Co w te święta na plus, a co na minus?

1. Data: 2010-12-26 20:36:12

Temat: Co w te święta na plus, a co na minus?
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Co w te święta kulinarnie Wam się udało, a co nie?

U mnie wszyscy chwalili roladę makową, choć jak zwykle pękła, ale w
smaku cudowna. Po raz pierwszy zrobiłam barszcz na własnym zakwasie -
bardzo udany.
Nie polecam natomiast roladek z tortilli z łososiem (przepis podawany
był bodajże na tej grupie) - mdłe w smaku, chociaż wygląd mają
faktycznie atrakcyjny. NB Ciągle poszukuję dobrej - zarówno smakowo, jak
i estetycznie - metody podania wędzonego łososia.

Ewa

2. Data: 2010-12-26 21:04:59

Temat: Re: Co w te święta na plus, a co na minus?
Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-12-26 21:36, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:
> Co w te święta kulinarnie Wam się udało, a co nie?

Udało się przeżyć. Nie udało się przeżyć bez obżarstwa.

Qra
--
z jeszcze jedną wielką salaterką sałatki śledziowej

3. Data: 2010-12-26 21:32:40

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co w te święta kulinarnie Wam się udało, a co nie?

Mi wszystko wyszło :)))) Z nowości kulinarnych była tylko ryba po grecku.
Ale wyszła wyśmienita. Bałam się, że będę ją sama musiała konsumować, a
tymczasem musiałam się dobrze pilnować bo bym tylko ją powąchała :)) Dzięki
za przepis. Ciiut za mało octu dałam i warzywa nieco twarde, ale ogólnie
pychotka :) Jak małżonek stwierdził, że dobre, to chyba dobre wyszło ;)

Nieudanych potraw u mnie brak, bo specjalnie nic nowego nie robiłam :) nawet
cistak, babeczki i babkowy "piernik" wyszedł jak trzeba :) Babkowy "piernik"
bo do ciasta na babeczki dodałam po prostu przypraw do piernika :) Ogólnie
swięta na leniwca zrobione ;)

A tak a propos wędzonego łososia - bardzo lubię. Mi osobiście dobrze się
komponuje z pomidorem i zieloną cebulką. Taką niby sałatkę sobie robię tzn.
kawałki łososia, pomidor pokrojony w kostkę, zielona cebula + świeże
pieczywo. Nie próbowałam w innej kompozycji.

Pozdrawiam,
Justyna Vicky S.

4. Data: 2010-12-26 21:33:44

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl>
napisał w wiadomości news:if8c9k$psb$1@news.onet.pl...
> cistak,

ciastka :)

orzechowe, te same co dzieci w szkole miały :)

Pozdrawiam,
Justyna Vicky S.

5. Data: 2010-12-26 21:45:07

Temat: [P] ciastka orzechowe
Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:if8cbk$q15$1@news.onet.pl...

> ciastka :)
>
> orzechowe, te same co dzieci w szkole miały :)

W domyśle miały być rogaliki. Juz kedyś podawałam przepis

1 kostka margaryny
28 dkg mąki
12 dkg mielonych orzechów włoskich
8 dkg cukru pudru

Z podanych składników zagnieść ciasto. Najlepiej połączyć sypkie składniki i
dopiero dodawać margarynę. Podzielić na 2 części i włożyć do lodówki do
schłodzenia. Formować rogaliki i układać na blasze wysmarowanej tłuszczem
(niekoniecznie).

Ale od kilku lat idę na łatwiznę i nie formuję rogalików, lecz krążki, romby
i inne kształty. A w zasadzie aj tylko nadzoruję robotnika ;) on działa ;)
Po schłodzeniu ciasto kroję na plastry i na porcje o odpowiedniej wielkości
docelowej. Dziecko robi kuleczki, które spłaszcza, łaczy po 3 w bałwanki.
Czasami bawię się w wycinanie rombów, resztki idą na kuleczki.
Generalnie piekę na papierze do pieczenia do czasu, aż się lekko
przyrumienią. Nie można ich za blisko układać, bo rosną podczas pieczenia.
I zwykle robię z podwójnej porcji składników dając 1 kostkę masła i 1 kostkę
margaryny (Kasia).

W zeszłym roku furora w przedszkolu, w tym roku bardzo smakowały dzieciom w
szkole i znajomym, którzy nas odwiedzili :)

Pozdrawiam,
Justyna Vicky S.

6. Data: 2010-12-27 00:04:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Dec 2010 21:36:12 +0100, medea napisał(a):

> Ciągle poszukuję dobrej - zarówno smakowo, jak
> i estetycznie - metody podania wędzonego łososia.

Już podawałam, ale ponownie polecam - mój autorski przepis, robi furorę u
gości:

Puchar z łososia:

łosoś w grubą kostkę
avocado w grubą kostkę
oliwki czarne połówki
mozarella kostka lub minikuleczki
jajeczka przepiórcze - 1 szt na porcję (połówki)
małe kapary do posypania (po kilka na porcję)

Objętościowo po tyle samo wszystkiego, kaparów mniej.
Wszystko zawczasu schłodzone w lodówce przed pokrojeniem, szybko pokroić,
żeby nie zagrzać.

