Cześć! Jestem nowa!

1. Data: 2000-03-13 08:45:48

Temat: Cześć! Jestem nowa!
Od: "Asiek" <A...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Nazywam się Joanna Górnisiewicz. Jestem polonistą, pracuję w małej
(bardzo!), wiejskiej szkólce, ale od września chyba będę pracować w
gimnazjum. Ze względu na silne związki ;-)) ze szkołą będę czytywać tę
grupę.
Asiek

1. Data: 2000-03-13 21:44:33

Temat: Odp: Cześć! Jestem nowa!
Od: "prof. Bronisław Rocławski" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowna Pani,
dlaczego polonistka nie chce być polonistką. Zadbajcie Panie o nazwy żeńskie
, bo zupełnie znikną ze słownika. Już nie ma profesorki, nie ma kierowniczki
, dyrektorki, a niedługo zabraknie sprzątaczki. Mam liczne przykłady na używ
anie przez Panie Nauczycielki nazwy męskiej nauczyciel. Pani zdrobniała form
a od Joanny też jest męska. Trochę więcej kobiecości! Niedługo damy przestan
ą być damami, a kochanki - kochankami. Coś za bardzo mężnieje nam ten niewie
ści ród.
Pozdrawiam Panią Polonistkę Joasię Górnisiewicz/-ową lub -ównę i życzę wspa
niałej lektury!
Polonista: BR

Użytkownik Asiek <A...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych napis
ał:0V1z4.17489$S...@n...tpnet.pl...

1. Data: 2000-03-14 14:18:01

Temat: Re: Cześć! Jestem nowa!
Od: "Asiek" <A...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik prof. Bronisław Rocławski <b...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:5jdz4.20406$S...@n...tpnet.pl...
> [...]
niewie
> ści ród.
> Pozdrawiam Panią Polonistkę Joasię Górnisiewicz/-ową lub -ównę i życzę

Wprawdzie to NTG, ale czuję się "wywołana do tablicy" i dlatego spieszę,
może nie tyle przekonywać co trochę się usprawiedliwić. Odnoszę wrażenie, że
nazwy zawodów żeńskich lub może woli Pan: kobiecych, są "odrobinę"
nacechowane negatywnie. Także Pan w jednym wersie postawił profesorkę i
sprzątaczkę. Tak wysoko Pan ceni sprzątaczki, czy tak nisko profesorki? Ma
to, moim zdaniem, związek z próbami zrównania kobiet z mężczyznami,
szczególnie w sferze zawodowej. Napisanie: polonista a nie polonistka,
profesor a nie profesorka, magister a nie ?magisterka?, inżynier, doktor itd
ma na celu podkreślenie: oceniaj moją pracę, a nie mnie; ważna jest moja
pozycja zawodowa - nie płeć!
Przede wszystkim czuję sie człowiekiem, a jest to rzeczownik rodzaju
męskiego - czy to automatycznie neguje moja kobiecość? A może tak: człowiek
powinien być człowiekiem, dama-damą, kochanka-kochanką, a
nauczyciel-nauczycielem?
Co do drugiego Pańskiego zarzutu, po przejrzeniu kilku grup dyskusyjnych,
doszłam do wniosku, iż przeróżnych wersji zdrobnień mego imienia jest dużo.
Żeby się wyróżnić, wybrałam takie zdrobnienie, z którym się nie spotkałam.
Ot i tyle...

Asiek

1. Data: 2000-03-15 18:14:12

Od: "Jaroslaw Horbacewicz" <j...@1...193.88.2> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Asiek <A...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:tSrz4.1219$K...@n...tpnet.pl...

> [...]
dużo.
> Żeby się wyróżnić, wybrałam takie zdrobnienie, z którym się nie spotkałam.

Całkiem dobrze Asiek! Masz całkowitą rację! :-))
Jarek

1. Data: 2000-03-22 07:09:29

Od: "prof. Bronisław Rocławski" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapraszam też do dyskusji, jaka toczy się w grupie pl.hum.polszczyzna!
BR

Ankieta
Liga Polska
Resocjalizacja