Co robicie z cieciorki???

1. Data: 2003-07-07 02:40:21

Temat: Re: Co robicie z cieciorki???
Od: Zezowaty Zenek <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiku wrote:

> Jestem tu nowy, wiec na poczatku witam wszystkich grzecznie :)
> I od razu pytanie - co robicie z cieciorki??? Uwielbiam jej orzechowy
> posmak i z checia poznalbym jakies nowe przepisy z jej wykorzystaniem. Z
> mojej strony polecam gulasz z cieciorki, ktorego przepis podaje ponizej

Czesc,ja robie cos podobnego ale nazywam to "salatka" bo za wyjatkiem
odrobiny soku jakie warzywa poscily nie ma w tym zadnego plynu. Konsumuje
to w duzych ilosciach i przy kazdej okazji, jako obiad, kolacja czy tak przy
okazji, po prostu lubie to.

Robie to tak:

30-50 dag cieciorki
3 lyzki oliwy
1 lyzka soku z cytryny
1duza cebula-drobno posiekac
3-4 zabki czosnku- rozetrzec
1papryka czerwona-poszatkowac
2-3jalapeno-poszatkowac
chilpotle (50g)-poszatkowac
3-5 pomidorów (zaleznie od wielkosci) porabac na kostki - jakies 1cm3
natka pietruszki posiekac
sol, pieprz i odrobina cukru do smaku

Wymieszac razem i do lodowki na godzinke czy dwie zeby sie smaki przegryzly.

Podane ilosci sa orientacyjne. Zmieniam proporcje i ilosci w zaleznosci od
smaku, stanu posiadania, sytuacji i nastroju. Wychodzi zawsze. Tego po
prostu nie da sie zrobic "zle" a smakuje zawsze.

1. Data: 2003-07-07 07:04:13

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zezowaty Zenek napisał:
*ciach*
> chilpotle (50g)-poszatkowac
*ciach*
co to sa chilpotle?

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-07-07 08:41:52

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zezowaty Zenek" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

> 2-3jalapeno-poszatkowac
> chilpotle (50g)-poszatkowac

Co to jest jalapeno i chilpotle?
Sowa

1. Data: 2003-07-07 10:06:22

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sowa napisał:
> Użytkownik "Zezowaty Zenek" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

> Co to jest jalapeno i chilpotle?
> Sowa

jalapeno to chyba papryczka. przynajmniej takie informacje udalo mi sie
wyguglac. .

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-07-07 12:12:03

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> jalapeno to chyba papryczka. przynajmniej takie informacje udalo mi sie
> wyguglac. .

Ostra?
Ale to drugie to już czarna magia.

Sowa

1. Data: 2003-07-07 14:10:53

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Sowa:

> Ostra?
> Ale to drugie to już czarna magia.

jalapenos i chipotle to są różne gatunki chile. Chipotle chyba trochę
ostrzejsze od jalapenos. Można kupić w woreczkach suszone, ale w Polsce
chyba występują wyłącznie w formie słoikowej.

Waldek

1. Data: 2003-07-07 14:14:04

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3F097F6D.8090706@ukbf.fu-berlin.de...

> [...]
> ostrzejsze od jalapenos. Można kupić w woreczkach suszone, ale w Polsce
> chyba występują wyłącznie w formie słoikowej.

Acha - dzięki wielkie - przynajmniej wiadomo w którym kierunku szukać :)
Bo sałatka z opisu wygląda bardzo smakowicie.

Sowa

1. Data: 2003-07-09 02:48:47

Od: Zezowaty Zenek <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> [...]
> ostrzejsze od jalapenos. Można kupić w woreczkach suszone, ale w Polsce
> chyba występują wyłącznie w formie słoikowej.

Jest tak jak piszesz.
Zapomnialem poprzednio nadmienic, ze to chipotle to lepiej ze sloika. Jest
prawie rozgotowane w rodzaju gestego sosu.
Nie wiem czy to papryka czyt tez sos, ale ma to smak jak by; trudno opisac
smak, cos jak by ta papryke wedzono. Chipotle daje salatce specyficzny
niepowtarzalny smak.
Na poczatek radzilbym dodawac z umiarem, jest to tak ostre ze prawdopodobnie
jedzenie zyletek mniej by bolalo.

1. Data: 2003-07-09 07:57:10

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Zezowaty Zenek:

> [...]
> niepowtarzalny smak.
> Na poczatek radzilbym dodawac z umiarem, jest to tak ostre ze prawdopodobnie

małe sprostowanie mojego posta. Chipotle i jalapenos są tymi samymi
gatunkami chile, czyli czili (uff) jalapenos. Chipotle to są wędzone
jalapenos.

Waldek

zaraz wkładam do piekarnika
Pektopol