Sos (składniki też mocno schłodzone, robić szybko, zeby nie ogrzac):
majonez zmiksowany pół na pół z kremówką, z okrawkami avocado (mają być
widoczne zielone cząstki w sosie), zielonym pieprzem, solą i szczyptą cukru
do smaku oraz czosnkiem (czosnek tylko jako akcent smakowy) - avocado
najlepiej dodać pod koniec miksowania sosu.

Wymieszane składniki "kostkowane" nałożyć do SZKLANYCH BEZBARWNYCH
pucharków (takich do lodów), nałożyć na środek gruby kleks sosu, na to
jajeczko i kapary, posypać dekoracyjnie zielonym grubo zmielonym pieprzem.

Trzymać w lodówce do chwili podania, ale niezbyt długo, bo sos spłynie.
Można zresztą nie dawać sosu, tylko napełnic pucharki, a resztę rzeczy
dodać przed podaniem, sos trzymając do tej pory w naczyniu w lodówce. Ja
tak właśnie robię.

Dodatek: białe pieczywo. Wersja super - gorąca grzanka z ciabatty
posmarowanej oliwą i czosnkiem. Fajny kontrast temperatur. Wersja light -
paluszek grissini.

Inny sposób podania (bez mozarelli) - na talerzykach jako przystawka: na
każdym talerzyku położyć promieniście 3 półcentymetrowej grubości cząstki
avocado (umaczane w winegrecie, żeby nie ciemniały), na ich styku zrobić
duży kleks sosu częściowo pokrywający avocado, na nim ustawić różyczkę
zwiniętą z 2 plastrów łososia, w środek różyczki wetknąć jajeczko, sos
wokoło różyczki posypać kaparami i zielonym pieprzem oraz położyć kilka
połowek oliwek.

Wygląda i smakuje odlotowo. Wszyscy się od razu rzucają do jedzenia :-)

7. Data: 2010-12-27 00:09:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Dec 2010 21:36:12 +0100, medea napisał(a):

> Co w te święta kulinarnie Wam się udało, a co nie?

Nie dokończyłam galarety z nóżek, bo moje własne (he he) padły - galareta
stoi sobie w garnku. I tak za dużo wszystkiego. Cóż, jutro podgrzeję,
pokroję mięso, połączę z wywarem, zastudzę i zamrożę w pojemnikach -
wykorzystam później, kiedy nie będzie takiej obfitości. Wystarczy
rozmrozić, zagotować, nalać do foremek i jest jak świeżo robiona.

Poza tym wszystko super, zwłaszcza wędzonki i pasztety. Zdjęcia wkrótce :-)

8. Data: 2010-12-27 10:11:30

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-27 01:04, Ikselka pisze:

> [...]
> zwiniętą z 2 plastrów łososia, w środek różyczki wetknąć jajeczko, sos
> wokoło różyczki posypać kaparami i zielonym pieprzem oraz położyć kilka

O, dzięki, ten sposób mi się bardziej podoba, bo ten poprzedni to raczej
sałatka, w dodatku nie lubię kaparów. Mam też lekkie obawy co do
połączenia łososia z awokado, czy znowu nie okaże się mdłe. Do wędzonego
łososia najbardziej pasuje mi kwaśny smak. Kiedyś podałam plastry
łososia na liściach sałaty z cząstkami pomarańczy i piórkami czerwonej
cebuli z winegretem - smakowo było świetne, chociaż wygląd niezbyt
imponujący.

Ewa

9. Data: 2010-12-27 10:12:48

Temat: Re: [P] ciastka orzechowe
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-26 22:45, Justyna Vicky S. pisze:

> W domyśle miały być rogaliki. Juz kedyś podawałam przepis

Dzięki za przepis, kiedyś na pewno wypróbuję.

Ewa

10. Data: 2010-12-27 10:17:06

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-26 22:32, Justyna Vicky S. pisze:

> [...]
> powąchała :)) Dzięki za przepis. Ciiut za mało octu dałam i warzywa
> nieco twarde, ale ogólnie pychotka :) Jak małżonek stwierdził, że dobre,

Bardzo się cieszę. :)

> piernika :) Ogólnie swięta na leniwca zrobione ;)

Jak już Ci pisałam, my nawet z karpia ostatecznie zrezygnowaliśmy, o
zgrozo! na rzecz pieczonego łososia! ;) Ale to okazało się świetnym
posunięciem, bo wreszcie córka nie marudziła przy wigilii, tylko wsuwała
aż miło.
Martwię się tylko, czy zachowane łuski z łososia tak samo działają jak
karpiowe. ;)

> [...]
> tzn. kawałki łososia, pomidor pokrojony w kostkę, zielona cebula +
> świeże pieczywo. Nie próbowałam w innej kompozycji.

Tak, czasami najprostsze metody są najlepsze.

Ewa

DOBRYM LUDZIOM...
Świątecznie.
placek - makowiec
herbata
the game featuring 50 cent | the game ft 50 cent | the game ft 50 cent mp3