Czajnik elektryczny - nowy i mętna woda

1. Data: 2004-07-22 10:14:11

Temat: Czajnik elektryczny - nowy i mętna woda
Od: "s...@a...pl" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry,

Wymienilam czajnik elektryczny na sliczny, nowy Tefala, caly ze stali
nierdzewnej i gotowalam w nim juz wode wiecej niz 10 razy, przetarlam
gabka nasaczona octem, umylam plynem do mycia naczyn a woda jak byla
metna tak jest nadal. Czajnik niczym nie "pachnie", woda po zagotowaniu
tez... Z pewnoscia nie jest to kwestia wody bo w starym czajniku woda
jest przejrzysta. Ktos sie z tym juz wczesniej spotkal? Sa na to jakies
sposoby?

Agnieszka

1. Data: 2004-07-22 10:50:32

Temat: Re: Czajnik elektryczny - nowy i mętna woda
Od: "s...@a...pl" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:

> Watpie, zeby winne bylo cos innego niz woda. Czy woda po odstaniu
> nadal jest metna? Ten stary czajnik mocno pokryty kamieniem? Moze to
> byc wina jakichs mineralów, które przy gotowaniu sie wytracaja z wody
> i w starym (jak mniemam zakamienionym) czajniku krystalizowaly na
> sciankach, na kamieniu, a w nowym wytracaja sie w calej objetosci i
> powoduja metnienie wody. Moze pora pomyslec o filtrze do wody? Chocby
> kupionym za kilkadziesiat zlotych "dzbanku" Brity?
>
> J.

Hmmm po odstaniu dzisiaj rano woda w dzbanku szklanym nadal byla metna -
na dole nie bylo zadnych osadow, woda byla jakby zabarwiona mlekiem - biala.
Stary czajnik nie byl zakamieniony - regularnie odkamieniany z octem -
tylko, ze przy podzialce zaczal pekac i kapala woda....
jesli gotuje wode w garnku (tez ze stali nierdzewnej) to woda nie robi
sie metna....

1. Data: 2004-07-22 10:53:45

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-07-22 11:11:15

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

<s...@a...pl> wrote in message

> jesli gotuje wode w garnku (tez ze stali nierdzewnej) to woda nie
robi
> sie metna....

To w takim razie rozkladam rece. Sam juz nie wiem....
Moze spróbuj zagotowac jednak w tym czajniku wode pochodzaca z innego
zródla, np. przyniesiona w butelce z pracy? (raczej nie mineralke ze
sklepów, te wody sa bogate w mineraly i one faktycznie po
przegotowaniu czasem metnieja)? To pozwoliloby ostatecznie potwierdzic
wine czajnika, której przyczyn sobie po prostu nie wyobrazam. Jaka ten
czajnik ma grzalke? Spiralne "ucho", czy grzeje denkiem?

J.

1. Data: 2004-07-22 12:25:46

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> tylko, ze przy podzialce zaczal pekac i kapala woda....
> jesli gotuje wode w garnku (tez ze stali nierdzewnej) to woda nie robi

A w jakim tempie gromadził się kamień w starym czajniku?
Czy po przesączeniu tej mętnej wody przez np. watę, lub filtr do kawy
odzyskuje ona klarowność?

Witek

Wpisowe do spółdzielni - jest czy nie ma ?
Lodówka i wnęka 60 cm
Woolite Perła
ruchome karnisze ?
silikon zagrzybiony - wymiana