Cukier jako herbicyd - czyli coś na osłodę ?

1. Data: 2009-07-10 11:56:03

Temat: Cukier jako herbicyd - czyli coś na osłodę ?
Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.tryorganicgardening.com/organic-gardening
-sugar.html

Dla mnie ciekawostka. W skrócie dokarmiamy mikroby, które poprawiają glebę i
odbierają chwastom składniki pokarmowe z warstwy powierzchniowej i trawa je
'zagłusza'.
Chyba spróbuję ;-).

Pzdr.
Adam

2. Data: 2009-07-10 12:23:29

Temat: Re: Cukier jako herbicyd - czyli coś na osłodę ?
Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba spróbuję ;-).
I jeszcze link:
http://www.nawozy.com.pl/nowosci/nowosci.asp?ID=410

3. Data: 2009-07-10 12:40:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 10 Jul 2009 13:56:03 +0200, McBeth napisał(a):

> [...]
> odbierają chwastom składniki pokarmowe z warstwy powierzchniowej i trawa je

To trawa nie ji tego samego, co chwasty???
:-DDD

4. Data: 2009-07-10 13:20:35

Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To trawa nie ji tego samego, co chwasty???
No właśnie trochę te wyjaśnienia pokrętne - zwłaszcza porównując posta i
wyniki badań. W badaniach wyszło, że cukier podnosi wzrost mikroorganizmów -
naturalnie poprawia jakość gleby. Być może wzmacnia to trawę na tyle, że
przerasta chwasty ? Nie wiem. Trzeba chyba zrobić eksperyment.
Ale sama koncepcja 'cukru na chwasty' trochę sie przewija po necie.

Pzdr.
Adam

5. Data: 2009-07-10 14:12:07

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:h37a7k$t9f$1@news.onet.pl McBeth
<m...@l...poczta.onet.pl> napisał(a):

> Dla mnie ciekawostka. W skrócie dokarmiamy mikroby, które poprawiają
> glebę i odbierają chwastom składniki pokarmowe z warstwy
> powierzchniowej i trawa je 'zagłusza'.
> Chyba spróbuję ;-).

Hejka. A jesteś pewien, że będziesz dokarmiał właściwe mikroorganizmy?
Może najpierw zastosuj EM profesora Figi z uniwersytetu Riukukuku. <rotfl>
Pozdrawiam orientalnie Ja...cki

6. Data: 2009-07-10 16:32:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 10 Jul 2009 15:20:35 +0200, McBeth napisał(a):

> No właśnie trochę te wyjaśnienia pokrętne - zwłaszcza porównując posta i
> wyniki badań. W badaniach wyszło, że cukier podnosi wzrost mikroorganizmów

To chyba tylko drożdży - po zasilenieu cukrem i wilgocią wszczynają one
intensywne namnażanie (czyli następuje przyrost białkowej masy organicznej
- stanowi ona do 60 procent suchej masy drożdży), fermentację i poprzez nią
rozkład innych substancji organicznych, same też po obumarciu stanowią
niezły materiał organiczny jako masa białkowa.

> naturalnie poprawia jakość gleby. Być może wzmacnia to trawę

Akurat trawę? - a chwasty co, popełniają w tym czasie samobójstwo,
odmawiając sobie konkurowania z trawą i wstrzymując się od pobierania
składników pokarmowych?

> na tyle, że
> przerasta chwasty ?

Kto kogo? - oto jest pytanie. Chwasty sa bardziej ekspansywne, niz trawa,
zarówno we wzroście, jak i w konkurowaniu o substancje pokarmowe.

> Nie wiem. Trzeba chyba zrobić eksperyment.
> Ale sama koncepcja 'cukru na chwasty' trochę sie przewija po necie.

Podobnie jak inne koncepcje wzięte z sufitu.
Kiedyś było już coś takiego: "Cukier krzepi!" Wańkowicza.

7. Data: 2009-07-10 17:37:46

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odbierają chwastom składniki pokarmowe z warstwy powierzchniowej i trawa je

Po mojemu - głupota.
Po śląsku - fanzolisz jak potłucony
I to by było na tyle.

Pozdrawiam na trzeźwo
Ps. A ja, jako nie jedyny na tej grupie, truskawki z cukrem jadam.

8. Data: 2009-07-10 18:05:52

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Akurat trawę? - a chwasty co, popełniają w tym czasie samobójstwo,
> odmawiając sobie konkurowania z trawą i wstrzymując się od pobierania
> składników pokarmowych?

Trawa zje masę białkową,chwasty,jak to mają w zwyczaju wychlają powstały
alkohol i to doprowadzi je do zguby.
Pozdrawiam.mirzan

9. Data: 2009-07-10 19:03:01

Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "McBeth" szekspirowskim walnął tonem:

Nie wiem czy zauważyłeś kto sponsorował owe badania... Suddeutsche Zucker
GmBH ;-)

Zdroofka Johnny

10. Data: 2009-07-10 20:02:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 10 Jul 2009 20:05:52 +0200, mirzan napisał(a):

> Trawa zje masę białkową,chwasty,jak to mają w zwyczaju wychlają powstały
> alkohol i to doprowadzi je do zguby.
> Pozdrawiam.mirzan

:-DDD

Czym zwalczyć podagrycznik ?