Cyklinowanie parkietu

1. Data: 2001-05-15 06:01:39

Temat: Cyklinowanie parkietu
Od: "Adm" <a...@k...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwa m-ce temu dostałem przydział na mieszkanie w starym budownictwie .
W dwoch pokojach o lacznej powierzchni 60 m2 lezy parkiet ktory chcialbym
odnowic.
Prosze o porade czy cyklinowanie, konserwacja i lakierowanie parkietu jest
trudna sztuka i sredniej klasy majsterkowicz jest w stanie te czynnosci
przeprowadzic samoczynnie? Jezeli tak, to jaka cylkiniarke najlepiej
wypożyczyć (jezeli istnieja rozne typy).

Parkiet strasznie skrzypi, co z tym zrobic?

Proszę o pomoc
Dzieki

1. Data: 2001-05-15 12:53:56

Temat: Re: Cyklinowanie parkietu
Od: "Peter Wolf" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adm" <a...@k...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> Dwa m-ce temu dostałem przydział na mieszkanie w starym budownictwie .
> W dwoch pokojach o lacznej powierzchni 60 m2 lezy parkiet ktory chcialbym
> odnowic. [cut]

Rozumiem zamiłowanie do majsterkowania, ale ja np. zleciłbym to fachowcowi.
Koszt waha się w granicach8-20zł/m2 w zależności od "firmy", lokalizacji i
wreszcie tego czy na rachunek czy bez. Musi być naprawdę dobra cykliniarka,
żeby równo zebrała powierzchnię. Sam możesz natomiast polakierować. Przed
tym warto byłoby zaszpachlować przerwy między klepkami, które w starym
parkiecie na pewno występują. Najprostszą i IMHO najlepszą szpachlą jest ta
naturalna: pył drzewny z cyklinowania (zbiera się w worku maszyny) mieszasz
z lakierem, tak aby powstała lepka papka i tym szpachlujesz szpary - wysycha
bardzo szybko, więc nie należy jednorazowo rozrabiać zbyt wiele. Po
skończonej robocie czyścisz zabrudzenia wokół szpar i całość przejeżdżasz
lekkim papierem ściernym (ręcznie, lub mechanicznie oczywiście). Na to
pierwsza warstwa lakieru. Po wyschnięciu znowu delikatnym papierem (aby
powierzchnia była idealnie gładka) i na to 1-2 warstwy lakieru (polecam 2
warstwy). Nie bój się zabrudzeń szpachlą podczas pracy. Jeżeli będziesz
robił to delikatnie - prosto w miejsce rozeschnięcia, zajmie Ci to tydzień.
Zabrudzenia usuniesz szpachelką, papierem ściernym i szmatką.

> Parkiet strasznie skrzypi, co z tym zrobic?
Z tym może być ciężko. Dobre zaszpachlowanie szpar, sprawdzenie i dobre
umocowanie listew przypodłogowych na jakiś czas problem ten wyeliminuje,
choć może się okazać, że tylko częściowo (miejscami). Rozumiem, że zrywanie
nie wchodzi w rachubę.
Pozdrawiam
Peter Wolf

1. Data: 2001-05-16 05:59:34

Temat: Odp: Cyklinowanie parkietu
Od: "Adm" <a...@k...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za pomoc

Użytkownik Peter Wolf <w...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9dr93o$jur$...@n...internetia.pl...

1. Data: 2001-05-16 08:38:04

Od: "Darek Kałdunek" <d...@p...bptnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani!
NIE dziekujmy za odpowiedzi na posty!
To jest domyslne, a tylko wprowadza zamieszanie
i niewiele wnosi.
Odnosnie cyklinowania:
napewno nie sam jesli nie masz doswiadczenia bo
szkody moga byc nie do naprawienia!
Znajdz najlepszego cykliniarza jekiego sie uda, najlepiej
poleconego i przed tem obejrzyj jakas jego podloge.
( i tu uwaga tzw.trudne miejsca to pas podlogi pod kaloryferem
jesli jest, miejsca przy drzwiach i balkonie, oraz konty pomieszczenia)
Bardzo wazna jest maszyna jaka sie posluguje - lepiej zeby byla
dosc nowa. Moj cykliniarz polecal zachodnie papiery scierne -
nie gubia ziaren ( ale zawsze mozna, co ja gadam TRZEBA poodkurzac
po wszystkim i dobrze zebrac pyl). Slyszalem zalecenie o czterech
granulacjach papieru, oraz aby kierunek cyklinowania kazda nastepna
gruboscia papieru byl prostopadly do poprzedniego i ostatni wypadl
prostopadle do sciany z oknami.
Tyle pamietam, w razie jakichs niepewnosci pytaj smialo.
Pozdrawiam
Darek

1. Data: 2001-05-18 06:17:03

Od: "Arkadiusz Dziwiec" <a...@l...atomnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tez uwazam, ze te prace najlpiej zlecic fachowcowi.
Widzialem juz wiele podlog, ktore byly robione przez
majsterkowiczow, no i ... nie wygladaly najlepiej.
Napisz, gdzie mieszkasz, a moze bede Ci mogl polecic
jakas dobra firme.

Użytkownik Adm <a...@k...gliwice.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9dqgfs$586$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

1. Data: 2001-05-21 10:24:58

Od: "Adm" <a...@k...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkam w Zabrzu
Dzięki za pomoc

Użytkownik Arkadiusz Dziwiec <a...@l...atomnet.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9e53da$66c$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> [...]
> majsterkowiczow, no i ... nie wygladaly najlepiej.
> Napisz, gdzie mieszkasz, a moze bede Ci mogl polecic

Pralka - Indesit
Jaka farba do pokoju?
terakota (lub gres) w calym mieszkaniu?
Klimatyzacja - gdzie i jaka ?