Co robicie ze starym serwetami?

1. Data: 2006-01-09 08:54:49

Temat: Co robicie ze starym serwetami?
Od: "OLUSIA" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
W spadku mam stare lniane serwety - tak lniane, tak porządne, tak sztywne od
krochmalu, że o Matko! Słońce zaświeciło, okulary na nos i widzę... tu plama,
tam plamka. Nie dały się wyprać. Kilkanaście sztuk. Żal wyrzucić - pociąć na
małe? Ale one kłopotliwe w obsłudze, bo bez magla ani rusz. Miejsce zajmują,
oko ciągną, bo lny różne - kremowe, białe. Myślałam, żeby wstawki z ręcznych
szydełkowych dać w te plamy, ale po praniu len będzie "chodził" swoją drogą,
a serwetki swoją - tak mi się zdaje. Nie mam doświadczenia z takim odzyskiem.
OLUSIA

2. Data: 2006-01-09 08:56:21

Temat: Re: Co robicie ze starym serwetami?
Od: Justyna <w...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

to moze w miejsce plam ponaszywac jakies kwiatki lub obrazki albo porobic
ze specjalnych farb do tkanin stempelki, obrazki ?
pozdrawiam
Justyna

3. Data: 2006-01-09 15:24:01

Od: "HaNo" <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja dostałam w spadku po babci parę serwet robionych na drutach i szydełku
też zaplamionych i nie chciało się to doprać. Koleżanka poradziła mi, żebym
je wygotowała, ale nie w pralce tylko normalnie jak to nasze babcie robiły w
kociołku z mydlinami na gazie. Byłam sceptycznie nastawiona, że jak w
detergentach, w pralce nie zeszło to nie zejdzie, ale ....o dziwo zeszło i
wszystkie zrobiły się bielutkie, a juz myślałam że są w kolorze ecru. Nie
wiem jak to będzie ze lnem ale może takie ordynarne gotowanie też coś da?
Tylko czy nie rozleci się cała serweta? Może warto spróbować na jednej?
Powodzenia!
Hania

4. Data: 2006-01-09 17:48:07

Od: "irena " <i...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

HaNo <z...@n...pl> napisał(a):

> [...]
> Użytkownik "OLUSIA" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> Podzielam zdanie Hani . Ja chociażby raz na rok gotuję starymi tradycjami w
garnku swoje serwetki szydełkowe, używam proszku E i efekty są dobre. Nawet
tą metodą odplamiam bawełniane obrusy. Życzę powodzenia , spróbuj.
Pozdrawiam - Irena

5. Data: 2006-01-10 19:08:06

Od: "agnesdz" <a...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podzielam zdanie przedmówczyń, a jakby coś się nie udało i plamy by
pozostały to można spróbować w miejsce plam wyhaftować atłaskiem jakiś
motyw, możliwy do powtórzenie w wielu miejscach (np. bukiecik kwiatów)

Aga

Czy widzialyscie juz w sprzedazy 1 nr. gazety baby dla dzieci?
szalik z kapturem
[szydelko] bluzka bez schematu
Tlumaczenie z czeskiego
Szukam......