Czarne plamki na kosówce

1. Data: 2003-01-25 19:53:10

Temat: Czarne plamki na kosówce
Od: "oshin" <o...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć grupowicze!
Dzisiaj z wieloma przygodami bo pogoda kaprawa jakoś dotarliśmy tonąc w
błocie do naszej działki. Stwierdziliśmy, że skoro wiosna tuż tuż ( a
przynajmniej chciałoby się żeby była) to trzeba zrobić przegląd. I tu masz
babo placek - a właściwie kosówko plamy.
SŁUCHAJCIE na igłach kosówki dostrzegłem lekko wypukłe czarne owalne plamy
wielkości ok 2x3 mm.
Czy ktoś może mi powiedzieć co to takiego i jak to usunąć. Czy to jest
szkodliwe?
Pozdrawiamy Gosia i Zbyszek.

2. Data: 2003-01-25 20:46:47

Temat: Re: Czarne plamki na kosówce
Od: "Lucjan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "oshin" <o...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wielkości ok 2x3 mm.
> Czy ktoś może mi powiedzieć co to takiego i jak to usunąć. Czy to jest

Jest za wcześnie na określenie gatunku patogena.Najpewniej to choroba
grzybowa.Trzeba poczekać do wiosny na-ewentualne- inne objawy.
W grę wchodzi kilka, jednym z nich o w/w objawach jest Lophodermium pinastri
Osutka sosnowa.
Pozdrawia Lucjan

3. Data: 2003-01-25 20:47:39

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b0upu4$nci$1@absinth.dialog.net.pl oshin
<o...@p...pl> napisał(a):

> [...]
> wielkości ok 2x3 mm.
> Czy ktoś może mi powiedzieć co to takiego i jak to usunąć. Czy to jest

Hejka, unikajcie pisania dużymi literami.
Z opisanych objawów podejrzewam chorobę zwaną osutka sosny (opadzina
sosnowa, strzępka s.) wywoływaną przez grzyby z rodzaju Lophodermium,
Rhabdocline, Rhizosphaeria.
Porażone igły mogą ulegać deformacji, stopniowo obumierają, z czasem chore
igły mogą opadać.
Zwalczanie: Antracnol 70 WP, Sarbrawit 530 SC, Sarfun 500, Sportak
Alpha, Topsin M 70 WP, Dithane M-45 80 WP oprysk wykonać kilkakrotnie gdy
już będzie ciepło (10-15 st. C.) co 14 dni, przemiennie (zmieniając
fungicydy) do połowy lipca.
Zapobieganie: Nie dopuszczać do zwilżania roślin w trakcie podlewania.
Pozdrawiam Ja...cki

4. Data: 2003-01-25 20:54:50

Od: "Janek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewno zimowa forma jakichś ochojnikowatych lub mszycy.

5. Data: 2003-01-25 21:19:25

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message news:b0ut4k$olp$1@news.tpi.pl...

> Zapobieganie: Nie dopuszczać do zwilżania roślin w trakcie podlewania.

Nie calkiem rozumiem tego zalecenia. A jak deszcz pada? Kosodrzewina
najbardziej lubi rosnac w gorach, gdzie dostaje doststecznie duzo wody
(a moze nawet jeszcze nawet wiecej) z deszczu, ktory zwilza ja cala. Jesli
wiec w czasie suszy na nizinach dostarczamy jej wody w odpowiedniej ilosci
podlewajac od gory, to dajemy jej to, do czego powinna byc przyzwyczajona.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2003-01-25 21:39:59

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:xbDY9.53875$i73.12455742@twister.neo.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Nie calkiem rozumiem tego zalecenia. A jak deszcz pada? >

Hejka. W zeszłym roku deszcz prawie nie padał. Można powiedzieć, że była
susza. Te czarne plamki to są (najprawdopodobniej) skupienia zarodnikowania
grzyba. Uwalniane zarodniki są przez krople wody przenoszone na sąsiednie
igły, dokonując ich zakażenia.
A jak deszcz pada to krople przenoszą zarodniki. :-( Natura daje sobie
radę bez podlewania. :-)
Pozdrawiam mżawkowo Ja...cki

odczynniki
RE: nieznane byliny