Cokolwiek o Ehlersa-Danlosa???

1. Data: 2002-09-19 23:28:33

Temat: Cokolwiek o Ehlersa-Danlosa???
Od: "Dominika Taracińska" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!! :)

Może ktoś zna jakąś ksiażkę, publikację cokolwiek w jezyku polskim na temat
w/w choroby. Polega ona na nadelastyczności skory, wiotkości ściegien i
wiązadeł, łamliwości kości.
Ehlersa-Danlosa jest rzadką chorobą genetyczną, są różne jej typy, które
implikują rożne postacie i stopnie jej zaawansowania . Co zrobić jeśli ma
sie zdiagnozowaną EDS ale nie konkretny typ. Gdzie wykonać można takie
badania? (są istotne przy ewentualnej chęci zalożenia rodziny)
Pozdrawiam i dziękuję.

2. Data: 2002-09-20 08:04:16

Temat: Re: Cokolwiek o Ehlersa-Danlosa???
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 20 Sep 2002, Dominika Taracińska wrote:

> [...]
> sie zdiagnozowaną EDS ale nie konkretny typ. Gdzie wykonać można takie
> badania? (są istotne przy ewentualnej chęci zalożenia rodziny)

Trudne pytanie, mysle, ze takich osrodkow jest niewiele -
najlepiej zapytac w Klinikach Pediatrycznych (choroba czesto
jest rozpoznawana w wieku dzieciecym) Akademii Medycznych -
wowczas mozna sie dowiedziec jaka placowka i czy taka jest
zajmuje sie takimi chorymi kompleksowo.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2002-09-20 14:21:52

Od: "GURu*" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://eds-tychy.republika.pl/strony/eds.html

http://amedec.amg.gda.pl/~jkawalec/polish/info.htm

http://www.marfan.pl/pol/zmiinne.htm

na razie tyle, jak coś znajdę więcej lub wpadnie mi w ręce, przyślę.

z pozdrowieniami

Max

4. Data: 2002-09-24 10:02:26

Od: "Dominika Taracińska" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki, będę bardzo zobowiązana.
Pozdrawiam - Dominika

> na razie tyle, jak coś znajdę więcej lub wpadnie mi w ręce, przyślę.
>
> z pozdrowieniami
>
> Max

[ot]Re: wyznanie vs. medycyna -prowokacje Ani
zwichniecie stawu skokowego ile ?
Szukam dermatologa
Stomatolodzy- pomozcie! Zel znieczulajacy podniebienie
POMOCY !!!