Co zrobic z woda spod gotowanych grzybow?

1. Data: 2009-10-04 19:25:50

Temat: Co zrobic z woda spod gotowanych grzybow?
Od: "Tomasz Michalski" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie.

Grzyby (borowiki, podgrzybki) obgotowalem 20 min w posolonej wodzie.
Nastepnie do woreczkow i do zamrazarki.
Obgotowalem 10kg w tej samej wodzie.
Zostalo mi okolo 5 L wywaru.
Plyn zrobil sie gesty i aromatyczny - az zal wylewac...

Jakies pomysly??

Myslalem o sosie - czyli podgotowac jeszcze tak aby zredukowac objetosc o
50%.

2. Data: 2009-10-04 19:33:08

Temat: Re: Co zrobic z woda spod gotowanych grzybow?
Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Michalski pisze:
> [...]
>
> Jakies pomysly??
>
> Myslalem o sosie - czyli podgotowac jeszcze tak aby zredukowac objetosc o

Sos. Zagęść mąką, zamroź. Nie wiem, jak reaguje zamrożony sos ze
śmietaną, więc śmietanę lepiej dodaj po rozmrożeniu.
Ja dzisiaj zrobiłam zrazy z cielęciny z nadzieniem z grzybów w grzybowym
sosie z kaszą jęczmienną plus surówka z marchwi z jabłkiem plus surówka
z porów z jabłkiem. Gdybym nie miała grzybów a np. pieczarki albo boczek
(jako nadzienie), to pewnie idealnie nadawałby się taki rozmrożony sos
do tego.

--

Paulinka

3. Data: 2009-10-04 19:35:56

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Michalski" <t...@p...fm> wrote in message
> [...]
>
> Jakies pomysly??
>
> Myslalem o sosie - czyli podgotowac jeszcze tak aby zredukowac objetosc o

Na zupę z łazankami.

4. Data: 2009-10-04 20:38:29

Od: Marek <n...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Tomasz Michalski
Sun, 4 Oct 2009 21:25:50 +0200 w
<news:haat06$dq9$1@atlantis.news.neostrada.pl> napisałeś:

> Plyn zrobil sie gesty i aromatyczny - az zal wylewac...
>
> Jakies pomysly??

ja wlewam czysty wywar do woreczków (takich, w ktorych robi się lod do
drinkow) i potem uzywam zamrozonych kostek do zup i sosow. wygodnie, bo
mozna łatwo dozować.

Marek
Niedawno amerykańscy filmowcy dowiedzieli się, że Beethoven komponował
muzykę.
- Co za mądry pies! - zdumieli się amerykańscy filmowcy.

5. Data: 2009-10-05 07:13:54

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Michalski pisze:

> Myslalem o sosie - czyli podgotowac jeszcze tak aby zredukowac objetosc o
> 50%.

Zredukuj, zamroź w porcjach i używaj sukcesywnie do potraw, do których
używa się wywaru z grzybów (grzybowa, barszcz, sosy, można dodać do
bigosu itp).
--
Bbjk

6. Data: 2009-10-05 13:36:09

Od: kassia_17 <r...@W...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Michalski pisze:
> [...]
>
> Jakies pomysly??
>
> Myslalem o sosie - czyli podgotowac jeszcze tak aby zredukowac objetosc o

ja robię zurek na takiej wodzie z podgrzybków, a ze sromotników dla
tesciowej :)

7. Data: 2009-10-05 13:36:58

Od: kassia_17 <r...@W...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek pisze:
> "Tomasz Michalski" <t...@p...fm> wrote in message

> Na zupę z łazankami.

po takiej zupce lepiej się robi kupkę i ma tez ona kolor ładny taki :)

8. Data: 2009-10-05 14:12:49

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kassia_17" <r...@W...wp.pl> wrote in message

> po takiej zupce lepiej się robi kupkę i ma tez ona kolor ładny taki :)

Nie zapominaj - ty też będziesz teściową.

9. Data: 2009-10-26 22:47:16

Od: "Mariusz" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobic zupe grzybową;) zagęścić mąką i śmietaną ;) bądź własnie sos

Drozdze w GB
dynia
Do Ludka Vasta
Czosnek polski i chiński