Co to jest TERINA?

1. Data: 2000-06-10 06:39:15

Temat: Co to jest TERINA?
Od: Maciek Tokarski <m...@c...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!
Pytam z czystej, niekrepowanej ciekawosci - co to jest TERINA?
Wiem, ze cos zrobione z ryb, ale co? :-))))
Pozdrawiam.
----------------
Maciek Tokarski

1. Data: 2000-06-10 07:46:00

Temat: Re: Co to jest TERINA?
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Maciek Tokarski <m...@c...p.lodz.pl> wrote:

> Czesc!
> Pytam z czystej, niekrepowanej ciekawosci - co to jest TERINA?
> Wiem, ze cos zrobione z ryb, ale co? :-))))

Niekoniecznie z ryb. Slowo teryna pochodzi od francuskiego "terrine",
gdzie to slowo oznacza pierwotnie dosyc glebokie naczynie kuchenne, o
stromych sciankach, z uchwytami i ciasno dopasowana pokrywa, ktora
spoczywa na wewnetrznym obrebie. Dania przygotowane w takim garnku tez
nosza nazwe "terrine" czyli teryna. Potrawy - teryny maja mnostwo
odmian, sa robione glownie z miesa i zwykle podawane ostudzone w garnku,
w ktorym byly robione, ale bywaja tez teryny na cieplo, zwlaszcza rybne.
Zimne teryny maja czesto postac kawalkow miesa, warzyw, czy tez ryb
powiazanych galareta, a bywaja tez teryny podobne do pasztetow.

Wladyslaw

1. Data: 2000-06-11 03:00:26

Od: "Witold Szczechura" <w...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Terina to rodzaj pasztetu rybnego, ktory dla odmiany gotuje sie w
przeznaczonych do tego formach .
Pozdrawiam
Witek

Truskawki