Co to za roslinki?

1. Data: 2004-08-11 15:08:38

Temat: Co to za roslinki?
Od: "D.C." <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam prosbe to szanownych grupowiczow - czy ktos wie jak nazywaja sie
roslinki, ktorych zdjecia umiescilem pod adresem http://www.ident.prv.pl ?
Widzialem te roslinki juz kilka razy na wczasch w "cieplych" krajach -
bardzo mi sie spodobaly i chcialbym je miec u siebie, a komplenie nie wiem o
co pytac w sklepach. Ta pierwsza roslinka osiagala dosc spore rozmiary
(piela sie po murach itp.) i cala byla w kwiatach. Ta druga to chyba jakas
odmiana hibiscusa (tak sobie mysle) - charakterystyczne bylo to, ze kwiaty
zamykaly sie na noc. Moze ktos zna dokladne nazwy tych roslin? A moze ktos
wie gdzie mozna dostac jakies nasionka albo sadzonki? Z gory dziekuje.
Pozdrawiam!
D.C.

2. Data: 2004-08-11 15:30:25

Temat: Re: Co to za roslinki?
Od: "Agusia \(Lublin\)" <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "D.C." <d...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> odmiana hibiscusa (tak sobie mysle) - charakterystyczne bylo to, ze kwiaty

Witam!
Ta pierwsza roślina to bugenwilla (Bougainvillea glabra). Można ją hodować tylko w
domu, bo musi mieć min. 7-10 stopni.
Ta druga to hibiscus (hibiscus rosa-sinesis) wg mnie. Kwiaty właściwie kwitną 24
godzinyi jak się zamkną to opadają, tak obserwuję w domu. Też wrażliwy na mróz. Są
już jakieś odmiany do ogrodu, ale niech na ten temat wypowie się ktoś kto ma je w
ogrodzie. Ja mam kilka kolorów hibiskusa, ale w domu i o tym mogę opowiadać. :-)
Pozdrawiam
Agnieszka i Złota Rybka

--
____________________________
Radio - to cudowny wynalazek!

3. Data: 2004-08-11 17:58:59

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agusia (Lublin)" <N...@p...fm> napisał w
wiadomości news:cfde1q$6tv$1@news.lublin.pl...
> [...]

kwitną 24 godzinyi jak się zamkną to opadają, tak obserwuję w domu. Też
wrażliwy na mróz. Są już jakieś odmiany do ogrodu, ale niech na ten temat

W ogrodzie w specyficznych warunkach można uprawiać Hibiscus syriacus,
kwiaty podobne nieco, też jednodniowe, różne kolory. Właśnie zaczynają
kwitnąć!

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-08-11 18:20:06

Od: "..alda.." <w...@w...pl.wytnijcyferki> szukaj wiadomości tego autora

> W ogrodzie w specyficznych warunkach można uprawiać Hibiscus syriacus,
> kwiaty podobne nieco, też jednodniowe, różne kolory. Właśnie zaczynają
> kwitnąć!

Witam!
Właśnie moj "placyk budowlany" zamienil sie w miejsce nadające się dla
roślin i kupilam sobie dwa krzaczki takiego hibiskusa. Dzis zakwitł biały:)
Mam pytanie o te specyficzne warunki? Na razie stoją w doniczkach ale juz
proszą się o wsadzenie. Ogrodnik powiedzial tylko tyle ile moge z etykietki
wyczytac - słońce lub półcień, kiedy ciąć [ale ile?], wielkość i... tylko
tyle wiem.
pozdrawiam
alda czytająca;-)

5. Data: 2004-08-11 18:27:50

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W ogrodzie w specyficznych warunkach można uprawiać Hibiscus syriacus,
> kwiaty podobne nieco, też jednodniowe, różne kolory. Właśnie zaczynają
> kwitnąć!

Moje ciągle uparcie przemarzają i jeszcze nie chcą kwitnąć, ale to
trzyletnie sadzonki, więc moze kiedyś im się zechce.
Czy są czerwone Hibiscus syriacus? Chyba nie a szkoda, bo ładnie by
wyglądały :))

Pozdrawiam
Kaśka

6. Data: 2004-08-11 19:20:09

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Czy są czerwone Hibiscus syriacus? Chyba nie a szkoda, bo ładnie by
> wyglądały :))
>
> Pozdrawiam
> Kaśka

Czyżbyś hołdowała zasadzie że co słodkie to dobre a co czerwone to ładne
???
;-)))

Serdecznie Miłka

7. Data: 2004-08-11 19:39:12

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> Czyżbyś hołdowała zasadzie że co słodkie to dobre a co czerwone to
ładne
> ???
> ;-)))

A nie :) Nie lubię słodyczy i chyba nawet to po mnie widać, wolę już
papieroska, co niestety na pewno po mnie widać ;))) A czerwieni mało w
ogrodzie... :((

Pozdrawiam
Kaśka

8. Data: 2004-08-11 19:40:46

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "..alda.." <w...@w...pl.wytnijcyferki> napisał w wiadomości

> [...]

| Właśnie moj "placyk budowlany" zamienil sie w miejsce nadające się dla
| roślin i kupilam sobie dwa krzaczki takiego hibiskusa. Dzis zakwitł

Specyficzne w tym sensie, że są ogrody, gdzie hibiskusy przemarzają i takie,
gdzie nie przemarzają. Ogólnie uprawa polecana jest w południowo-zachodniej
Polsce i na Pomorzu Zachodniej - taka jest teoria. Praktyka pokazuje, że
miejsce ma być zaciszne i ciepłe, np. w jakiejś niszy z iglakami, albo w
załomie muru.

Do Kasi: stricte czerwonego jeszcze nie widziałam, białe z plamami
czerwonymi w różnych miejscach zależnie od odmiany, również różowe ciemne.
Na razie za gwiazdę robi u mnie mniemany 'Boule de Feu', w rzeczywistości
raczej 'Andenken an Charles Breton' - pełny, fioletowo-różowy, trochę
zmięty.

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2004-08-11 19:57:49

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

>A czerwieni mało w
> ogrodzie... :((
>
> Pozdrawiam
> Kaśka

Ja też nie przepadam za czerwienią, bo pod wieczór zmienia się w
szarobury kolor i wygląda jak dziura Różowej Pantery w Hokus Pokus ( kto nie
wiem to taka gra dla dzieci ;-))

Serdecznie Miłka

10. Data: 2004-08-11 20:00:30

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

A czerwieni mało w
> ogrodzie... :((
>
> Pozdrawiam
> Kaśka

Oj, sprostowanie dla Ciebie Kasiu ... nie martw się brakiem czerwieni bo
... dalej co następuje :-)))

Ależ jestem zakręcona ... fiu fiu

Serdecznie Miłka

Dzdzownice c.d.