świąt