Cornus mas 'Kasanlaker'

1. Data: 2005-06-06 13:40:51

Temat: Cornus mas 'Kasanlaker'
Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Kochani,

kto ma ciotke w Belgii? Zobaczcie co znalazlem tutaj:

http://www.pavia.be/

Cornus mas 'Kasanlaker' Bijzonder grote vruchten. 20-50 CO 2L EUR 14,20

Wiecie po ile to u mnie chodzi? Po 30 Euro. A u drugiego po 40. Fakt, ze
dwa razy wieksze ale toz to zdzierstwo! Moze ktos z Was jezdzi do
Belgii. Ta miejscowosc jest przy francuskiej granicy, kolo Lille. To
jeden z najlepszych dereni wielkoowocowych. Tak dobry jak 'Jolico'.

biedny Irek bez rodziny za granica

2. Data: 2005-06-06 15:18:12

Temat: Re: Cornus mas 'Kasanlaker'
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> wrote:

> Cornus mas 'Kasanlaker'

A mógłbyś coś przybliżyć o tej odmianie? Już o masę jagód nie pytam,
ale...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pani N. to taki prędki typ, że
Gdy ją zew płci dziś wieczorem przyprze,

3. Data: 2005-06-06 15:29:14

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko schrieb:

> A mógłbyś coś przybliżyć o tej odmianie? Już o masę jagód nie pytam,
> ale...
>
> Pozdrawiam,
> Grzesiek

Ta odmiana jest stosunkowo malo znana. Czesto podkresla sie jej
wyjatkowa jakosc owocow. Byc moze chodzi tu o walory smakowe ale tez byc
moze stosunek miazu do pestki. Ma tez silnie i zwarcie rosnac. Nie mam
jeszcze tego ale skoro Haeberli to sprzedaje, to musi to cos byc warte.
Zreszta, zadzwonilem do tego ogrodnika, od ktorego masz 'Flave' a ten...
nie dosc, ze mnie namawial, to jeszcze poprosil o adres, zeby samemu
kupic. Tak sie nosze z zamiare ale jak sie jakis siostrzeniec zglosi, to
zamowie dwa w Belgii. A jak nie to... niedlugo mam imieniny a zaraz
potem urodziny. Samolotem z Bulgarii przeciez tego nie przytargam!

Irek

4. Data: 2005-06-06 15:48:32

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ireneusz P. Zablocki napisał(a):

> [...]
> zamowie dwa w Belgii. A jak nie to... niedlugo mam imieniny a zaraz
> potem urodziny. Samolotem z Bulgarii przeciez tego nie przytargam!

A emalie odbierasz?
michalina

5. Data: 2005-06-06 15:52:32

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

michalina27 schrieb:

> A emalie odbierasz?
> michalina

(duzo czerwieni)

odbieram, odbieram... wlasnie znalazlem zaczeta odpowiedz na Twoj list w
moich projektach czy zarysach. Wstyd. Wszystko przez te jagody i
wykarczowane orzechy. Krotko, zeby znowu nie zapomniec: zrobie wszystko
co chcesz i zgadzam sie na wszystko bezwarunkowo. Mysle ze Cie zadowole.
Moze nawet mile zaskocze.

Ale ciotki w Belgii nie masz?

Irek

6. Data: 2005-06-06 16:13:01

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ireneusz P. Zablocki napisał(a):

Mysle ze Cie zadowole.
> Moze nawet mile zaskocze.
>
> Ale ciotki w Belgii nie masz?
>
> Irek

Ty mnie lepiej nie zaskakuj. Niestety cioteczki (ani wujaszka) w Belgii
nie mam, az sama zaluje. Ide walczyc z chwastami.
Odwiedzila mnie Majka i przewrocila w glowie.Teraz musze zaczac myslec
perspektywicznie, az strach..

michalina

7. Data: 2005-06-06 17:02:11

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

michalina27 schrieb:

> [...]
> nie mam, az sama zaluje. Ide walczyc z chwastami.
> Odwiedzila mnie Majka i przewrocila w glowie.Teraz musze zaczac myslec

Dobrze, ze nas uprzedzilas. Nie bedziemy Majki za prog wpuszczac. A co
Ci Majka takiego nagadala. Do Swiadkow Jehowy chyba nie nalezy?

Irek

8. Data: 2005-06-06 18:04:43

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ireneusz P. Zablocki napisał(a):

> Dobrze, ze nas uprzedzilas. Nie bedziemy Majki za prog wpuszczac. A co
> Ci Majka takiego nagadala. Do Swiadkow Jehowy chyba nie nalezy?
>
> Irek

Ależ jak najbardziej nalezy ja wpuszczac i jeszcze sluchac co ma do
powiedzenia. Chyba bede nagrywac bo spamietac trudno. Jak bylysmy na
targach to sie sprzedajacy jej pytali jakie maja rosliny. Jeszcze z 10
lat, jak skleroza nie dopadnie, to moze tez bede tyle wiedziala.
Pozdrawiam
michalina

9. Data: 2005-06-07 10:38:19

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

michalina27 schrieb:

> [...]
> targach to sie sprzedajacy jej pytali jakie maja rosliny. Jeszcze z 10
> lat, jak skleroza nie dopadnie, to moze tez bede tyle wiedziala.

Ja tam wole nie wpuszczac bo potem caly zakompleksiony chodze. A tego
'Kasanlaka' albo Kasanlachera' znalazlem w Szwajcarii za 30 Frankow. I
tez tam ciotki nie mam. Jak Majka tak madra, to niech cos wymysli!

Irek

10. Data: 2005-06-07 16:40:33

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> napisał(a):

> A mógłbyś coś przybliżyć o tej odmianie? Już o masę jagód nie pytam,
> ale...
>
> Pozdrawiam,
> Grzesiek

Dostalem dzisiaj pozyczona ksiazke i moge jeszcze dodac, ze owoce wygladem
przypominaja gruszke, waza jak 'Jolico' nawet 6 g a odmiana silnie owocuje.
Owoce dojrzewaja od polowy do konca sierpnia. Podobnego wygladu jest
'Schönbrunner Gourmet-Dirndl'. Owoce sa nieco lzejsze, bo 5 g ale za to bardzo
slodkie. Odmiana srednioowocuje ale z 15 letniego krzewu mozna zebrac 18 kg
owocow.

Irek

choroba orzecha włoskiego
Czy na MIRABELCE..