Co z kabaczka?

1. Data: 2002-09-16 10:09:58

Temat: Co z kabaczka?
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie kupiłam wczoraj dwa dorodne kabaczki, miałam zamiar zrobić z
nich placki, ale pomyslałam sobie, że spytam drogich grupowiczów o radę co
mozna innego....
Pozdrawiam Kasia

1. Data: 2002-09-16 11:02:23

Temat: Re: Co z kabaczka?
Od: "Nina" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@n...onet.pl...
> [...]
zrobić z
> nich placki, ale pomyslałam sobie, że spytam drogich grupowiczów o radę co

Z kabaczka mozna zrobic tradycyjnie leczo, ale ja osobisie robie cos
"szybszego":
Kabaczek/cukinie obrac, przekroic wzdluz, wydrazyc srodek, posolic
mieso mielone wymieszac z ugotowanym ryzem (jak farsz na golabki), duzo
majeranku, sol, pieprz, cebulka, ewentualnie czosnek, przyprawy typu
tymianek, oregano, wymieszac, wygniesc, uformowac waleczki, ktore nalezy
polozyc na wydrazone polowki kabaczka.
Wsadzic do naczynia zaroodpornego, na dno wlac odrobinke wody lub rosolku,
zapiec. Podawac z sosem - ja robie pomidorowy ze smietanka
Wychodzi nawet w mikrofalowce.

pozdrawiam

Nina

1. Data: 2002-09-16 11:11:37

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nina" <a...@e...com.pl> napisała:
> [...]
> majeranku, sol, pieprz, cebulka, ewentualnie czosnek, przyprawy typu
> tymianek, oregano, wymieszac, wygniesc, uformowac waleczki, ktore nalezy

Robilam cos takiego z cukinii, ale wydrazone polowki - lodeczki kroilam
na mniejsze kawalki, tak ok. 10 cm, no i przed nalozeniem farszu lekko
obgotowalam ich. Mniejsze kawalki latwiej ukladac w naczyniu do
zapiekania.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-09-16 11:44:58

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla wrote:

> [...]
> na mniejsze kawalki, tak ok. 10 cm, no i przed nalozeniem farszu lekko
> obgotowalam ich. Mniejsze kawalki latwiej ukladac w naczyniu do

A serem można to posypać? I dopiero wówczas zapiec?
Mich'ata

1. Data: 2002-09-16 11:49:55

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mich" <M...@c...pl> napisała:
> A serem można to posypać? I dopiero wówczas zapiec?

Oczywiscie, ze tak! :)
Zapomnialam o tartym zoltym serze... z serem jest duzo smaczniej.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-09-16 13:51:34

Od: Ula Kapala <u...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zasadniczo z kabaczka można to samo co z cukinii:

1. Pokroić, obsmażyć, poddusić, osolić, opieprzyć, dodać jednego z:
oregano, bazylii (mogą być świeże), słodkiej papryki, granulowanego
czosnku, skropić cytryną, cokolwiek, ekspeymentować.

2. Zrobić jak placki ziemniaczane, tylko potrzeba więcej niż dwa
kabaczki. Nie zapomnij utartego kabaczka odsączyć. Ja raz zapomniałam i
mi się rozlatywały.

3. Poddusić z pomidorami i papryką

4.http://www.republika.pl/cuisine/baklazan_cukinia.h
tm
5.
http://search.allrecipes.com/SearchResults.asp?site=
allrecipes&allrecipes=allrecipes&q1=squash
6. http://www.cooks.com/rec/ch/vegetables.html (szukaj pod zucchini i
squash)

Pzdr,
Ula

1. Data: 2002-09-16 16:14:16

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z kabaczka???
Tylko zupe!!!!

Bierzesz kabaczka trzesz na tarce na grubych oczkach, do tego jedna mala
marchewka i jedna mala pietruszka tez starte na tarce. Do garnka wrzucamy
troche masla i podduszamy kabaczka, zalewamy woda, dodajemy marchewke i
pietruszke. Do smaku doprawiamy kostka roslowa. Podajemy z grzankami i serem
zoltym. Mniami :))))

--
Justyna

Zdrowe jajka?
Patelnia Grillowa -porada
grzyby - sa czy nie ma?
Chinskie pulpety (P) latwe, lekkie i szybkie
wspaniałość!