Co to za drzewo?

1. Data: 2002-05-06 18:00:54

Temat: Co to za drzewo?
Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czeć!
Wróciłam włanie z Pragi. Obejrzałam tam kilka ogrodów. Polecam każdemu
ogrody południowe, ogród Walensteina (mały ale uroczy), barokowy ogród w
Troi z labiryntem i ładnymi parterami. Ogród królewski miły ale trochę
mały, gdzie mu do naszych łazienek królewskich. Można sobie z bliska
obejrzeć platany i piwonie drzewiaste. Dla zmęczonych
zwiedzaniem polecam Vojanowy sad na Małej Stranie. Można tam sobie w
ciszy opocząć od tłumu turystów. Zdegustowało mnie to że za zwiedzanie
częci ogrodów południowych trzeba płacić i to około 10 zł. Przewodniki
piszą, że wstęp wolny a na miejscu okazuje się, że za darmo można
oglądać tylko niedużą górną czeć ogrodu.
Włanie w ogrodach południowych widziałam 2 ciekawe drzewa. W pierwszej
chwili myslałam, że pnie się po nich glicynia (w tym samym ogrodzie
widziałam już kwitnące glicynie). Drzewa były bardzo wysokie i nie
miały jeszcze lisci. Natomiast pokryte były niebiesko-fioletowymi
kwiatami. Nie mogłam im się dokładnie przyjrzeć ponieważ było za wysoko.
Wydaje mi się, że na jednym (starszym) były pozostałoci jakby
ubiegłorocznych skorupek po orzechach (wielkoscią trochę mniejsze od
włoskich). W Polsce nigdy czegos podobnego nie widziałam. Czy ktos wie
co to takiego?
Pozdrawiam
Bea

2. Data: 2002-05-06 21:29:50

Temat: Re: Co to za drzewo?
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk wrote:
> [...]
> ubiegłorocznych skorupek po orzechach (wielkoscią trochę mniejsze od
> włoskich). W Polsce nigdy czegos podobnego nie widziałam. Czy ktos wie

Moze jacaranda mimosifolia? tutaj zdjecie drzewa i kwiatow i skorupek po nasionach.

http://www.magdalenabassett.com/garden.html

MB

3. Data: 2002-05-07 09:30:59

Temat: Odp: Co to za drzewo?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości

> Beata Mateuszczyk wrote:
Drzewa były bardzo wysokie i nie

Może paulownia?

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2002-05-07 11:08:48

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może paulownia?

Która z nich? Bo niektóre kwitną z liśćmi?
http://images.google.com/images?q=paulownia&num=100&
hl=pl&newwindow=1&sa=N
&tab=wi
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Remember that ignorance is expensive. Own a good set of encyclopedia."
http://www.wiw.pl/biblioteka/encyklopedia/

5. Data: 2002-05-15 07:12:54

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> [...]
> --
> Pozdr. Jerzy Nowak
>
> "Remember that ignorance is expensive. Own a good set of encyclopedia."

Obejrzałam obrazki. To rzeczywicie była paulownia. Dzięki za informacje.
Pozdrawiam
Bea

6. Data: 2002-05-15 18:31:29

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message

> Może paulownia?
>
> Pozdrawiam, Basia.

Zdobywa Pani kolejne 100 punktów - czy gramy dalej? ;-)
Pytanie retoryczne bo przecież wiemy że TAAAK
BoG

Roza odmiany De Gaulle ?!
roslinki do oddania "
Co ze ślimakami ?
Do Bogusława Radzimierskiego
Siatki ogrodzeniowe i panele, siatki tkane i zgrzewane i inne...