Cytryna - niedobor magnezu.

1. Data: 2004-07-23 16:15:57

Temat: Cytryna - niedobor magnezu.
Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Liscie mojej cytryny zaczely blednac miedzy nerwami. Wg. mnie jest to niedobor
magnezu, ale moze sie myle. Czy powinienem cos jeszcze sprawdzic aby postawic
pewna diagnoze ? W jaki sposob najlepiej uzupelnic braki magnezu w doniczce ?

Pozdrawiam

Borys

2. Data: 2004-07-23 19:21:35

Temat: Re: Cytryna - niedobor magnezu.
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
postawic
| pewna diagnoze ? W jaki sposob najlepiej uzupelnic braki magnezu w

Pojawia się czasami w sklepach (znaczy na pewno w Krakowie i na pewno nie w
Katowicach:-( ) chelat magnezu, nazywa się Mikrowit. Litrowe butelki,
bodajże Inco. Można pryskać liście roztworem, można podlewać.
W przypadku chlorozy może być też niedobór żelaza - wtedy trzeba zastosować
chelat żelaza.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2004-07-23 20:45:51

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bodajże Inco. Można pryskać liście roztworem, można podlewać.
> W przypadku chlorozy może być też niedobór żelaza - wtedy trzeba zastosować

Nie znalazlem mikrowitu z magnezem. Bylem na stronie producenta i wydaje mi sie
ze nie maja nawet czegos takiego w sprzedazy.

Zmierzylem pH w doniczce i wyszlo ponad 8 a powinno byc 6,2. Moze to na skutek
wysokiego pH spadla przyswajalnosc Mg ? Jak moge obnizyc pH w doniczce ?

Borys

4. Data: 2004-07-23 21:08:35

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Nie znalazlem mikrowitu z magnezem. Bylem na stronie producenta i wydaje
mi sie
| ze nie maja nawet czegos takiego w sprzedazy.

Zgadza, się, producent był z pamięci:-( (te miłorzęby pilnie potrzebne!). To
firma Intermag z Olkusza. Strony chyba nie mają.

"Mikrowit 1 - Dolistny i doglebowy nawóz mikroelementowy na bazie siarczanu
magnezowego".

| Zmierzylem pH w doniczce i wyszlo ponad 8 a powinno byc 6,2. Moze to na
skutek
| wysokiego pH spadla przyswajalnosc Mg ? Jak moge obnizyc pH w doniczce ?

Najrozsądniej po prostu przesadzić roślinę. I samemu zmieszać nowe podłoże.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2004-07-24 06:00:12

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Najrozsądniej po prostu przesadzić roślinę. I samemu zmieszać nowe podłoże.

Mam na skladzie nawoz florovit przeciwko brazowieniu igiel. Ma on w swoim
skladzie 16% MgO. Czy on moglby tu jakos pomoc ?
W jaki sposob zmieszac podloze aby bylo odpowiednie ?

Borys

6. Data: 2004-07-24 14:13:57

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Najrozsądniej po prostu przesadzić roślinę. I samemu zmieszać nowe podłoże.

Zmieszalem podloze mniej wiecej tak : kompost, piasek, ziemia oparta na torfie,
torf odkwaszony wzbogacony . Mieszanka w proporcji : 1:1:2:2(lub 3) . Wszystko
to mieszalem na mokro. Teraz chcialem jeszcze podlac roslinke woda destylowana
ale woda baaardzo powoli przesiaka do spodka. Czym to jest spowodowane ? Zbyt
ciezkim podlozem ? Zmodyfikowac je jakos ?

Pani w sklepie polecila mi nawoz dolistny Pinivit (N:P:K 5,6 : 0,6 : 2,7). Czy
bedzie sie nadawal ?

Borys

7. Data: 2004-07-24 20:40:43

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> writes:

> Zgadza, się, producent był z pamięci:-( (te miłorzęby pilnie
> potrzebne!).

Wysłałbym w poniedziałek, ale skąd ja mogę mieć pewność, że nie
poobgryzasz, zamiast dać im urosnąć?

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien Gerhard, co był z Akwizgranu,
Przed kochaniem wypijał litr tranu.

8. Data: 2004-07-24 21:18:44

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Zbyt
| ciezkim podlozem ? Zmodyfikowac je jakos ?

Nie, zostawić. Problem byłby, gdyby przesiąkała za szybko. Metodę badania
wilgotności podłoża palcem znasz chyba - wg tego dawkujesz podlewanie.
Destylowana woda to przesada, zwykła kranówka może być. Jeśli jest
super-ekstra-twarda, to przegotować. U siebie podlewam zwykłą.

| Pani w sklepie polecila mi nawoz dolistny Pinivit (N:P:K 5,6 : 0,6 : 2,7).
Czy
| bedzie sie nadawal ?

Raczej wzięłabym nawóz do surfinii, ten zawiera żelazo w formie
schelatowanej (jednak mi się przypomniało;-)). Oczywiście do podlania.
A dolistny nie zaszkodzi - w stężeniu jak na opakowaniu.
Cytrynę wybitnie wzmacnia lato spędzone na świeżym powietrzu, ale wymagane
jest stopniowe hartowanie.

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2004-07-24 21:19:21

Temat: Re: Cytryna - niedobor magnezu-OT
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m28yd99m0k.fsf@sapijaszko.net...

| Wysłałbym w poniedziałek, ale skąd ja mogę mieć pewność, że nie
| poobgryzasz, zamiast dać im urosnąć?

Hm, nie pamiętałabym, że nadają się do obgryzania? :-)

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2004-07-24 21:57:52

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Nie, zostawić. Problem byłby, gdyby przesiąkała za szybko. Metodę badania
> wilgotności podłoża palcem znasz chyba - wg tego dawkujesz podlewanie.

Tzn. ? Na czym to dokladnie polega ?

Borys

fritilaria
kwietnik
w trawniku trawa ... - jak się jej pozbyć ?
<no subject>
rosliny wodne + owady