Czajnik bezprzewodowy czy czajnik na plyte indukcyjna?

1. Data: 2008-02-11 12:34:26

Temat: Czajnik bezprzewodowy czy czajnik na plyte indukcyjna?
Od: i...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam plyte indukcyjna i zastanawiam sie nad kupnem czajnika na
indukcję. Zastanawiam sie jaka jest skutecznosc czajnikow na indukcje
w stosunku do czajnikow bezprzewodowych? Co jest bardziej ekonomiczne
z uwagi na zuzycie prądu?

Pozdrawiam
Irek

2. Data: 2008-02-11 12:48:52

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> indukcję. Zastanawiam sie jaka jest skutecznosc czajnikow na indukcje
> w stosunku do czajnikow bezprzewodowych? Co jest bardziej ekonomiczne

Róznica pewnie będzie taka (w jedną bądź druga stronę), jak pomiedzy płytą
indukcyjną a "tradycyjną" ceramiczną (rezystancyjną) - czyli w praktyce
domowej znikoma, było o tym niedawno. No chyba, że grzejesz wodę hektolitrami.

Pozdrawiam -

Stanley

P.S. IMO czajnik do płyty indukcyjnej jest także _bezprzewodowy_ ;-)

3. Data: 2008-02-11 15:26:53

Od: "ZS" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> indukcyjną a "tradycyjną" ceramiczną (rezystancyjną) - czyli w praktyce
> domowej znikoma, było o tym niedawno. No chyba, że grzejesz wodę
Pewnie znikoma. Ja mam płyte z 2000W "palnikami" i w czajniku mogę jedną
szklankę wody grzać (czajnik za 15zł z biedronki). W elektrycznym tym
tańszym trzeba pół litra zeby grzałkę zakryło. Od prawie dwóch lat grzeje i
jest ok. Woda z filtra wiec kamienia nie ma w czajniku.

4. Data: 2008-02-11 16:31:21

Od: i...@g...com szukaj wiadomości tego autora

no wlasnie nikt nie jest w stanie udzielic mi bardziej szczegolowej
informacji na ten temat a wszedzie gadaja o oszczedzaniu energii :)).
Moze ktos wie cos wiecej?

5. Data: 2008-02-11 17:47:12

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> no wlasnie nikt nie jest w stanie udzielic mi bardziej szczegolowej
> informacji na ten temat a wszedzie gadaja o oszczedzaniu energii :)).
> Moze ktos wie cos wiecej?

No to raz jeszcze - proponuję przyjrzec się tej stronie:
http://www.gniazdkodomowe.pl/archiw/gd12/bie/1.htm

oraz tej dyskusji:
http://groups.google.pl/group/pl.rec.dom/browse_thre
ad/thread/48d0309132beb461/

Co prawda nie ma tam w wykresach czajnika tzw. bezprzewodowego, ale IMO można
przyjąć jego zużycie energii jak dla "zwykłej" płyty ceramicznej lub płyty
żeliwnej (zakladam, że czajnik bezprzewodowy pobiera ciut wiecej energii jak
płyta indukcyjna, choć też można przyjąć, że troche mniej).

Nastepnie wykonać obliczenia podobnie jak zrobił to w podanej wyzej dyskusji
emarcin, cytuję:

"Zajrzałem i policzyłem (do obliczeń założyłem 10 litrów wody zagotowywanych
dziennie):
- dla kuchni indukcyjnej
10 litrów x 30 dni x 0,225 kWh x 0,36zł/kWh = 24,3 złotych
- dla "zwykłej" ceramicznej
10 litrów x 30 dni x 0,27 kWh x 0,36zł/kWh = 29,16 złotych
różnica niecałe 5 złotych miesięcznie.

Podsumowując - problem czysto akademicki."

- lub przyjąć i podstawić do wzoru własne założenia odnośnie ilości gotowanej
wody w ciągu dnia, tygodnia, miesiąca, roku, etc. Co sie komu "opłaci" każdy i
tak musi rozstrzygnąć sam ;-)

Aha, i jeszcze jedno: emarcin chyba popełnił błąd, tzn. przyjął, że podane na
stronce ilości energii są potrzebne do podgrzania jednego litra wody. Natomiast
podpis pod wykresem głosi, że chodzi o litry dwa. Ale w takim przypadku tym
bardziej - wyżej wyliczone koszty spadną o połowę, także o połowę będzie
mniejsza różnica między nimi.

Zatem kalkulator i do dzieła ;-)

Pozdrawiam -

Stanley

6. Data: 2008-02-11 17:58:45

Od: AW <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...com pisze:
> [...]
> indukcję. Zastanawiam sie jaka jest skutecznosc czajnikow na indukcje
> w stosunku do czajnikow bezprzewodowych? Co jest bardziej ekonomiczne

Nie podejmę się wyliczania kosztów co do groszy ale mogę podać pewne
wskazówki.
Wodę w czajniku elektrycznym grzeje grzałka bezpośrednio zanurzona w
cieczy więc straty ze względu na przenoszenie ciepła są najmniejsze,
czyli taki czajnik jest pod względem energetycznym najbardziej sprawny.
Dalej idzie kuchnia indukcyjna a potem zwykła halogenowa (rezystancyjna,
czy jak je tam zwał).
Oczywiście różnice w zużyciu prądu mogą być relatywnie niewielkie ale
jednak jakieś są.
Pomyśl jeszcze o kosztach zakupu i wygodzie użytkowania (np. czy możesz
w czajniku elektrycznym zagotować wody na jedną herbatę?).

AW

7. Data: 2008-02-11 18:18:29

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 2/11/2008 6:58 PM, AW wrote:
[...]
> Pomyśl jeszcze o kosztach zakupu i wygodzie użytkowania (np. czy możesz
> w czajniku elektrycznym zagotować wody na jedną herbatę?).
Albo czy płyta sama wyłączy się po zagotowaniu wody? :-)

MS

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

8. Data: 2008-02-11 18:43:00

Od: AW <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Sobkowski pisze:
> On 2/11/2008 6:58 PM, AW wrote:
> [...]
> Albo czy płyta sama wyłączy się po zagotowaniu wody? :-)

No tak. Ale przy pewnej wprawie można tak ustawić timer (chyba większość
takich płyt jest weń wyposażona) żeby się wyłączyła. To są właśnie takie
niuanse, które sprawiają, że jeden woli czajnik elektryczny a drugi gaz.

AW

9. Data: 2008-02-11 18:43:23

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pomyśl jeszcze o kosztach zakupu i wygodzie użytkowania (np. czy możesz w
> czajniku elektrycznym zagotować wody na jedną herbatę?).

Mogę. Mam czajnik z grzejącym dnem.

Pozdrawiam emarcin

10. Data: 2008-02-11 18:45:23

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tym
> bardziej - wyżej wyliczone koszty spadną o połowę, także o połowę będzie

Faktycznie. Pomyłka - przepraszam. Ale to jeszcze smutniejsze - różnica
miesięczna 2,5 zł.

Pozdrawiam emarcin

Solidny pawlacz
drzwi classen