Czajnik bezprzewodowy czy czajnik na plyte indukcyjna?

21. Data: 2008-02-22 14:58:51

Temat: Re: Czajnik bezprzewodowy czy czajnik na plyte indukcyjna?
Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

jjj. pisze:
> A nie najprosciej zagotowac 1l. wody w czajniku i 1l. na plycie ceramicznej a
> potem porownac te czasy ?

jeszcze zuzycie pradu w tych czasach

22. Data: 2012-11-22 18:52:29

Od: o...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 11 lutego 2008 13:34:26 UTC+1 użytkownik i...@g...com
napisał:
> Witam,
>
> Mam plyte indukcyjna i zastanawiam sie nad kupnem czajnika na
> indukcję. Zastanawiam sie jaka jest skutecznosc czajnikow na indukcje
> w stosunku do czajnikow bezprzewodowych? Co jest bardziej ekonomiczne
> z uwagi na zuzycie prądu?
>
> Pozdrawiam
> Irek

Witam
Ja zrobiłem mały teścik. Zagotowałem 1l wody w czajniku elektrycznym(ce) i czajniku
na maszynce indukcyjnej(ci), oto wyniki:
ce czas 2min45s moc pobierana ok 1,9kW
ci czas 4min30s moc pobierana ok 1,53kW - pomimo ustawienia na 2kW(co ciekaw przy
ustawieniu na 1,8kW pobierała ok 1,4kW, najbliższe prawdy ustawienie było na 1kW
pobierała wówczas ok 900W)
wg licznika energii wyszło, że ce pobrał ok 0,1kWh a ci 0,12kWh, niestety przy tak
krótkim czasie gotowania i jednej próbie nie sugerowałbym się tym, jest to 20%, ale
fakt faktem, wychodzi taniej w ce!
Czajnik elektryczny marki Philips, wiekowy, gotuje tylko filtrowaną wodę, z odkrytą
grzałką.
Płyta indukcyjna marki Home Deluxe, podobno miało być na niej taniej.

Uwagi!
Płyta po ugotowaniu wody nadal czerpie ok 6W na wiatraczek, który ją chłodzi.
ci posiada gwizdek, więc nie przeoczymy momentu zagotowania wody, choć zanim
dojdziemy do czajnika i go wyłączymy mija kolejne parę, paręnaście sekund.
ce sam się wyłączy i dalej już nie pobiera energii, niestety mój nie ma dzwonka,
który powiadamia o zagotowaniu się wody i czasami bywa, że ją dogotowuję.

Wniosek:
Czas gotowania w czajniku elektrycznym jest zdecydowanie krótszy i pobiera mniej
prądu, jak dla mnie są to plusy deklasujące ci
Czajnik indukcyjny pobiera więcej prądu i dłużej gotuje wodę, dlatego jeżeli mamy
kupić maszynkę tylko do gotowania wody to się baaardzo nie opłaca. Jeśli ktoś ma
maszynkę indukcyjną i zastanawia się nad kupnem czajnika elektrycznego to dla mnie
szybkość zagotowania wody i związany z tym komfort przewyższa konieczność wydaniu
pieniędzy na czajnik elektryczny.

Test odnosi się tylko do gotowania wody i nie dotyczy maszynki "elektrycznej", na
której woda gotuje się jeszcze dłużej, ale niestety nie mam jak sprawdzić ile pobiera
prądu.

Czy to prawda, że czajnik zużywa mnóstwo prądu? Wydaję mi się, że w moim przypadku
nie, ponieważ nie mam gazu i mam wszystko na prąd, więc próba zaoszczędzenia na
maszynce indukcyjnej w zupełności się nie sprawdziła, a gotowanie wody na maszynce
elektrycznej dla mnie mija się z celem, bo zanim woda się ugotuje ochota na coś
ciepłego do picia może minąć.
Wydaje mi się, że te pytania powstały przy przechodzeniu z gotowania wody na maszynce
gazowej na czajnik elektryczny, gdzie możliwe, że rachunki za prąd mogły widocznie
wzrosnąć.

23. Data: 2012-11-23 13:31:18

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 11 lutego 2008 20:10:12 UTC+1 użytkownik paff napisał:

> Sprawność czajnika "zwykłego" tj. takiego z grzałką wynosi praktycznie
> 100%. Cały prąd jest zamieniany w ciepło. Bo ani czajnik nie świeci, ani
> nie fruwa...

Ale grzeje grzałkę, obudowę, powietrze a także rozgrzewa się na dłużej niż jest to
konieczne. W sumie do 100% może mu sporo brakować.

> Trudno podejrzewać, żeby płyta indukcyjna dała sprawność powyżej tych
> stu procent :)
Na pewno i pewnie straty też ma większe z tych samych powodów co powyżej.

> Jedyne co może zmniejszyć straty energii to:
> A) większa moc jednego z tych urządzeń (ile KW ma indukcja?) - przez to
> woda gotuje się szybciej więc oddaje w tym czasie mniej ciepła do otoczenia

Są czajniki domowe 3k.

> B) izolacja termiczna samego czajnika, tj zbudowanie czajnika w środku
> termosu

Też może zadziałać, również dla płyty indukcyjnej.
Jest doświadczalnie podana różnica pomiędzy gotowanie wody pod przykryciem a bez, o
ile dobrze pamiętam różnica wynosi ponad 30%.

--
ZZ@private

24. Data: 2017-09-22 16:40:33

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

25. Data: 2017-09-24 21:35:47

Od: ws5 <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Monday, February 11, 2008 at 9:05:14 PM UTC+1, emarcin wrote:

> I osobiście jednak namawiam znajomych na płyty ceramiczne z wieeelostopniową
> regulacją.

Ja uzywalem przez cale zycie gazowej, ostatnio zamontowalem plyte indukcyjna, ale do
ceramicznej nie moge sie nijak przyzwyczaic ( 4 miesiace nie wystarczyly...).

Ma zbyt duza bezwladnosc - jak cos chce szybko zagotowac, to wlaczam na full, jak sie
gotuje to chce zmnieszyc grzanie (na gazie i indukcji dziala od reki), na ceramicznej
masakra - zanim ta plyta sie ochlodzi, to zawartosc wykipi ;) - jedyna opcja to bylo
przesuwanie poza pole grzejne, ale jak sa juz 4 garnki na plycie, to nie ma gdzie.
Nikomu bym tego nie polecil...

A co do grzania wody, to stawiam, ze najtaniej w zwyklym czajniku bezprzewodowym -
najwazniesze to gotowac tylko tyle, ile sie zuzyje - czyli musi byc skala pokazujaca
objetosc wody w czajniku. No i dopuszczalna min. ilosc nie wieksza niz
szkalanka/filizanka...

WS

Solidny pawlacz
drzwi classen