Co z maku , ale bez cukru?

1. Data: 2011-02-12 19:35:15

Temat: Co z maku , ale bez cukru?
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w tytule, może być z małą ilością cukru.

2. Data: 2011-02-12 20:45:17

Temat: Re: Co z maku , ale bez cukru?
Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-12 20:35, Stokrotka pisze:
> Jak w tytule, może być z małą ilością cukru.

Ostatnio też miałem odrobinę maku i ,,wymyśliłem" makowe kuleczki z ciasta
francuskiego. Najpierw
trzeba zrobić masę makową, czyli mak gotujemy przez około 30minut, dokładnie
odsączamy i mielimy 2x
przez najmniejsze sito.

Dodajemy miód, tyle aby całość się skleiła. W garnku roztapiamy odrobinę masła i
miodu, dodajemy
posiekane rodzynki i jakie kto lubi bakalie, ja dodałem morele oraz daktyle. Można
dodać również
orzechy. Mieszać aż mieszanka się skarmelizuje a pod koniec dodać startą skórkę z
pomarańczy,
następnie dodać tą mieszankę do maku. Dodajemy jeszcze odrobinę rumu lub ulubionego
likieru i gotowe.

Trzeba pamiętać aby mieszanka była stosunkowo sucha, ponieważ jak będzie mocno
kleista to podczas
pieczenia zwiększy objętość, i ciasto popęka a masa wydostanie się na zewnątrz, i
będzie brzydko
wyglądać. Z ciasta francuskiego wycinamy kwadraty, a w zasadzie kwadraciki 6x6cm,
wykładamy łyżeczkę
masy makowej i sklejamy ze sobą przeciwległe rogi, formując taką paczuszkę, ciasto
dokładnie
ściskamy i między dłońmi formujemy okrągłe kulki.

Przed pieczeniem smarujemy każdą kulkę żółtkiem jajka rozbełtanym z łyżeczką wody,
posypujemy
zwykłym cukrem, i pieczemy parę minut.

Oprócz kulek zrobiłem też mini-roladki, w zasadzie takie chrupiące rurki z nadzieniem
makowym,
również z ciasta francuskiego.

3. Data: 2011-02-12 20:48:08

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

To pierwsze za pracowite, ale to :

> Oprócz kulek zrobiłem też mini-roladki, w zasadzie takie chrupiące rurki z
> nadzieniem makowym, również z ciasta francuskiego.
Wydaje się realne.
Ten mak to tak samo pszygotowany jak wcześniej?
A te rurki to ciasto zwijane spiralnie, czy jakoś mniej?

4. Data: 2011-02-12 21:13:09

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-12 21:48, Stokrotka pisze:
> Wydaje się realne.
> Ten mak to tak samo pszygotowany jak wcześniej?
Tak, przygotowany tak jak do kulek

> A te rurki to ciasto zwijane spiralnie, czy jakoś mniej?
Jedna wyglądała jak rolada bo było więcej ciasta do zwinięcia a reszta to rurki,
ciasto można skleić
żołtkiem jajka, jeśli samo z siebie nie będzie kleiste

5. Data: 2011-02-12 21:57:44

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jedna wyglądała jak rolada bo było więcej ciasta do zwinięcia a reszta to
> rurki, ciasto można skleić żołtkiem jajka, jeśli samo z siebie nie będzie
> kleiste
To też dużo roboty z tym sklejaniem, ale może sprubuję.

6. Data: 2011-02-12 22:16:51

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości

> To też dużo roboty z tym sklejaniem, ale może sprubuję.

Proponuję zrobić to samo, ale jak tartę. Ciasto-nadzienie-ciasto.

JBP

7. Data: 2011-02-12 22:22:28

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proponuję zrobić to samo, ale jak tartę. Ciasto-nadzienie-ciasto.

Faktycznie szybciej.

8. Data: 2011-02-12 22:59:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 Feb 2011 20:35:15 +0100, Stokrotka napisał(a):

> Jak w tytule, może być z małą ilością cukru.

Kompot. //ale już się go opiłaś, to wiesz

Co zrobić z 200g mielonych migdałów?
jak dluga waznosc ma kawa w puszce?
Jak usunąć lak z butelki wina?
syrop z sumaka, syrop z granatów