Cornus kousa

1. Data: 2003-11-22 17:46:36

Temat: Cornus kousa
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam przed sobą najnowszy numer MPO i tam jest ten piękny
dereń.
Czy on ma szanse tak wygladać w naszym klimacie, ktoś
uprawia?
To samo pytanie dotyczy c. controwersa - na zdjęciu jest
odmiana 'Variegata'.

Pozdrawiam
Marta zachwycona

PS do Ewy - ten pierwszy byłby idealny zamiast Twojej
jabłonki:-)

2. Data: 2003-11-22 19:30:21

Temat: Re: Cornus kousa
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uprawia?
> To samo pytanie dotyczy c. controwersa - na zdjęciu jest

Oczywiście. Pięknie rośnie w Ogr. Dendrologicznym
przy AR w Poznaniu.

Pozdrawia boletus

3. Data: 2003-11-22 22:00:12

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> writes:

> Czy on ma szanse tak wygladać w naszym klimacie, ktoś
> uprawia?

Ma szansę. O ile nie zostnie przycięty przez zające na przedwiośniu
:-) Ktoś uprawia. Nie, kwiatów jeszcze nie doczekał, ale może w
przyszłym roku, choćby na 'China Girl'?. Oprócz kousa polecałbym z
'wielkokwiatowych' C. florida...

> To samo pytanie dotyczy c. controwersa - na zdjęciu jest odmiana
> 'Variegata'.

Bardzo ładna odmiana :-). Również rośnie całkiem całkiem, obroniwszy
się po sierpniowej suszy...

Pozdrawiam,
Grzesiek

4. Data: 2003-11-22 23:16:01

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net>
napisał w wiadomości news:m1smkgjc7n.fsf@sapijaszko.net...

> [...]
może w
> przyszłym roku, choćby na 'China Girl'?. Oprócz kousa

:-)))
Zależy jak przycięty:-)
Nabyłeś bez problemów?
Się zastanawiam czy u Szewczyków będzie, bo w ofercie nie
widziałam.

> Bardzo ładna odmiana :-). Również rośnie całkiem całkiem,
obroniwszy
> się po sierpniowej suszy...

No to teraz będę polować na trzy derenie:-)

Pozdrawiam
Marta

5. Data: 2003-11-22 23:38:00

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Marta Góra" <m...@m...pl> writes:

> Nabyłeś bez problemów?

C. kousa i C. florida (gatunek) bywają dość często w różnych dziwnych
sklepach. Gorzej z odmianami, tych w .pl jak na lekarstwo, większość
sprowadzana chyba z .nl. U nas w punkcie przy ogrodzie było kilka
odmian w tym roku...

> Się zastanawiam czy u Szewczyków będzie, bo w ofercie nie widziałam.

W Krzywaczce był na pewno C. 'Eddie's White Wonder' -- mieszaniec
C. florida i C. nuttalli, też o dużych płatkach 'kwiatowych'. C
kwiecistych (C. florida) warte grzechu są te o różowych 'kwiatach' --
albo forma rubra, albo któraś z odmian...

> No to teraz będę polować na trzy derenie:-)

C. controversa 'Variegata' również był u pp. Szewczyków.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
W środku pampy śpiewał gaucho Bruno:
,,Dźwięcz, gitary mej miłosna struno!

6. Data: 2003-11-23 07:51:07

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:m1oev4j7on.fsf@sapijaszko.net...

> [...]
'kwiatach' --
> albo forma rubra, albo któraś z odmian...

> C. controversa 'Variegata' również był u pp. Szewczyków.

Dziękuję:-)

Pozdrawiam
Marta

Kret
Jaka to roślina ? Pomóżcie...
Januszowi
Prenumerata NetWorld
Re: Do ludzi którzy znają się na BONSAI i na W-wie