Co zrobic, zeby jajka na twardo sie dobrze obieraly?

1. Data: 2003-07-09 01:24:21

Temat: Co zrobic, zeby jajka na twardo sie dobrze obieraly?
Od: "Midnight Wind" <n...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jest jakis magiczny sposob na gotowanie jaj na twardo, zeby przy
obieraniu latwo odchodzila skorupka?
Ktos mi kiedys radzil aby osolic wode, w ktorej sie gotuje jajka ale to
zupelnie nic nie daje.
Pozdrawiam Hania

1. Data: 2003-07-09 05:48:44

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy jest jakis magiczny sposob na gotowanie jaj na twardo, zeby przy
> obieraniu latwo odchodzila skorupka?

Wydaje mi sie, ze to kwestia jajek. Z takich bardzo swiezych skorupka bardzo
ciezko odchodzi. I to bez roznicy, czy gorace, czy zimne. :)

Albo gotujesz pyszne swieze, albo gotujesz mniej pyszne mniej swieze ;)
Inneych zaleznosci nie znam :)

Pozdrawiam
Sasannka

1. Data: 2003-07-09 05:55:03

Od: Netusia <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Midnight Wind wrote:

> Czy jest jakis magiczny sposob na gotowanie jaj na twardo, zeby przy
> obieraniu latwo odchodzila skorupka?

Od razu po ugotowaniu wrzucic je do zimnej wody. U mnie zawsze dziala.
Pozdrawiam
Aneta

1. Data: 2003-07-09 05:55:19

Od: "rahab" <r...@p...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Midnight Wind" <n...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
> Czy jest jakis magiczny sposob na gotowanie jaj na twardo, zeby przy
> obieraniu latwo odchodzila skorupka?

Wodę osolić, jaja gotować i potem cały garczek podstawić pod kran i puścić
do niego zimną wodę,. Trzymać ugotowane jajka w zimnej wodzie dosyć ładną
chwilę :) aż będa zimniutkie.
Sukces w obieraniu jaj zagwarantowany.

> Ktos mi kiedys radzil aby osolic wode, w ktorej sie gotuje jajka ale to
> zupelnie nic nie daje.

Daje to, że zmniejsza się prawdopodobieństwo pęknięcia jaj przy gotowaniu.

rahab

1. Data: 2003-07-09 06:02:03

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Niby po ugotowaniu nalezy je "zahartowac" zimna woda. Ja tak zawsze robie i
obieraja sie ok, chociaz zdarza sie czasem, ze sa nie do obrania.
Tato kiedys opowiadal, ze jeszcze w wojsku, dziwil sie, bo jajka sie zawsze
dobrze obieraly. Ponoc podgotowywali je dzien wczesniej i do konca
nastepnego dnia - ale ile w tym prawdy to nie wiem.
Ja sole wode, bo niby, gdy jajko peknie to nie wycieknie az tak bardzo jak
bez soli. Aby nie wycieklo powinno sie ja nakloc.

Smacznego jajka!

Monika

1. Data: 2003-07-09 06:06:01

Od: "Marcin" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obieraniu latwo odchodzila skorupka?
> Ktos mi kiedys radzil aby osolic wode, w ktorej sie gotuje jajka ale to
Ja zauważyłem że źle obnierają się tylko bardzo świeże jajka
( osobiście używam tylko wiejskich )
Marcin M

1. Data: 2003-07-09 07:15:09

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obieraniu latwo odchodzila skorupka?
> Ktos mi kiedys radzil aby osolic wode, w ktorej sie gotuje jajka ale to

ugotowane od razu zalać zimną wodą i obrać - raczej nie trzymać "na
później".
Najlepiej obierają się takie wyjmowane z zimnej wody, ale jeszcze ciepłe w
środku - sama skorupka odłazi.

Sowa

1. Data: 2003-07-09 07:25:48

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

2003-07-09 07:48, osoba przedstawiająca się, jako 'Magdalena Witkowska',
zachciała zauważyć:

To fakt, świeże jajka źle się obierają.

1. Data: 2003-07-09 08:03:53

Od: "Anna" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości
> [...]
na twardo, zeby przy
> obieraniu latwo odchodzila skorupka?
> Ktos mi kiedys radzil aby osolic wode, w ktorej

Całkiem oziębić, po gotowaniu trzymać w bardzo
zimnej wodzie

1. Data: 2003-07-09 08:11:04

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Midnight Wind napisał:
> [...]
> obieraniu latwo odchodzila skorupka?
> Ktos mi kiedys radzil aby osolic wode, w ktorej sie gotuje jajka ale to

Mnie sie zawsze dobrze obieraja.
Sekret nr.1 : mam taka naklowaczke do jajek (2 zl w sklepach wszystko i
nic) i przed gotowaniem robi mikroskopijna dziurke.
Sekret nr.2 zaraz po ugotowaniu odlewam goraca wode. Podrzucam jajkami
zeby im dobrze skorupka popekala i zalewam zimna woda. Woda przenika pod
te skoropke i blonke i sie sciaga wszystko super. Czesto jest tak ze
skorupka sama odchodzi od jajka w garnku :-).

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

ehh