Czemu beszamel/biały sos się nie zapiekł?

1. Data: 2010-10-10 14:05:43

Temat: Czemu beszamel/biały sos się nie zapiekł?
Od: "Tomasz Piasecki" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Zrobiłem wczoraj musakę (pycha!), z tym że wyszła nie do końca dobrze. Na
wierzchu powinien być zpaieczony sos beszamelowy/sos biały(w zależności od
szkoły). Ja zrobiłem wedle tego przepisu:
http://pychotka.pl/pychotka/content/view/2205/55/
w wersji z żółtkiem i serem. Polałem po wierzchu, warstwa miała koło 1cm.
Piekłem 40 minut @190C, piekarnik elektryczny, "palnik" górny i dolny. Potem 5
min na funkcji "grill". Niestety, po odcięciu kawałka zapiekankisos był łaskaw
się rozpłynąć i wyraźnie czuć w nim mąkę :/

Nie wiem, jak Grecy to podawali, to zawsze wszystko się trzymało w kupie. O tak:
http://www.tourism-rhodes.com/web/images/rodi/moussa
ka.jpg
Co zrobiłem źle?

Z góry dziękuję za konsultację,
TomaszPe

2. Data: 2010-10-10 17:16:52

Temat: Re: Czemu beszamel/biały sos się nie zapiekł?
Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-10-10 16:05, niebożę Tomasz Piasecki wylazło do ludzi i marudzi:

1/ Sos niedogotowany.
2/ Sos za rzadki.

Qra

3. Data: 2010-10-10 17:18:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 10 Oct 2010 19:16:52 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2010-10-10 16:05, niebożę Tomasz Piasecki wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]

Typuję 2/.

4. Data: 2010-10-10 17:21:58

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-10 16:05, Tomasz Piasecki pisze:
> [...]
> min na funkcji "grill". Niestety, po odcięciu kawałka zapiekankisos był łaskaw
> się rozpłynąć i wyraźnie czuć w nim mąkę :/

Albo sos zrobiłeś za rzadki, albo w samej zapiekance było za dużo
świeżych składników, które puściły dużo soku, np. pomidorów.
Ja zazwyczaj kiedy zapiekam coś z beszamelem, posypuję jeszcze na
wierzch serem żółtym.

Ewa

5. Data: 2010-10-10 17:39:23

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Piasecki wrote:

> [...]
> zapiekankisos był łaskaw się rozpłynąć i wyraźnie czuć w nim mąkę :/
>
> Nie wiem, jak Grecy to podawali, to zawsze wszystko się trzymało w kupie.

Sos do zapiekanek powinien być gęsty, może mieć nawet konsystencję budyniu.
Czyli mniej mleka, więcej mąki. Aha, ja dodaję jeszcze parmezanu. W
przepisie nie ma, ale mi smakuje.

Waldek

6. Data: 2010-10-10 19:40:38

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@o...pl> wrote in message news:i8sse4$jf4$1@news.onet.pl...
> Dnia 2010-10-10 16:05, niebożę Tomasz Piasecki wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]

Gdzie ten TOFIK?

see Tollywood * sexy heroines dress changing hidden cam videos scandals
JUTRO PAELLA...
Patelnie marmurowe
co za pszyprawa...
Menu swojskiej restauracji